Aston Martin DBR9: pryč se zelenou, přichází Gulf

Aston Martin DBR9, který sežnul úspěchy v kategorii GT1 na letošním závodu Le Mans si do nové sezóny oblékne nové barvy.
Aston Martin DBR9: pryč se zelenou, přichází Gulf

Olejářská společnost Gulf, kterou charakterizuje světlomodrý podklad s oranžovým pruhem táhnoucím se přes střed karoserie, oslavuje tento rok své 40. výročí od svého prvního velkého úspěchu na závodech Le Mans. Samozřejmě se jich nezúčastnila nijak jinak než jako sponzor a dodavatel olejů do týmových vozů. První vozy s modro-oranžovým lakem společnosti Gulf byly dva exempláře Mirage M1, které si tehdy kvůli poruchám motorů moc slávy neodnesly. Bledomodré vozy se proslavili až o rok později, kdy si jejich „kabát“ oblékl Ford GT40, který na okruhu de la Sarthe poctivě vyjezdil první místo. Stejný scénář se opakoval i v roce 1969 a olejářská společnost se postupně stala jakousi neodmyslitelnou součástí závodů.

Pár let poté si charakteristický lak postupně vyzkoušela i vozidla jako Porsche 917, McLaren F1  GTR a Audi R8. Přesuňme se však do současnosti, kdy, jak už bylo řečeno, vystřídá aristokratickou zelenou barvu na Astonech modro-oranžová kombinace. Pro společnost to bude samozřejmě vhodná forma prezentace, protože tým Astonu Martin je i tento rok horkým favoritem na prvenství v kategorii GT1. Na okruhu pak spatříme dva exempláre s číslem 009 a... 007, jaká náhoda...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DBR9
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků