Aston Martin končí s modelem Rapide. Vloni se ho prodala pouhá stovka

Plány značky Aston Martin s modelem Rapid se ukázaly jako nereálné. Po sedmi letech od zahájení prodejů tedy jeho výroba skončí a nástupce nebude.

Dva tisíce kusů ročně. To byl plán ročních prodejů, který modelu Rapide přidělili šéfové automobilky Aston Martin po jeho uvedení na trh v roce 2010.

Jenže už po dvou letech se ukázalo, že to není realistické číslo, a proto byla výroby přesunutá z rakouského závodu Magna Steyer ve Štýrském Hradci do Velké Británii. Ani tento impuls však nebyl nic platný. Vloni se podařilo prodat pouhých sto osm kusů tohoto supersedanu.

Oznámení o konci výroby bez nástupce je přesto poněkud překvapivé. Ještě na počátku března totiž měla v Ženevě premiéru "ostrá" verze AMR, která si dělá čáku na to, být nejrychlejším sedanem světa. Atmosférický dvanáctiválec pod kapotou má výkon 600 koní a maximální rychlost činí 338 kilometrů v hodině.

"Rapide, jak jej znáte nyní, bude na jedné straně nahrazen crossoverem DBX, na druhé pak novým luxusním sedanem Lagonda," prozradil šéf značky Andy Palmer.

Uvedení Lagondy je naplánované na rok 2020.

Navíc příští rok má přijít elektrická verze RapidE s osmisetkoňovým motorem a dojezdem 320 kilometrů.

Obsáhlou galerii snímků vozu najdete zde:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků