Aston Martin DB9 2011: facelift po sedmi letech

Aston Martin představil první snímky modernizovaného modelu DB9. Ten se tak dočkal prvního velkého omlazení od roku 2003.

Je to teprve několik dní, co jsme vám na tomto místě představili vylepšenou verzi Astonu DB9 z dílen ladičské společnosti Edo, ale nyní pro vás máme modifikovanou DB9 přímo z dílen mateřské továrny. Nejde však o žádnou speciální verzi, ale omlazené provedení celé řady (tedy kupé a kabrioletu), která se tím dočkala prvního většího faceliftu od začátku výroby v roce 2003.

Změny jsou ale i tak  pouze decentní. Na první pohled si všimneme třeba nového předního nárazníku s přepracovanými vstupy pro chladicí vzduch v jeho spodní části, upravené masky chladiče typického tvaru, nových světlometů nebo pozměněných prahů. Celkový dojem dokreslují dvacetipalcové, diamantem opracovávané lité ráfky, za nimiž se nacházejí stříbřité brzdiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru modernizovaného modelu Aston Martin DB9 najdeme nové čalounění Double Apex nebo příplatkovou audiosoustavu Bang & Olufsen s vylepšeným systémem Bluetooth. Pod dlouhou kapotou se tentokrát prakticky nic nezměnilo, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec tak stále produkuje 477 koní (350 kW) a točivý moment až 600 Nm. Významnou novinkou se však stává standardní instalace aktivního řízení tlumičů Adaptive Damping System (ADS), jež zajišťuje vyšší míru komfortu a jistější jízdní vlastnosti.

Ian Minards, ředitel vývoje značky Aston Martin, k uvedení nového provedení modelu DB9 dodal: „Typ DB9 byl prvním vozem vyráběným v Gaydonu na podlahové plošině VH. Vyvíjeli jsme jej každým rokem a změny se dotkly třeba zvyšování výkonu a snižování emisí. Zatím poslední sada zlepšení jde však ještě dále a zvyšuje kvality tohoto vozu GT a podporuje jeho úlohu páteřního typu naší modelové nabídky.“

Na trh se novinka dostane již během července, v Anglii se bude prodávat od 122 445 liber, otevřená verze DB9 Volantevás přijde alespoň na 131 445 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 s faceliftem pro modelový rok 2011

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků