Aston Martin dostal nový osmistupňový automat ZF

Seznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogalerie: Aston Martin

Koncepce s motorem vpředu a automatickou převodovkou vzadu není zrovna ojedinělá. Vzpomeňme si na Maserati Quattroporte, které kvůli automatu s hydrodynamickým měničem (který byl bezpochyby příjemnější než cukavá robotizovaná převodovka) zahodilo právě vrozené vyvážení koncepce transaxle a přestěhovalo automat dopředu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavní novinky pro modelový rok 2015 jsou nový osmirychlostní automat ZF a upravený management motoru

Ne tak Aston Martin, který zavádí novou automatickou osmistupňovou převodovku ZF a nadále si zachovává koncepci transaxle, což pomáhá právě především vyvážení vozu. On ten atmosférický dvanáctiválec vpředu přeci jen něco váží, i když podle Astonu je nový motor lehčí, efektivnější, úspornější, silnější a kultivovanější.

Nový osmistupňový automat od ZF, kterému Aston Martin říká Touchtronic III, především pomáhá s kultivovaností a rychlostí řazení. V nejostřejším ze svých čtyř jízdních režimů umí řadit za 0,13 sekundy. Převodovka má prý také menší energetické ztráty, takže se při nárůstu výkonu a rychlosti podařilo snížit spotřebu paliva a emise. Mimo město oba vozy spotřebují 9,1 l/100 km.

Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Automat se dostane do modelů Vanquish a Rapide S, které díky němu zvládnou stovku za 3,8, respektive 4,4 sekundy. Oba vozy také díky změně převodovkých poměrů dosáhnou maximální rychlosti přes 322 km/h.

Zajímavostí je funkce automatického podřazení o více rychlostí, aniž byste museli pokaždé zatahovat za pádlo. Prostě chvíli přidržíte levé pádlo a převodovka sama podřadí na nejnižší možnou rychlost. Software převodovky se prý také velmi rychle učí a přizpůsobuje se vašemu stylu jízdy.

Aston Martin Vanquish a otevřený Vanquish Volante díky novému managementu motoru Bosch odevzdávají na zadní kola výkon 424 kW (576 koní), čtyřdveřový čtyřmístný Rapide S si vystačí s výkonem 412 kW (560 k).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogalerie: Aston Martin
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků