Aston Martin DB3S: unikát z roku 1955 jde do dražby

Akční společnost RM Auctions hodlá na nadcházející dražbě hledat nového majitele pro jeden z nejcennějších automobilů značky Aston Martin, jež se dochovaly do dnešních dnů.
Aston Martin DB3S: unikát z roku 1955 jde do dražby

V meziválečném období byla značka Aston Martin, založená již v roce 1913, pouze jednou z mnoha britských malosériových automobilek a po skončení druhé světová války měla, tak jako většina z konkurentů, na kahánku. Hrobníkovi z lopaty utekl Aston Martin v roce 1947, kdy továrnu koupil Sir David Brown. Zachránil tehdy také značku Lagonda a vozy Aston Martin od té doby nesou označení DB právě na památku tohoto průmyslníka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB3S s číslem podvozku DB3S/118

Již od samotného počátku padesátých let Sir Brown trval na tom, aby se z důvodu reklamy vozy Aston Martin prosadily v mezinárodních závodech. Model Aston Martin DB2 se již od roku 1949 prosazoval v závodech typu Le Mans, ale pouze ve dvoulitrové třídě, což bylo Brownovi málo.

Aston Martin DB5 původního Jamese Bonda jde do aukce

Aston Martin DB5 původního Jamese Bonda jde do aukce

Roku 1951 debutoval nový závodní model Aston Martin DB3, ale v závodech se záhy ukázal jako příliš těžký a málo spolehlivý, takže o dva roky později se představil nový model Aston Martin DB3S. Vzniklo celkem 31 vozů, 11 z nich pro tovární tým a zbylých 20 pro soukromé jezdce. Tovární stroje měly podvozky s označením DB3S/1 až 11, ty soukromé pak DB3S/101 až 120.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spartánský interiér a řadový třílitrový šestiválec Lagonda DOHC

Tovární vozy Aston Martin DB3S dosáhly řady slušných výsledků, třeba v roce 1955 vyhrály na okruhu Silverstone a v devítihodinovce v Goodwoodu. Tomuto modelu patřilo také druhé místo v celkové klasifikaci Le Mans, což DB3S zopakoval i o rok později. A právě tyto úspěchy vzbudily zájem soukromých jezdců, pro něž Aston Martin začal vyrábět vozy DB3S v roce 1955.

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Na nadcházející aukci společnosti RM Auctions v Monterey se objeví vůz s číslem podvozku DB3S/118. Dodán byl v roce 1956 na objednávku holandského závodníka Hanse Davidse, proto není tento vůz jako většina jeho sourozenců lakován britskou závodní zelení, ale holandskou závodní oranží.

Davids s vozem jezdil nikoli zcela bez úspěchů pouze v sezóně 1956, aby jej pak prodal do USA, kde zůstal dodnes. Vůz s číslem 118 je dnes považován za nejcennější Aston Martin řady DB3S, neboť jeho stav je takřka původní. Také z tohoto důvodu u RM Auctions očekávají, že jej prodají v přepočtu alespoň za 72 mil. Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků