Aston Martin DB11 dostal nový motor. Dvanáctiválec nyní doplní V8 od AMG

Spolupráce Mercedesu a AMG má první výsledek v oblasti sdílení pohonných jednotek.

Sportovní GT v nejnovější generaci v minulém roce nahradilo DB9, přičemž přeskočení jednoho čísla mělo symbolizovat větší vývojový odskok. A skutečně, nová DB11 je moderním cestovním kupé, které číslo deset ponechalo speciálu Jamese Bonda.

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Původně debutovalo s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o zdvihovém objemu 5,2 litrů. Ten v nabídce zůstává, avšak díky spolupráci s Mercedesem uvádí Aston Martin také osmiválcovou verzi. S Němci již sdílejí infotainment či některé detaily v interiéru, vůbec poprvé se však jedná o sdílení srdce každého automobilu.

Konkrétně jde o čtyřlitr se dvěma turbodmychadly, který pohání několik modelů AMG, včetně sportovního kupé GT. Výkon je dokonce shodný s verzí GT S - 503 koňských sil. Inženýři Aston Martinu však údajně zapracovali na zjemnění charakteru motoru, čehož docílili díky softwarovým úpravám. Nejvyšší rychlost je 300 km/h a vůz z nuly na sto km/h zrychlí za rovné čtyři sekundy.

Dvanáctiválec sice nabídne o 100 koní více, ale točivý moment osmiválce - 675 Nm, je pouze o 25 newtonmetrů nižší, než v případně V12. Obě jednotky spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou. Menší motor snížil hmotnost vozu o 115 kg na 1 760 kg pohotovostní hmotnosti. To vše v přední části vozu, což by mělo být poznat na jízdních vlastnostech.

První elektromobil Aston Martin jde do výroby!

První elektromobil Aston Martin jde do výroby!

Zatímco dvanáctiválec stojí 204.900 eur, v přepočtu zhruba 5,3 milionu korun, základní cena varianty s osmiválcem činí 184.000 eur - 4,78 milionu korun. Nová varianta, kterou poznáte podle tmavých předních světel, nového designu kol a koncovek výfuku, bude oficiálně odhalena tento víkend na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Na galerii snímků tohoto úchvatného auta se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků