Aston Martin jako "kit z krabičky" se bude dražit od 25 tisíc liber

Britové nepozbývají humoru ani tehdy, když někomu vzdávají hold. V tomto případě jde o slavný automobil a dva muže, kteří jsou zapsáni do historie automobilismu; jde o známého designéra Carrolla Shelbyho a automobilového závodníka Roye Salvadoriho.

Ti tvořili závodní tandem, který v roce 1959 zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans s vozem Aston Martin DBR 1. Oba muži zemřeli letos na jaře a firma Evanta k jejich poctě vytvořila exkluzivní stavebnici ve stylu plastikových modelů – kitů. 

Model vítězného auta, jehož cena – tedy autentického exempláře – se odhaduje na sedm až deset milionů liber (!), je vyroben v plném měřítku 1:1, a ani tato stavebnice umístěná do rámečku, jaký důvěrně znají plastikoví modeláři, není levná.

Dražební Společnost Bonhams ji příští měsíc na Revival festivalu v britském Goodwodu nabídne v aukci za 25 tisíc liber (více než tři čtvrtě milionu korun).

Zdroj: E15.cz 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Profimedia.cz
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků