Aston Martin: jméno Lagonda se vrátí, ale jen pro Čínu

Vábení segmentu luxusních SUV je silné a zřejmě k životu vrátí značku Lagonda.
Aston Martin: jméno Lagonda se vrátí, ale jen pro Čínu

Zmíníme-li jméno Lagonda, ihned si vzpomenete na poněkud bizarně působící hranatý sedan Aston Martin Lagonda z půle sedmdesátých let, který vynikal futuristickým vzezřením i technikou, ale na zákazníky (snad i díky častým poruchám složité elektroniky) nezapůsobil. A je to možná škoda, neboť v první polovině 20. století tehdy ještě samostatná značka Lagonda vyráběla někdy i opravdu krásná luxusní auta s velkými motory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Lagonda: studie z autosalonu v Ženevě v roce 2009

ASTON MARTIN LAGONDA

Tento sedan se vyráběl v Anglii v letech 1979 až 1990 a vzniklo jen 645 vozů. Z 0 na 100 km/h zrychloval za 7,9 s a jel až 238 km/h.

Na autosalonu v Ženevě se v roce 2009 pod značkou Aston Martin, která jméno Lagonda v roce 1947 koupila, objevila studie SUV se staronovým označením Lagonda. A potenciál její sériové výroby je nyní blíže než kdykoli před tím.


Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Oproti „ošklivé“ Lagondě ze sedmdesátých let si ale novinka zřejmě příliš nepolepší: nepůjde k návratu k prapůvodním kořenům, ale o příklon k populárnímu segmentu luxusních SUV. Nejvyšší muž značky Aston Martin nyní potvrdil, že ze jména Lagonda hodlá udělat novou vlajkovou loď, přičemž modifikované provedení tři roky starého konceptu se má na silnicích objevit „v následujícím roce“.

Aston Martin Lagonda: nové snímky britského SUV

Aston Martin Lagonda: nové snímky britského SUV

Hlavním posláním Lagondy má být zapůsobit na zákazníky v Číně a na dalších rozvojových trzích, kteří sice kupují vyložené supersporty jako Aston Martin DBS, ale ve velkém skupují především luxusní SUV (stojí za tím také špatné vozovky v Číně, Indii nebo Rusku, jež svezení se supersportem zrovna nepřejí). Na tento trend v poslední době reagují například Lamborghini Urus a Bentley EXP 9 F, což je pro značku Aston Martin (ale zdaleka nejen pro ni) další výzvou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků