Aston Martin DBS Ultimate: edice (nejspíš) na rozloučenou

Automobilka Aston Martin představuje speciální sérii svého modelu DBS, jež předznamenává odchod řady DB9/DBS na zasloužený odpočinek.

Není žádným tajemstvím, že značka Aston Martin horečně pracuje na zcela nové generaci svého luxusního GT DB9, přičemž se pochopitelně počítá také se špičkovou verzí DBS. Řada DB9 spatřila světlo světa již v roce 2003, takže po deseti letech je střídání stráží již docela namístě, a to i v této společnosti, kde je jistá dlouhověkost běžným jevem. Připomeňme, že Aston Martin DB9 je v současnosti prodáván ve faceliftovaném provedení z roku 2010.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DBS Ultimate bude k mání jako kupé i kabriolet a pouze ve dvou barevných odstínech

To vrcholná verze DBS na sebe nechala ještě nějakou dobu čekat. Aston Martin DBS kupé se představil v roce 2007 a kabriolet Aston Martin DBS Volante ještě o dva roky později. A všechny výše zmíněné modely budou co nevidět staženy z výroby, takže představení nové omezené edice vrcholné varianty Aston Martin DBS, dostupné jak s uzavřenou, tak i otevřenou karoserií, přijdou řadě vyznavačů „staré školy“ vhod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserií dominují doplňky z uhlíkových kompozitů, interiéru pak černá kůže s rudými akcenty 

Novinka nese přiléhavé označení Aston Martin DBS Ultimate a v obou karosářských verzích v rámci ní vznikne rovných 100 automobilů. Zákazníci mohou volit jen ze stříbrného a matově černého lakování, přičemž zvenčí si dále všimneme také čirých krytů zadních sdružených svítilen a škály doplňků z uhlíkových kompozitů, do jejichž výčtu patří třeba difuzor v zadním nárazníku, kryty zpětných zrcátek nebo vodorovné klíny v zadních svítilnách.

Interiéru v obou případech dominují černé tóny. Čalouněn je černou kůží s rudým prošíváním na středech sedadel a částech dveřních obkladů, zatímco střecha je obložena černou Alcantarou. Černě jsou lakovány také lité ráfky, skrze které prosvítají alternativně červeně, nebo žlutě lakované brzdové třmeny.  

Aston Martin

Aston Martin DBS Carbon Edition: exkluzivně

Máme zato, že nová edice DBS Ultimate nepřímo navazuje na loňskou sérii Aston Martin DBS Carbon Edition, takže se těšme opět na ceny v přepočtu oscilující okolo 6,5 mil. Kč.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků