Aston Martin již pracuje na nových kusech DB4 GT Zagato. I tady dojde na ruční práci

Aston Martin již začal pracovat na pokračování série starého modelu DB4 GT Zagato, který bude nabízen v páru s chystanou specialitou DBS GT Zagato.

Nedávno nám Aston Martin ve spolupráci se známou karosárnou Zagato ukázal první ilustrace speciální sběratelské edice modelů DB4 GT Zagato a DBS GT Zagato, které bude nabízet výhradně jako pár za cenovku přibližně 6 milionů liber (asi 180 milionů korun). Práce na projektu již tedy oficiálně započaly a automobilka nám přináší pohled na první část celého procesu.

Zatímco totiž zbrusu nový model DBS GT Zagato vznikne na základě současného Astonu Martin DBS Superleggera, stařičké DB4 GT Zagato je v režii automobilky pokračováním série započaté v 60. letech minulého století. A jak byste čekali, výrobce se chce „novými vozy“ co nejvíce přiblížit původním originálům.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

To znamená, že v renovačním centru Heritage Division specialisté vytáhli staré plány DB4 GT Zagato, připravili kladiva a ohýbačky plechů. Rovněž zde dojde na ručně zpracovanou hliníkovou karoserii s plechy o tloušťce 1,2 mm a stovky hodin manuální práce. Stejné úsilí, které padlo na vznik vozů z 60. let, tak padne i na tyto nové exempláře.

Přestože se ale Aston Martin vrací některými postupy zpátky do minulosti, k produkci staronových DB4 GT Zagato použil i moderní technologie. K přesné analýze starých karoserií a šasi tak bylo využito digitálního skenování, aby žádné detaily a tehdejší nedokonalosti originálních vozů nebyly přehlédnuty.

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se bude opět nacházet řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem okolo 283 kW (385 koní). Klasicky pak dojde na čtyřstupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. Bohužel, jak už Aston Martin dříve uvedl, tyto vozy nebude možné legálně využít na silnici.

Pokračování série DB4 GT Zagato vznikne pouze v 19 kusech. Ve stejném počtu tedy vznikne do páru i zmíněné moderní DBS GT Zagato, s nímž už budou majitelé moci normálně vyrazit do provozu. Staronové Zagato dorazí k zájemcům už na podzim letošního roku, jeho moderní protějšek bude hotov na konci příštího roku.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků