Aston Martin již pracuje na nových kusech DB4 GT Zagato. I tady dojde na ruční práci

Aston Martin již začal pracovat na pokračování série starého modelu DB4 GT Zagato, který bude nabízen v páru s chystanou specialitou DBS GT Zagato.

Nedávno nám Aston Martin ve spolupráci se známou karosárnou Zagato ukázal první ilustrace speciální sběratelské edice modelů DB4 GT Zagato a DBS GT Zagato, které bude nabízet výhradně jako pár za cenovku přibližně 6 milionů liber (asi 180 milionů korun). Práce na projektu již tedy oficiálně započaly a automobilka nám přináší pohled na první část celého procesu.

Zatímco totiž zbrusu nový model DBS GT Zagato vznikne na základě současného Astonu Martin DBS Superleggera, stařičké DB4 GT Zagato je v režii automobilky pokračováním série započaté v 60. letech minulého století. A jak byste čekali, výrobce se chce „novými vozy“ co nejvíce přiblížit původním originálům.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

To znamená, že v renovačním centru Heritage Division specialisté vytáhli staré plány DB4 GT Zagato, připravili kladiva a ohýbačky plechů. Rovněž zde dojde na ručně zpracovanou hliníkovou karoserii s plechy o tloušťce 1,2 mm a stovky hodin manuální práce. Stejné úsilí, které padlo na vznik vozů z 60. let, tak padne i na tyto nové exempláře.

Přestože se ale Aston Martin vrací některými postupy zpátky do minulosti, k produkci staronových DB4 GT Zagato použil i moderní technologie. K přesné analýze starých karoserií a šasi tak bylo využito digitálního skenování, aby žádné detaily a tehdejší nedokonalosti originálních vozů nebyly přehlédnuty.

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

James Bond zůstane věrný Aston Martinu. Ten příští ale bude na elektřinu

Pod kapotou elegantně tvarovaného kupé se bude opět nacházet řadový šestiválec s dvojicí svíček na válec, karburátory a výkonem okolo 283 kW (385 koní). Klasicky pak dojde na čtyřstupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. Bohužel, jak už Aston Martin dříve uvedl, tyto vozy nebude možné legálně využít na silnici.

Pokračování série DB4 GT Zagato vznikne pouze v 19 kusech. Ve stejném počtu tedy vznikne do páru i zmíněné moderní DBS GT Zagato, s nímž už budou majitelé moci normálně vyrazit do provozu. Staronové Zagato dorazí k zájemcům už na podzim letošního roku, jeho moderní protějšek bude hotov na konci příštího roku.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 150 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků