Aston Martin DB11 dostal nový motor. Dvanáctiválec nyní doplní V8 od AMG

Spolupráce Mercedesu a AMG má první výsledek v oblasti sdílení pohonných jednotek.

Sportovní GT v nejnovější generaci v minulém roce nahradilo DB9, přičemž přeskočení jednoho čísla mělo symbolizovat větší vývojový odskok. A skutečně, nová DB11 je moderním cestovním kupé, které číslo deset ponechalo speciálu Jamese Bonda.

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Původně debutovalo s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o zdvihovém objemu 5,2 litrů. Ten v nabídce zůstává, avšak díky spolupráci s Mercedesem uvádí Aston Martin také osmiválcovou verzi. S Němci již sdílejí infotainment či některé detaily v interiéru, vůbec poprvé se však jedná o sdílení srdce každého automobilu.

Konkrétně jde o čtyřlitr se dvěma turbodmychadly, který pohání několik modelů AMG, včetně sportovního kupé GT. Výkon je dokonce shodný s verzí GT S - 503 koňských sil. Inženýři Aston Martinu však údajně zapracovali na zjemnění charakteru motoru, čehož docílili díky softwarovým úpravám. Nejvyšší rychlost je 300 km/h a vůz z nuly na sto km/h zrychlí za rovné čtyři sekundy.

Dvanáctiválec sice nabídne o 100 koní více, ale točivý moment osmiválce - 675 Nm, je pouze o 25 newtonmetrů nižší, než v případně V12. Obě jednotky spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou. Menší motor snížil hmotnost vozu o 115 kg na 1 760 kg pohotovostní hmotnosti. To vše v přední části vozu, což by mělo být poznat na jízdních vlastnostech.

První elektromobil Aston Martin jde do výroby!

První elektromobil Aston Martin jde do výroby!

Zatímco dvanáctiválec stojí 204.900 eur, v přepočtu zhruba 5,3 milionu korun, základní cena varianty s osmiválcem činí 184.000 eur - 4,78 milionu korun. Nová varianta, kterou poznáte podle tmavých předních světel, nového designu kol a koncovek výfuku, bude oficiálně odhalena tento víkend na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Na galerii snímků tohoto úchvatného auta se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků