Aston Martin končí s modelem Rapide. Vloni se ho prodala pouhá stovka

Plány značky Aston Martin s modelem Rapid se ukázaly jako nereálné. Po sedmi letech od zahájení prodejů tedy jeho výroba skončí a nástupce nebude.

Dva tisíce kusů ročně. To byl plán ročních prodejů, který modelu Rapide přidělili šéfové automobilky Aston Martin po jeho uvedení na trh v roce 2010.

Jenže už po dvou letech se ukázalo, že to není realistické číslo, a proto byla výroby přesunutá z rakouského závodu Magna Steyer ve Štýrském Hradci do Velké Británii. Ani tento impuls však nebyl nic platný. Vloni se podařilo prodat pouhých sto osm kusů tohoto supersedanu.

Oznámení o konci výroby bez nástupce je přesto poněkud překvapivé. Ještě na počátku března totiž měla v Ženevě premiéru "ostrá" verze AMR, která si dělá čáku na to, být nejrychlejším sedanem světa. Atmosférický dvanáctiválec pod kapotou má výkon 600 koní a maximální rychlost činí 338 kilometrů v hodině.

"Rapide, jak jej znáte nyní, bude na jedné straně nahrazen crossoverem DBX, na druhé pak novým luxusním sedanem Lagonda," prozradil šéf značky Andy Palmer.

Uvedení Lagondy je naplánované na rok 2020.

Navíc příští rok má přijít elektrická verze RapidE s osmisetkoňovým motorem a dojezdem 320 kilometrů.

Obsáhlou galerii snímků vozu najdete zde:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků