Aston Martin DBS: zrození krásy

(nové info) Jen týdny zbývají do odhalení vozu, který si již od prvních skic říká o označení nejkrásnější vůz současnosti.

Pokud něco Aston Martin opravdu umí, pak je to styl a elegance a na čtyřech kolech. Již dlouhé roky přináší na trh modely, které jsou i léta poté považovány téměř za umělecká díla. A nový model DBS tuto skutečnost jen potvrzuje.

Poprvé se DBS představil loni v květnu jako auto Jamese Bonda z filmu Casino Royale, jenže filmový bourák se od toho reálného přeci jenom trochu liší. Když si odmyslíme arzenál zbraní, pak lze najít malé odlišnosti i v samotném designu, ovšem nic, co by vůz zásadně změnilo.

Popisovat jak vůz vypadá je zcela zbytečné, protože případné snímky řeknou vše potřebné. Lze jen zopakovat, že luxusní a elegantní GT je opravdu krásné auto a zřejmě se nenajde moc těch, kteří by něco podobného nechtěli mít v garáži.

O pohon DBS se bude starat téměř stejný šestilitrový dvanáctiválec jako v modelu DB9. Motor má sice stejný základ, ale prošel řadou modifikací a výsledkem je tak solidní atmosférický výkon 380 kW (510 k) a točivý momente 570 Nm. I díky ještě únosné hmotnosti 1 695 kg pak dokáže toto elegantní GT zrychlit na stovku za 4,3 s a dosáhne maximální rychlosti 302 km/h.

Stačí již jen rozbít prasátko, vytáhnout trochu peněz a postavit se příští rok na jaře před Mototechnu.

Základní specifikace

  • dvoudveřové dvoumístné kupé
  • karosérie z hliníku, magnézia a karbonu
  • dveře z hliníkové slitiny o velké tuhosti
  • přední adaptivní bi-xenonové světlomety
  • zadní LED světlomety

Motor

  • objem motoru 5 935 ccm, 12 válců, 48 ventilů
  • kompresní poměr 10,9:1
  • motor umístěn vpředu, náhon zadních kole
  • speciální ocelový výfukový systém
  • výkon motoru 380 kW (510 k) při 6 500 ot/min
  • točivý moment 570 Nm při 5 750 ot/min
  • zrychlení 0-100 za 4,3 s
  • maximální rychlost: 302 km/h

Převodovka

  • vzadu umístěna manuální šestistupňová převodovka (transaxle)
  • zadní samosvorný diferenciál

Kola

  • přední 8,5 x 20" Pirelli P Zero 245/35
  • zadní 11 x 20" Pirelli P Zero 295/30

Brzdy

  • přední karbon-keramické disky 398 mm, šestipístkové třmeny
  • zadní karbon-keramické disky 360 mm, čtyřpístkové třmeny
  • dynamická kontrola stability DSC se závodním modem
  • systémy ABS, EBD, EBA
  • kontrola trakce

Rozměry

  • délka 4 721 mm
  • šířka 1 905 mm
  • výška 1 280 mm
  • rozvor 2 740 mm
  • objem nádrže 78 l
  • váha 1 695 kg

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Aston Martin DBS

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků