Aston Martin DB7 Vantage

Aston Martin DB7 je, podobně jako Jaguar XRR, členem automobilové rodiny Ford. DB7 je s cenou 140 000 USD (cca 5,5 milionu korun) jednoznačně určený movitým zákazníkům, kteří milují rychlost.
Aston Martin DB7 Vantage
Aston Martin DB7 je, podobně jako Jaguar XRR, členem automobilové rodiny Ford. DB7 je s cenou 140 000 USD (cca 5,5 milionu korun) jednoznačně určený movitým zákazníkům, kteří milují rychlost.

DB7 kupředu pohání 6.0 litrový dvanáctiválcový motor na jehož konstrukci se podílela známá britská ladičská firma Cosworth Technology. Po stisknutí tlačítka startéru se k životu probudí 420 koní, disponují tažnou silou 540 Nm. Zaručí, že se DB7 na silnici nedá ničím zahanbit. O kvalitách motoru svědčí i maximální přípusté otáčky na hranici 7000, pro každou ze dvou skupin válců jedna vačková hřídel. O správnou funkci dvanáctiválce se stará moderní řídící jednotka Visteon schopná vykonat 1,6 miliónu instrukcí za vteřinu. Kromě vstřikování paliva a zapalování směsi má na starosti i protiprokluzový systém a diagnostiku motoru.

Výkon motoru je přenášen na zadní kola prostřednictvím šestistupňové manuální nebo pětistupňové automatické převodovky. Automatická převodovka pochází od předního výrobce ZF a je vybavena velmi populárním systémem Touchtronic(=Tiptronic), který umožňuje manuální volbu rychlostních stupňů.

Přímo s rostoucím výkonem motoru musí být posilovány i brzdy. DB7 Vantage je vybaven moderním brzdovým systém Brembo a čtyřkanáovým systémem ABS firmy Teves. Vlastní zpomalování se uskutečňuje prostřednictvím přední větraných koučů o průměru 355 mm a zadních o průměru 330 mm.

Při zpomalování i ve všech ostatních činnostech na silnici Vám pomohou udržet kontakt s vozovkou 18“ litá kola obutá do pneumatik Brigestone S02. Přední jsou rozměru 245/40 a zadní pak 265/35.

Ke sportovnímu automobilu neodmyslitelně patří také výborné jízdní vlastnosti. DB7 za ně vděčí kvalitně zpracovanému podvozku s tlumiči Bilstein a sportovně laděnými pružinami. Protože DB7 je velmi výkonný automobil a i přes poměrně široké zadní pneumatiky by mohl mít někdy problémy s trakcí, je standardně vybaven protiprokluzovým systémem.

Luxusní interiér je pro Aston Martin naprostou samozřejmostí. Kůží (Connolly) čalouněná sedadla s možností seřízení sedáku, opěradla i opěrky hlavy pomocí elektromotorků, vyhřívání předních sedadel, klimatizace, dřevěné obložení interiéru a další luxusní prvky zde přirozeně patří, nostalgickou zajímavostí jsou analogové hodiny umístěné na středním panelu a bezpečnostní nutností pak airbagy.

Pro velmi náročné zákazníky je připravena celá řada další doplňků. Jmenujme satelitní navigaci (GPS), sadu zavazadel ušitou přesně na míru, parkovací senzory nebo soupravu pro přepravu domácích mazlíčků.

O výjimečnosti DB7 svědčí i to, že se vyrábí pouze 600 kusů ročně. O exkluzivitu je tedy poměrně dobře postaráno.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků