Aston Martin DB3S: unikát z roku 1955 jde do dražby

Akční společnost RM Auctions hodlá na nadcházející dražbě hledat nového majitele pro jeden z nejcennějších automobilů značky Aston Martin, jež se dochovaly do dnešních dnů.

V meziválečném období byla značka Aston Martin, založená již v roce 1913, pouze jednou z mnoha britských malosériových automobilek a po skončení druhé světová války měla, tak jako většina z konkurentů, na kahánku. Hrobníkovi z lopaty utekl Aston Martin v roce 1947, kdy továrnu koupil Sir David Brown. Zachránil tehdy také značku Lagonda a vozy Aston Martin od té doby nesou označení DB právě na památku tohoto průmyslníka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB3S s číslem podvozku DB3S/118

Již od samotného počátku padesátých let Sir Brown trval na tom, aby se z důvodu reklamy vozy Aston Martin prosadily v mezinárodních závodech. Model Aston Martin DB2 se již od roku 1949 prosazoval v závodech typu Le Mans, ale pouze ve dvoulitrové třídě, což bylo Brownovi málo.

Aston Martin DB5 původního Jamese Bonda jde do aukce

Aston Martin DB5 původního Jamese Bonda jde do aukce

Roku 1951 debutoval nový závodní model Aston Martin DB3, ale v závodech se záhy ukázal jako příliš těžký a málo spolehlivý, takže o dva roky později se představil nový model Aston Martin DB3S. Vzniklo celkem 31 vozů, 11 z nich pro tovární tým a zbylých 20 pro soukromé jezdce. Tovární stroje měly podvozky s označením DB3S/1 až 11, ty soukromé pak DB3S/101 až 120.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spartánský interiér a řadový třílitrový šestiválec Lagonda DOHC

Tovární vozy Aston Martin DB3S dosáhly řady slušných výsledků, třeba v roce 1955 vyhrály na okruhu Silverstone a v devítihodinovce v Goodwoodu. Tomuto modelu patřilo také druhé místo v celkové klasifikaci Le Mans, což DB3S zopakoval i o rok později. A právě tyto úspěchy vzbudily zájem soukromých jezdců, pro něž Aston Martin začal vyrábět vozy DB3S v roce 1955.

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Na nadcházející aukci společnosti RM Auctions v Monterey se objeví vůz s číslem podvozku DB3S/118. Dodán byl v roce 1956 na objednávku holandského závodníka Hanse Davidse, proto není tento vůz jako většina jeho sourozenců lakován britskou závodní zelení, ale holandskou závodní oranží.

Davids s vozem jezdil nikoli zcela bez úspěchů pouze v sezóně 1956, aby jej pak prodal do USA, kde zůstal dodnes. Vůz s číslem 118 je dnes považován za nejcennější Aston Martin řady DB3S, neboť jeho stav je takřka původní. Také z tohoto důvodu u RM Auctions očekávají, že jej prodají v přepočtu alespoň za 72 mil. Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků