Aston Martin končí s modelem Rapide. Vloni se ho prodala pouhá stovka

Plány značky Aston Martin s modelem Rapid se ukázaly jako nereálné. Po sedmi letech od zahájení prodejů tedy jeho výroba skončí a nástupce nebude.

Dva tisíce kusů ročně. To byl plán ročních prodejů, který modelu Rapide přidělili šéfové automobilky Aston Martin po jeho uvedení na trh v roce 2010.

Jenže už po dvou letech se ukázalo, že to není realistické číslo, a proto byla výroby přesunutá z rakouského závodu Magna Steyer ve Štýrském Hradci do Velké Británii. Ani tento impuls však nebyl nic platný. Vloni se podařilo prodat pouhých sto osm kusů tohoto supersedanu.

Oznámení o konci výroby bez nástupce je přesto poněkud překvapivé. Ještě na počátku března totiž měla v Ženevě premiéru "ostrá" verze AMR, která si dělá čáku na to, být nejrychlejším sedanem světa. Atmosférický dvanáctiválec pod kapotou má výkon 600 koní a maximální rychlost činí 338 kilometrů v hodině.

"Rapide, jak jej znáte nyní, bude na jedné straně nahrazen crossoverem DBX, na druhé pak novým luxusním sedanem Lagonda," prozradil šéf značky Andy Palmer.

Uvedení Lagondy je naplánované na rok 2020.

Navíc příští rok má přijít elektrická verze RapidE s osmisetkoňovým motorem a dojezdem 320 kilometrů.

Obsáhlou galerii snímků vozu najdete zde:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků