Aston Martin dostal nový osmistupňový automat ZF

Seznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogalerie: Aston Martin

Koncepce s motorem vpředu a automatickou převodovkou vzadu není zrovna ojedinělá. Vzpomeňme si na Maserati Quattroporte, které kvůli automatu s hydrodynamickým měničem (který byl bezpochyby příjemnější než cukavá robotizovaná převodovka) zahodilo právě vrozené vyvážení koncepce transaxle a přestěhovalo automat dopředu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavní novinky pro modelový rok 2015 jsou nový osmirychlostní automat ZF a upravený management motoru

Ne tak Aston Martin, který zavádí novou automatickou osmistupňovou převodovku ZF a nadále si zachovává koncepci transaxle, což pomáhá právě především vyvážení vozu. On ten atmosférický dvanáctiválec vpředu přeci jen něco váží, i když podle Astonu je nový motor lehčí, efektivnější, úspornější, silnější a kultivovanější.

Nový osmistupňový automat od ZF, kterému Aston Martin říká Touchtronic III, především pomáhá s kultivovaností a rychlostí řazení. V nejostřejším ze svých čtyř jízdních režimů umí řadit za 0,13 sekundy. Převodovka má prý také menší energetické ztráty, takže se při nárůstu výkonu a rychlosti podařilo snížit spotřebu paliva a emise. Mimo město oba vozy spotřebují 9,1 l/100 km.

Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Automat se dostane do modelů Vanquish a Rapide S, které díky němu zvládnou stovku za 3,8, respektive 4,4 sekundy. Oba vozy také díky změně převodovkých poměrů dosáhnou maximální rychlosti přes 322 km/h.

Zajímavostí je funkce automatického podřazení o více rychlostí, aniž byste museli pokaždé zatahovat za pádlo. Prostě chvíli přidržíte levé pádlo a převodovka sama podřadí na nejnižší možnou rychlost. Software převodovky se prý také velmi rychle učí a přizpůsobuje se vašemu stylu jízdy.

Aston Martin Vanquish a otevřený Vanquish Volante díky novému managementu motoru Bosch odevzdávají na zadní kola výkon 424 kW (576 koní), čtyřdveřový čtyřmístný Rapide S si vystačí s výkonem 412 kW (560 k).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogalerie: Aston Martin
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků