Aston Martin: jméno Lagonda se vrátí, ale jen pro Čínu

Vábení segmentu luxusních SUV je silné a zřejmě k životu vrátí značku Lagonda.
Aston Martin: jméno Lagonda se vrátí, ale jen pro Čínu

Zmíníme-li jméno Lagonda, ihned si vzpomenete na poněkud bizarně působící hranatý sedan Aston Martin Lagonda z půle sedmdesátých let, který vynikal futuristickým vzezřením i technikou, ale na zákazníky (snad i díky častým poruchám složité elektroniky) nezapůsobil. A je to možná škoda, neboť v první polovině 20. století tehdy ještě samostatná značka Lagonda vyráběla někdy i opravdu krásná luxusní auta s velkými motory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Lagonda: studie z autosalonu v Ženevě v roce 2009

ASTON MARTIN LAGONDA

Tento sedan se vyráběl v Anglii v letech 1979 až 1990 a vzniklo jen 645 vozů. Z 0 na 100 km/h zrychloval za 7,9 s a jel až 238 km/h.

Na autosalonu v Ženevě se v roce 2009 pod značkou Aston Martin, která jméno Lagonda v roce 1947 koupila, objevila studie SUV se staronovým označením Lagonda. A potenciál její sériové výroby je nyní blíže než kdykoli před tím.


Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Oproti „ošklivé“ Lagondě ze sedmdesátých let si ale novinka zřejmě příliš nepolepší: nepůjde k návratu k prapůvodním kořenům, ale o příklon k populárnímu segmentu luxusních SUV. Nejvyšší muž značky Aston Martin nyní potvrdil, že ze jména Lagonda hodlá udělat novou vlajkovou loď, přičemž modifikované provedení tři roky starého konceptu se má na silnicích objevit „v následujícím roce“.

Aston Martin Lagonda: nové snímky britského SUV

Aston Martin Lagonda: nové snímky britského SUV

Hlavním posláním Lagondy má být zapůsobit na zákazníky v Číně a na dalších rozvojových trzích, kteří sice kupují vyložené supersporty jako Aston Martin DBS, ale ve velkém skupují především luxusní SUV (stojí za tím také špatné vozovky v Číně, Indii nebo Rusku, jež svezení se supersportem zrovna nepřejí). Na tento trend v poslední době reagují například Lamborghini Urus a Bentley EXP 9 F, což je pro značku Aston Martin (ale zdaleka nejen pro ni) další výzvou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků