Aston Martin končí s modelem Rapide. Vloni se ho prodala pouhá stovka

Plány značky Aston Martin s modelem Rapid se ukázaly jako nereálné. Po sedmi letech od zahájení prodejů tedy jeho výroba skončí a nástupce nebude.

Dva tisíce kusů ročně. To byl plán ročních prodejů, který modelu Rapide přidělili šéfové automobilky Aston Martin po jeho uvedení na trh v roce 2010.

Jenže už po dvou letech se ukázalo, že to není realistické číslo, a proto byla výroby přesunutá z rakouského závodu Magna Steyer ve Štýrském Hradci do Velké Británii. Ani tento impuls však nebyl nic platný. Vloni se podařilo prodat pouhých sto osm kusů tohoto supersedanu.

Oznámení o konci výroby bez nástupce je přesto poněkud překvapivé. Ještě na počátku března totiž měla v Ženevě premiéru "ostrá" verze AMR, která si dělá čáku na to, být nejrychlejším sedanem světa. Atmosférický dvanáctiválec pod kapotou má výkon 600 koní a maximální rychlost činí 338 kilometrů v hodině.

"Rapide, jak jej znáte nyní, bude na jedné straně nahrazen crossoverem DBX, na druhé pak novým luxusním sedanem Lagonda," prozradil šéf značky Andy Palmer.

Uvedení Lagondy je naplánované na rok 2020.

Navíc příští rok má přijít elektrická verze RapidE s osmisetkoňovým motorem a dojezdem 320 kilometrů.

Obsáhlou galerii snímků vozu najdete zde:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků