Aston Martin již pracuje na nových kusech DB4 GT Zagato. I tady dojde na ruční práci

Aston Martin již začal pracovat na pokračování série starého modelu DB4 GT Zagato, který bude nabízen v páru s chystanou specialitou DBS GT Zagato.

Nedávno nám Aston Martin ve spolupráci se známou karosárnou Zagato ukázal první ilustrace speciální sběratelské edice modelů DB4 GT Zagato a DBS GT Zagato, které bude nabízet výhradně jako pár za cenovku přibližně 6 milionů liber (asi 180 milionů korun). Práce na projektu již tedy oficiálně započaly a automobilka nám přináší pohled na první část celého procesu.

Zatímco totiž zbrusu nový model DBS GT Zagato vznikne na základě současného Astonu Martin DBS Superleggera, stařičké DB4 GT Zagato je v režii automobilky pokračováním série započaté v 60. letech minulého století. A jak byste čekali, výrobce se chce „novými vozy“ co nejvíce přiblížit původním originálům.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

To znamená, že v renovačním centru Heritage Division specialisté vytáhli staré plány DB4 GT Zagato, připravili kladiva a ohýbačky plechů. Rovněž zde dojde na ručně zpracovanou hliníkovou karoserii s plechy o tloušťce 1,2 mm a stovky hodin manuální práce. Stejné úsilí, které padlo na vznik vozů z 60. let, tak padne i na tyto nové exempláře.

Přestože se ale Aston Martin vrací některými postupy zpátky do minulosti, k produkci staronových DB4 GT Zagato použil i moderní technologie. K přesné analýze starých karoserií a šasi tak bylo využito digitálního skenování, aby žádné detaily a tehdejší nedokonalosti originálních vozů nebyly přehlédnuty.

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se bude opět nacházet řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem okolo 283 kW (385 koní). Klasicky pak dojde na čtyřstupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. Bohužel, jak už Aston Martin dříve uvedl, tyto vozy nebude možné legálně využít na silnici.

Pokračování série DB4 GT Zagato vznikne pouze v 19 kusech. Ve stejném počtu tedy vznikne do páru i zmíněné moderní DBS GT Zagato, s nímž už budou majitelé moci normálně vyrazit do provozu. Staronové Zagato dorazí k zájemcům už na podzim letošního roku, jeho moderní protějšek bude hotov na konci příštího roku.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků