Aston Martin DB9 2011: facelift po sedmi letech

Aston Martin představil první snímky modernizovaného modelu DB9. Ten se tak dočkal prvního velkého omlazení od roku 2003.

Je to teprve několik dní, co jsme vám na tomto místě představili vylepšenou verzi Astonu DB9 z dílen ladičské společnosti Edo, ale nyní pro vás máme modifikovanou DB9 přímo z dílen mateřské továrny. Nejde však o žádnou speciální verzi, ale omlazené provedení celé řady (tedy kupé a kabrioletu), která se tím dočkala prvního většího faceliftu od začátku výroby v roce 2003.

Změny jsou ale i tak  pouze decentní. Na první pohled si všimneme třeba nového předního nárazníku s přepracovanými vstupy pro chladicí vzduch v jeho spodní části, upravené masky chladiče typického tvaru, nových světlometů nebo pozměněných prahů. Celkový dojem dokreslují dvacetipalcové, diamantem opracovávané lité ráfky, za nimiž se nacházejí stříbřité brzdiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru modernizovaného modelu Aston Martin DB9 najdeme nové čalounění Double Apex nebo příplatkovou audiosoustavu Bang & Olufsen s vylepšeným systémem Bluetooth. Pod dlouhou kapotou se tentokrát prakticky nic nezměnilo, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec tak stále produkuje 477 koní (350 kW) a točivý moment až 600 Nm. Významnou novinkou se však stává standardní instalace aktivního řízení tlumičů Adaptive Damping System (ADS), jež zajišťuje vyšší míru komfortu a jistější jízdní vlastnosti.

Ian Minards, ředitel vývoje značky Aston Martin, k uvedení nového provedení modelu DB9 dodal: „Typ DB9 byl prvním vozem vyráběným v Gaydonu na podlahové plošině VH. Vyvíjeli jsme jej každým rokem a změny se dotkly třeba zvyšování výkonu a snižování emisí. Zatím poslední sada zlepšení jde však ještě dále a zvyšuje kvality tohoto vozu GT a podporuje jeho úlohu páteřního typu naší modelové nabídky.“

Na trh se novinka dostane již během července, v Anglii se bude prodávat od 122 445 liber, otevřená verze DB9 Volantevás přijde alespoň na 131 445 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 s faceliftem pro modelový rok 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků