Aston Martin DBR9: pryč se zelenou, přichází Gulf

Aston Martin DBR9, který sežnul úspěchy v kategorii GT1 na letošním závodu Le Mans si do nové sezóny oblékne nové barvy.
Aston Martin DBR9: pryč se zelenou, přichází Gulf

Olejářská společnost Gulf, kterou charakterizuje světlomodrý podklad s oranžovým pruhem táhnoucím se přes střed karoserie, oslavuje tento rok své 40. výročí od svého prvního velkého úspěchu na závodech Le Mans. Samozřejmě se jich nezúčastnila nijak jinak než jako sponzor a dodavatel olejů do týmových vozů. První vozy s modro-oranžovým lakem společnosti Gulf byly dva exempláře Mirage M1, které si tehdy kvůli poruchám motorů moc slávy neodnesly. Bledomodré vozy se proslavili až o rok později, kdy si jejich „kabát“ oblékl Ford GT40, který na okruhu de la Sarthe poctivě vyjezdil první místo. Stejný scénář se opakoval i v roce 1969 a olejářská společnost se postupně stala jakousi neodmyslitelnou součástí závodů.

Pár let poté si charakteristický lak postupně vyzkoušela i vozidla jako Porsche 917, McLaren F1  GTR a Audi R8. Přesuňme se však do současnosti, kdy, jak už bylo řečeno, vystřídá aristokratickou zelenou barvu na Astonech modro-oranžová kombinace. Pro společnost to bude samozřejmě vhodná forma prezentace, protože tým Astonu Martin je i tento rok horkým favoritem na prvenství v kategorii GT1. Na okruhu pak spatříme dva exempláre s číslem 009 a... 007, jaká náhoda...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DBR9
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků