Aston Martin dostal nový osmistupňový automat ZF

Seznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogalerie: Aston Martin

Koncepce s motorem vpředu a automatickou převodovkou vzadu není zrovna ojedinělá. Vzpomeňme si na Maserati Quattroporte, které kvůli automatu s hydrodynamickým měničem (který byl bezpochyby příjemnější než cukavá robotizovaná převodovka) zahodilo právě vrozené vyvážení koncepce transaxle a přestěhovalo automat dopředu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavní novinky pro modelový rok 2015 jsou nový osmirychlostní automat ZF a upravený management motoru

Ne tak Aston Martin, který zavádí novou automatickou osmistupňovou převodovku ZF a nadále si zachovává koncepci transaxle, což pomáhá právě především vyvážení vozu. On ten atmosférický dvanáctiválec vpředu přeci jen něco váží, i když podle Astonu je nový motor lehčí, efektivnější, úspornější, silnější a kultivovanější.

Nový osmistupňový automat od ZF, kterému Aston Martin říká Touchtronic III, především pomáhá s kultivovaností a rychlostí řazení. V nejostřejším ze svých čtyř jízdních režimů umí řadit za 0,13 sekundy. Převodovka má prý také menší energetické ztráty, takže se při nárůstu výkonu a rychlosti podařilo snížit spotřebu paliva a emise. Mimo město oba vozy spotřebují 9,1 l/100 km.

Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Automat se dostane do modelů Vanquish a Rapide S, které díky němu zvládnou stovku za 3,8, respektive 4,4 sekundy. Oba vozy také díky změně převodovkých poměrů dosáhnou maximální rychlosti přes 322 km/h.

Zajímavostí je funkce automatického podřazení o více rychlostí, aniž byste museli pokaždé zatahovat za pádlo. Prostě chvíli přidržíte levé pádlo a převodovka sama podřadí na nejnižší možnou rychlost. Software převodovky se prý také velmi rychle učí a přizpůsobuje se vašemu stylu jízdy.

Aston Martin Vanquish a otevřený Vanquish Volante díky novému managementu motoru Bosch odevzdávají na zadní kola výkon 424 kW (576 koní), čtyřdveřový čtyřmístný Rapide S si vystačí s výkonem 412 kW (560 k).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogalerie: Aston Martin
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků