Aston Martin Elite LMV/R: Vantage po dietě

Společnost Elite z Floridy má v plánu vyrobit 30 superlehkých Astonů Vantage. Prim v jejich případě bude hrát karbon.
Aston Martin Elite LMV/R: Vantage po dietě

Jistě, zřejmě namítnete, že na trhu je k mání celá plejáda ladičů, kteří se specializují na další vylepšování vozů Ferrari, Porsche nebo Lamborghini, ale pramálo z nich přistupuje k základu tak, jak to udělali u Elitu. Vyvinuli totiž důrazně odlehčenou verzi sériového vozu Aston Martin Vantage, nese označení LMV/R (Le Mans Vantage Racer) a má se zařadit do spečnosti modifikovaných řad Superleggera od Lamborghini a Scuderia a Stradale od Ferrari. Také Elite LMV/R má za úkol nabídnout zákazníkovi v běžném provozu ještě lepší jízdní zážitky srovnatelné se závodním vozem. Vzhledem k tvrdému pérování a hlasitému výfuku tato auta ale nejsou pro každého.

Klepněte pro větší obrázek

Elite LMV/R se vyznačuje upravenou karosérií, jež nese většinu dílů vyrobených z uhlíkových vláken. Černě lakované dvacetipalcové ráfky lépe sedí do rozšířených blatníků, pružiny jsou nižší a ke zlepšení dynamických parametrů přispěla instalace výkonnějších brzd. O pořádný zvuk se stará nový výfuková soustava, interiér je čalouněn kombinací Alcantry a doplňků zuhlíkových vláken a opatřen cedulkou s pořadovým výrobním číslem (série bude s ohledem na zachování exkluzivity omezena na 30 kusů).

Zákazník si nejprve u automobilky Aston Martin objedná Vantage modelového roku 2010 podle svých požadavů, vůz pak bude odeslán k Elitu na Floridu. Zde proběhne jeho přestavba, přičemž zákazník může zachovat původní lak, nebo si připlatit za nový. Také barevná kombinace interiéru je plně na vkusu zákazníka, počítat však musí výhradně s novým čalouněním Alcantra.

Základní cena samotné přestavby bez dalších doplňků a úprav  byla stanovena v přepočtu na něco přes tři miliony korun. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Aston Martin Elite LMV/R
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků