Aston Martin DBS: zrození krásy

(nové info) Jen týdny zbývají do odhalení vozu, který si již od prvních skic říká o označení nejkrásnější vůz současnosti.

Pokud něco Aston Martin opravdu umí, pak je to styl a elegance a na čtyřech kolech. Již dlouhé roky přináší na trh modely, které jsou i léta poté považovány téměř za umělecká díla. A nový model DBS tuto skutečnost jen potvrzuje.

Poprvé se DBS představil loni v květnu jako auto Jamese Bonda z filmu Casino Royale, jenže filmový bourák se od toho reálného přeci jenom trochu liší. Když si odmyslíme arzenál zbraní, pak lze najít malé odlišnosti i v samotném designu, ovšem nic, co by vůz zásadně změnilo.

Popisovat jak vůz vypadá je zcela zbytečné, protože případné snímky řeknou vše potřebné. Lze jen zopakovat, že luxusní a elegantní GT je opravdu krásné auto a zřejmě se nenajde moc těch, kteří by něco podobného nechtěli mít v garáži.

O pohon DBS se bude starat téměř stejný šestilitrový dvanáctiválec jako v modelu DB9. Motor má sice stejný základ, ale prošel řadou modifikací a výsledkem je tak solidní atmosférický výkon 380 kW (510 k) a točivý momente 570 Nm. I díky ještě únosné hmotnosti 1 695 kg pak dokáže toto elegantní GT zrychlit na stovku za 4,3 s a dosáhne maximální rychlosti 302 km/h.

Stačí již jen rozbít prasátko, vytáhnout trochu peněz a postavit se příští rok na jaře před Mototechnu.

Základní specifikace

  • dvoudveřové dvoumístné kupé
  • karosérie z hliníku, magnézia a karbonu
  • dveře z hliníkové slitiny o velké tuhosti
  • přední adaptivní bi-xenonové světlomety
  • zadní LED světlomety

Motor

  • objem motoru 5 935 ccm, 12 válců, 48 ventilů
  • kompresní poměr 10,9:1
  • motor umístěn vpředu, náhon zadních kole
  • speciální ocelový výfukový systém
  • výkon motoru 380 kW (510 k) při 6 500 ot/min
  • točivý moment 570 Nm při 5 750 ot/min
  • zrychlení 0-100 za 4,3 s
  • maximální rychlost: 302 km/h

Převodovka

  • vzadu umístěna manuální šestistupňová převodovka (transaxle)
  • zadní samosvorný diferenciál

Kola

  • přední 8,5 x 20" Pirelli P Zero 245/35
  • zadní 11 x 20" Pirelli P Zero 295/30

Brzdy

  • přední karbon-keramické disky 398 mm, šestipístkové třmeny
  • zadní karbon-keramické disky 360 mm, čtyřpístkové třmeny
  • dynamická kontrola stability DSC se závodním modem
  • systémy ABS, EBD, EBA
  • kontrola trakce

Rozměry

  • délka 4 721 mm
  • šířka 1 905 mm
  • výška 1 280 mm
  • rozvor 2 740 mm
  • objem nádrže 78 l
  • váha 1 695 kg

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Aston Martin DBS

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků