Aston Martin DBS Ultimate: edice (nejspíš) na rozloučenou

Automobilka Aston Martin představuje speciální sérii svého modelu DBS, jež předznamenává odchod řady DB9/DBS na zasloužený odpočinek.

Není žádným tajemstvím, že značka Aston Martin horečně pracuje na zcela nové generaci svého luxusního GT DB9, přičemž se pochopitelně počítá také se špičkovou verzí DBS. Řada DB9 spatřila světlo světa již v roce 2003, takže po deseti letech je střídání stráží již docela namístě, a to i v této společnosti, kde je jistá dlouhověkost běžným jevem. Připomeňme, že Aston Martin DB9 je v současnosti prodáván ve faceliftovaném provedení z roku 2010.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DBS Ultimate bude k mání jako kupé i kabriolet a pouze ve dvou barevných odstínech

To vrcholná verze DBS na sebe nechala ještě nějakou dobu čekat. Aston Martin DBS kupé se představil v roce 2007 a kabriolet Aston Martin DBS Volante ještě o dva roky později. A všechny výše zmíněné modely budou co nevidět staženy z výroby, takže představení nové omezené edice vrcholné varianty Aston Martin DBS, dostupné jak s uzavřenou, tak i otevřenou karoserií, přijdou řadě vyznavačů „staré školy“ vhod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserií dominují doplňky z uhlíkových kompozitů, interiéru pak černá kůže s rudými akcenty 

Novinka nese přiléhavé označení Aston Martin DBS Ultimate a v obou karosářských verzích v rámci ní vznikne rovných 100 automobilů. Zákazníci mohou volit jen ze stříbrného a matově černého lakování, přičemž zvenčí si dále všimneme také čirých krytů zadních sdružených svítilen a škály doplňků z uhlíkových kompozitů, do jejichž výčtu patří třeba difuzor v zadním nárazníku, kryty zpětných zrcátek nebo vodorovné klíny v zadních svítilnách.

Interiéru v obou případech dominují černé tóny. Čalouněn je černou kůží s rudým prošíváním na středech sedadel a částech dveřních obkladů, zatímco střecha je obložena černou Alcantarou. Černě jsou lakovány také lité ráfky, skrze které prosvítají alternativně červeně, nebo žlutě lakované brzdové třmeny.  

Aston Martin DBS Carbon Edition: exkluzivně

Aston Martin DBS Carbon Edition: exkluzivně

Máme zato, že nová edice DBS Ultimate nepřímo navazuje na loňskou sérii Aston Martin DBS Carbon Edition, takže se těšme opět na ceny v přepočtu oscilující okolo 6,5 mil. Kč.
 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků