Aston Martin DB9 2011: facelift po sedmi letech

Aston Martin představil první snímky modernizovaného modelu DB9. Ten se tak dočkal prvního velkého omlazení od roku 2003.

Je to teprve několik dní, co jsme vám na tomto místě představili vylepšenou verzi Astonu DB9 z dílen ladičské společnosti Edo, ale nyní pro vás máme modifikovanou DB9 přímo z dílen mateřské továrny. Nejde však o žádnou speciální verzi, ale omlazené provedení celé řady (tedy kupé a kabrioletu), která se tím dočkala prvního většího faceliftu od začátku výroby v roce 2003.

Změny jsou ale i tak  pouze decentní. Na první pohled si všimneme třeba nového předního nárazníku s přepracovanými vstupy pro chladicí vzduch v jeho spodní části, upravené masky chladiče typického tvaru, nových světlometů nebo pozměněných prahů. Celkový dojem dokreslují dvacetipalcové, diamantem opracovávané lité ráfky, za nimiž se nacházejí stříbřité brzdiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru modernizovaného modelu Aston Martin DB9 najdeme nové čalounění Double Apex nebo příplatkovou audiosoustavu Bang & Olufsen s vylepšeným systémem Bluetooth. Pod dlouhou kapotou se tentokrát prakticky nic nezměnilo, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec tak stále produkuje 477 koní (350 kW) a točivý moment až 600 Nm. Významnou novinkou se však stává standardní instalace aktivního řízení tlumičů Adaptive Damping System (ADS), jež zajišťuje vyšší míru komfortu a jistější jízdní vlastnosti.

Ian Minards, ředitel vývoje značky Aston Martin, k uvedení nového provedení modelu DB9 dodal: „Typ DB9 byl prvním vozem vyráběným v Gaydonu na podlahové plošině VH. Vyvíjeli jsme jej každým rokem a změny se dotkly třeba zvyšování výkonu a snižování emisí. Zatím poslední sada zlepšení jde však ještě dále a zvyšuje kvality tohoto vozu GT a podporuje jeho úlohu páteřního typu naší modelové nabídky.“

Na trh se novinka dostane již během července, v Anglii se bude prodávat od 122 445 liber, otevřená verze DB9 Volantevás přijde alespoň na 131 445 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 s faceliftem pro modelový rok 2011
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků