Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Rovněž nejsilnější GT v nabídce Aston Martinu se dočkalo otevřené varianty Volante.

Nový Aston Martin DBS Superleggera Volante popisuje britská automobilka jako nejrychlejší kabriolet ve své historii. Výkonné GT tedy ztratilo pevnou střechu a na jejím místě se usídlilo elektricky ovládané „plátno“, které lze složit za 14 sekund a bude standardně nabízeno v osmi různých odstínech.

Exteriér samozřejmě doznal menších aerodynamických změn, hlavně tedy v zadní části, a kromě nově tvarované oblasti za střechou byl lehce přepracován i zadní karbonový spoiler zvyšující přítlak kabrioletu na zadní nápravě. Jako první Aston Martin dostalo DBS Superleggera Volante také rám čelního okna z karbonových vláken.

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Aston Martin V12 Zagato je zpátky. Na oslavu karosárny vznikne další hrstka vozů

Se zmínkou „nejrychlejšího kabrioletu“ samozřejmě padá pozornost na strojovnu pod kapotou a dynamické schopnosti. Vpředu tedy stále najdete dvakrát přeplňovaný 5,2litrový dvanáctiválec, který produkuje výkon 533 kW (725 koní), točivý moment 900 N.m a je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Z nuly na 100 km/h akceleruje Volante za 3,6 sekundy (kupé 3,4 s) a na 160 km/h za 6,7 sekundy (kupé 6,4 s). Maximální rychlost kabrioletu se přitom od uzavřeného GT nijak neliší, rovněž Volante tak dosáhne až 340 km/h. Nutno podotknout, že obě verze DBS mají tuto maximální rychlost elektronicky omezenou.

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

První pohled na Aston Martin DBS GT Zagato. Speciálního modelu vznikne 19 kusů

Interiér se od kupé výrazně neliší. Klasicky zde najdete kvalitní čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, karbonové obložení palubní desky a středového panelu, 8palcový infotainment a za předními vyhřívanými sedačkami je stále místo pro menší zavazadla.

Základní cenovka DBS Superleggera Volante je stanovena na 247.500 liber, v přepočtu asi 7,35 milionu korun. Dodávky prvních vozů zákazníkům jsou stanoveny na druhou polovinu letošního roku.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků