Aston Martin DB9: tři nové edice pro náročné

Aston Martin připravil hned trojici nových omezených edicí pro svůj vrcholný model DB9. Jedna je krásnější než druhá.

Ačkoli nyní již odpočítáváme posledních několik dní roku 2010 a i řada z našich čtenářů v posledním týdnu dobírá dovolenou a věnuje se veselejším činnostem než během běžných všedních dnů, pánové z automobilky Aston Martin nespí a připravili pro své příznivce hned tři nové modely pro svoji řadu DB9. Ba co více, některé z vozů se mají ještě během tohoto týdne objevit na prodejnách vybraných dealerů. Série nesou jména Morning Frost, Carbon Black a Quantum Silver a k mání jsou pro obě karosářské verze kupé i roadster s tradičním označením Volante. Ceny začínají na 132 525 librách včetně daně, což prostým přepočtem znamená zhruba 3 950 000 Kč.

Aston Martin DB9 Morning Frost (jak příznačné pro počasí těchto dní...) míří svým zpracováním směrem ke komfortu. Na první pohled se vyznačuje bílým perleťovým lakováním, devatenáctipalcovými, desetipaprskovými ráfky a stříbrně lakovanými brzdovými třmeny, uvnitř si pak všimneme koženého čalounění sedadel a stropu v bronzovém odstínu v kombinaci s leskle černými doplňky. Verze Aston Martin DB9 Carbon Black a Quantum Silver jsou opatřeny černým, resp. stříbrným lakováním a co do pojetí mají k sobě poměrně blízko. Sdílejí specifické devatenáctipalcové ráfky, sportovní výfukovou soustavu a řadu nových detailů v interiéru, kde nyní převládají leskle černě lakované doplňky nebo nový čalounění střechy. 

Všem třem popsaným sériím odvozeným z Astonu Martin DB9 je společnou známá dvanáctiválcová pohonná jednotka s objemem rovných 6 litrů a výkonem 477 koní (350 kW) a kombinovaná s šestistupňovou automatickou převodovkou. Aby nedošlo k žádným pochybnostem, jsou prahové lišty opatřeny hesly „Morning Frost”, „Carbon Black” nebo „Quantum Silver.” Tato trojice uzavírá celou škálu speciálních sérií, které Aston Martin během letošního roku uvedl na trh. Připomeňme třeba edice V12 Vantage Carbon Black, DBS Carbon Black nebo DBS UB2010, jež zahrnuje čtyři desítky vozů určených k poctě firemního šéfa Ulricha Beze. A zapomenout nesmíme ani na V8 Vantage N420, která byla inspirována německým okruhem Nürburgring, kde se nachází jedno z vývojových center společnosti Aston Martin.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 Morning Frost, Carbon Black a Quantum Silver
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků