Aston Martin DBR1/1 jde do dražby. Jde o speciál pro Le Mans

Automobil, který slavil úspěch i v Le Mans, se bude dražit v srpnu. Vše nasvědčuje tomu, že by jeho cena měla atakovat 20 milionů euro.
Aston Martin DBR1/1 jde do dražby. Jde o speciál pro Le Mans

Vůz Aston Martin DBR1/1 z roku 1956 byl první z pěti, které automobilka sestrojila s úmyslem vyhrát Le Mans. Měl být konkurencí pro velikány tehdejšího závodění, Ferrari 250 GTO a Mercedes-Benz 300 SLR. A úspěch se dostavil. V roce 1959 stroj opravdu triumfoval.

A nyní míří do aukce. 

První elektromobil Aston Martin jde do výroby!

První elektromobil Aston Martin jde do výroby!

Jeho podvozek a celková konstrukce byla speciálně vytvořena designérem pro závodní vozy u Astonu Tedem Cuttingem a při svém debutu v Le Mans ho řídila dvojice Tony Brooks a Reg Parnell. Automobil ale závod nedojel celý, po 22 hodinách ho postihla porucha motoru. Poté s ním postupně závodil například Carrol Shelby, Roy Salvadori, Stirling Moss a Jack Brabham. A vyhrál i závod 1000km Nurburgring. Za volantem byl tehdy Moss a Jack Fairman. 

Aston Martin svolává model Vantage. Kvůli převodovce

Aston Martin svolává model Vantage. Kvůli převodovce

A právě tohle vítěství hrálo velkou roli v pozdějším triumfu Aston Martinu v šampionátu sportovních vozů v roce 1959.

A nyní míří jako první DBR1 do aukce. Očekává se, že cena se vyšplhá k 20 milionům euro. Pokud přesáhne tuto hranici o více než 2 miliony, stane se rokordmanem této dražby. Nejdražším autem zde dosud byl Jaguar D-Type XKD 501 z roku 1955. Ten vloni vydražili za 21 780 000 euro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků