Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Rovněž nejsilnější GT v nabídce Aston Martinu se dočkalo otevřené varianty Volante.

Nový Aston Martin DBS Superleggera Volante popisuje britská automobilka jako nejrychlejší kabriolet ve své historii. Výkonné GT tedy ztratilo pevnou střechu a na jejím místě se usídlilo elektricky ovládané „plátno“, které lze složit za 14 sekund a bude standardně nabízeno v osmi různých odstínech.

Exteriér samozřejmě doznal menších aerodynamických změn, hlavně tedy v zadní části, a kromě nově tvarované oblasti za střechou byl lehce přepracován i zadní karbonový spoiler zvyšující přítlak kabrioletu na zadní nápravě. Jako první Aston Martin dostalo DBS Superleggera Volante také rám čelního okna z karbonových vláken.

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Se zmínkou „nejrychlejšího kabrioletu“ samozřejmě padá pozornost na strojovnu pod kapotou a dynamické schopnosti. Vpředu tedy stále najdete dvakrát přeplňovaný 5,2litrový dvanáctiválec, který produkuje výkon 533 kW (725 koní), točivý moment 900 N.m a je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Z nuly na 100 km/h akceleruje Volante za 3,6 sekundy (kupé 3,4 s) a na 160 km/h za 6,7 sekundy (kupé 6,4 s). Maximální rychlost kabrioletu se přitom od uzavřeného GT nijak neliší, rovněž Volante tak dosáhne až 340 km/h. Nutno podotknout, že obě verze DBS mají tuto maximální rychlost elektronicky omezenou.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

Interiér se od kupé výrazně neliší. Klasicky zde najdete kvalitní čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, karbonové obložení palubní desky a středového panelu, 8palcový infotainment a za předními vyhřívanými sedačkami je stále místo pro menší zavazadla.

Základní cenovka DBS Superleggera Volante je stanovena na 247.500 liber, v přepočtu asi 7,35 milionu korun. Dodávky prvních vozů zákazníkům jsou stanoveny na druhou polovinu letošního roku.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků