Aston Martin Elite LMV/R: Vantage po dietě

Společnost Elite z Floridy má v plánu vyrobit 30 superlehkých Astonů Vantage. Prim v jejich případě bude hrát karbon.
Aston Martin Elite LMV/R: Vantage po dietě

Jistě, zřejmě namítnete, že na trhu je k mání celá plejáda ladičů, kteří se specializují na další vylepšování vozů Ferrari, Porsche nebo Lamborghini, ale pramálo z nich přistupuje k základu tak, jak to udělali u Elitu. Vyvinuli totiž důrazně odlehčenou verzi sériového vozu Aston Martin Vantage, nese označení LMV/R (Le Mans Vantage Racer) a má se zařadit do spečnosti modifikovaných řad Superleggera od Lamborghini a Scuderia a Stradale od Ferrari. Také Elite LMV/R má za úkol nabídnout zákazníkovi v běžném provozu ještě lepší jízdní zážitky srovnatelné se závodním vozem. Vzhledem k tvrdému pérování a hlasitému výfuku tato auta ale nejsou pro každého.

Klepněte pro větší obrázek

Elite LMV/R se vyznačuje upravenou karosérií, jež nese většinu dílů vyrobených z uhlíkových vláken. Černě lakované dvacetipalcové ráfky lépe sedí do rozšířených blatníků, pružiny jsou nižší a ke zlepšení dynamických parametrů přispěla instalace výkonnějších brzd. O pořádný zvuk se stará nový výfuková soustava, interiér je čalouněn kombinací Alcantry a doplňků zuhlíkových vláken a opatřen cedulkou s pořadovým výrobním číslem (série bude s ohledem na zachování exkluzivity omezena na 30 kusů).

Zákazník si nejprve u automobilky Aston Martin objedná Vantage modelového roku 2010 podle svých požadavů, vůz pak bude odeslán k Elitu na Floridu. Zde proběhne jeho přestavba, přičemž zákazník může zachovat původní lak, nebo si připlatit za nový. Také barevná kombinace interiéru je plně na vkusu zákazníka, počítat však musí výhradně s novým čalouněním Alcantra.

Základní cena samotné přestavby bez dalších doplňků a úprav  byla stanovena v přepočtu na něco přes tři miliony korun. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Aston Martin Elite LMV/R
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků