Aston Martin: jméno Lagonda se vrátí, ale jen pro Čínu

Vábení segmentu luxusních SUV je silné a zřejmě k životu vrátí značku Lagonda.
Aston Martin: jméno Lagonda se vrátí, ale jen pro Čínu

Zmíníme-li jméno Lagonda, ihned si vzpomenete na poněkud bizarně působící hranatý sedan Aston Martin Lagonda z půle sedmdesátých let, který vynikal futuristickým vzezřením i technikou, ale na zákazníky (snad i díky častým poruchám složité elektroniky) nezapůsobil. A je to možná škoda, neboť v první polovině 20. století tehdy ještě samostatná značka Lagonda vyráběla někdy i opravdu krásná luxusní auta s velkými motory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Lagonda: studie z autosalonu v Ženevě v roce 2009

ASTON MARTIN LAGONDA

Tento sedan se vyráběl v Anglii v letech 1979 až 1990 a vzniklo jen 645 vozů. Z 0 na 100 km/h zrychloval za 7,9 s a jel až 238 km/h.

Na autosalonu v Ženevě se v roce 2009 pod značkou Aston Martin, která jméno Lagonda v roce 1947 koupila, objevila studie SUV se staronovým označením Lagonda. A potenciál její sériové výroby je nyní blíže než kdykoli před tím.


Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Oproti „ošklivé“ Lagondě ze sedmdesátých let si ale novinka zřejmě příliš nepolepší: nepůjde k návratu k prapůvodním kořenům, ale o příklon k populárnímu segmentu luxusních SUV. Nejvyšší muž značky Aston Martin nyní potvrdil, že ze jména Lagonda hodlá udělat novou vlajkovou loď, přičemž modifikované provedení tři roky starého konceptu se má na silnicích objevit „v následujícím roce“.

Aston Martin Lagonda: nové snímky britského SUV

Aston Martin Lagonda: nové snímky britského SUV

Hlavním posláním Lagondy má být zapůsobit na zákazníky v Číně a na dalších rozvojových trzích, kteří sice kupují vyložené supersporty jako Aston Martin DBS, ale ve velkém skupují především luxusní SUV (stojí za tím také špatné vozovky v Číně, Indii nebo Rusku, jež svezení se supersportem zrovna nepřejí). Na tento trend v poslední době reagují například Lamborghini Urus a Bentley EXP 9 F, což je pro značku Aston Martin (ale zdaleka nejen pro ni) další výzvou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků