Aston Martin DBS Ultimate: edice (nejspíš) na rozloučenou

Automobilka Aston Martin představuje speciální sérii svého modelu DBS, jež předznamenává odchod řady DB9/DBS na zasloužený odpočinek.

Není žádným tajemstvím, že značka Aston Martin horečně pracuje na zcela nové generaci svého luxusního GT DB9, přičemž se pochopitelně počítá také se špičkovou verzí DBS. Řada DB9 spatřila světlo světa již v roce 2003, takže po deseti letech je střídání stráží již docela namístě, a to i v této společnosti, kde je jistá dlouhověkost běžným jevem. Připomeňme, že Aston Martin DB9 je v současnosti prodáván ve faceliftovaném provedení z roku 2010.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DBS Ultimate bude k mání jako kupé i kabriolet a pouze ve dvou barevných odstínech

To vrcholná verze DBS na sebe nechala ještě nějakou dobu čekat. Aston Martin DBS kupé se představil v roce 2007 a kabriolet Aston Martin DBS Volante ještě o dva roky později. A všechny výše zmíněné modely budou co nevidět staženy z výroby, takže představení nové omezené edice vrcholné varianty Aston Martin DBS, dostupné jak s uzavřenou, tak i otevřenou karoserií, přijdou řadě vyznavačů „staré školy“ vhod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserií dominují doplňky z uhlíkových kompozitů, interiéru pak černá kůže s rudými akcenty 

Novinka nese přiléhavé označení Aston Martin DBS Ultimate a v obou karosářských verzích v rámci ní vznikne rovných 100 automobilů. Zákazníci mohou volit jen ze stříbrného a matově černého lakování, přičemž zvenčí si dále všimneme také čirých krytů zadních sdružených svítilen a škály doplňků z uhlíkových kompozitů, do jejichž výčtu patří třeba difuzor v zadním nárazníku, kryty zpětných zrcátek nebo vodorovné klíny v zadních svítilnách.

Interiéru v obou případech dominují černé tóny. Čalouněn je černou kůží s rudým prošíváním na středech sedadel a částech dveřních obkladů, zatímco střecha je obložena černou Alcantarou. Černě jsou lakovány také lité ráfky, skrze které prosvítají alternativně červeně, nebo žlutě lakované brzdové třmeny.  

Aston Martin DBS Carbon Edition: exkluzivně

Aston Martin DBS Carbon Edition: exkluzivně

Máme zato, že nová edice DBS Ultimate nepřímo navazuje na loňskou sérii Aston Martin DBS Carbon Edition, takže se těšme opět na ceny v přepočtu oscilující okolo 6,5 mil. Kč.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků