Aston Martin DBS: zrození krásy

(nové info) Jen týdny zbývají do odhalení vozu, který si již od prvních skic říká o označení nejkrásnější vůz současnosti.

Pokud něco Aston Martin opravdu umí, pak je to styl a elegance a na čtyřech kolech. Již dlouhé roky přináší na trh modely, které jsou i léta poté považovány téměř za umělecká díla. A nový model DBS tuto skutečnost jen potvrzuje.

Poprvé se DBS představil loni v květnu jako auto Jamese Bonda z filmu Casino Royale, jenže filmový bourák se od toho reálného přeci jenom trochu liší. Když si odmyslíme arzenál zbraní, pak lze najít malé odlišnosti i v samotném designu, ovšem nic, co by vůz zásadně změnilo.

Popisovat jak vůz vypadá je zcela zbytečné, protože případné snímky řeknou vše potřebné. Lze jen zopakovat, že luxusní a elegantní GT je opravdu krásné auto a zřejmě se nenajde moc těch, kteří by něco podobného nechtěli mít v garáži.

O pohon DBS se bude starat téměř stejný šestilitrový dvanáctiválec jako v modelu DB9. Motor má sice stejný základ, ale prošel řadou modifikací a výsledkem je tak solidní atmosférický výkon 380 kW (510 k) a točivý momente 570 Nm. I díky ještě únosné hmotnosti 1 695 kg pak dokáže toto elegantní GT zrychlit na stovku za 4,3 s a dosáhne maximální rychlosti 302 km/h.

Stačí již jen rozbít prasátko, vytáhnout trochu peněz a postavit se příští rok na jaře před Mototechnu.

Základní specifikace

  • dvoudveřové dvoumístné kupé
  • karosérie z hliníku, magnézia a karbonu
  • dveře z hliníkové slitiny o velké tuhosti
  • přední adaptivní bi-xenonové světlomety
  • zadní LED světlomety

Motor

  • objem motoru 5 935 ccm, 12 válců, 48 ventilů
  • kompresní poměr 10,9:1
  • motor umístěn vpředu, náhon zadních kole
  • speciální ocelový výfukový systém
  • výkon motoru 380 kW (510 k) při 6 500 ot/min
  • točivý moment 570 Nm při 5 750 ot/min
  • zrychlení 0-100 za 4,3 s
  • maximální rychlost: 302 km/h

Převodovka

  • vzadu umístěna manuální šestistupňová převodovka (transaxle)
  • zadní samosvorný diferenciál

Kola

  • přední 8,5 x 20" Pirelli P Zero 245/35
  • zadní 11 x 20" Pirelli P Zero 295/30

Brzdy

  • přední karbon-keramické disky 398 mm, šestipístkové třmeny
  • zadní karbon-keramické disky 360 mm, čtyřpístkové třmeny
  • dynamická kontrola stability DSC se závodním modem
  • systémy ABS, EBD, EBA
  • kontrola trakce

Rozměry

  • délka 4 721 mm
  • šířka 1 905 mm
  • výška 1 280 mm
  • rozvor 2 740 mm
  • objem nádrže 78 l
  • váha 1 695 kg

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Aston Martin DBS

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků