Aston Martin DB11 dostal nový motor. Dvanáctiválec nyní doplní V8 od AMG

Spolupráce Mercedesu a AMG má první výsledek v oblasti sdílení pohonných jednotek.

Sportovní GT v nejnovější generaci v minulém roce nahradilo DB9, přičemž přeskočení jednoho čísla mělo symbolizovat větší vývojový odskok. A skutečně, nová DB11 je moderním cestovním kupé, které číslo deset ponechalo speciálu Jamese Bonda.

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Původně debutovalo s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o zdvihovém objemu 5,2 litrů. Ten v nabídce zůstává, avšak díky spolupráci s Mercedesem uvádí Aston Martin také osmiválcovou verzi. S Němci již sdílejí infotainment či některé detaily v interiéru, vůbec poprvé se však jedná o sdílení srdce každého automobilu.

Konkrétně jde o čtyřlitr se dvěma turbodmychadly, který pohání několik modelů AMG, včetně sportovního kupé GT. Výkon je dokonce shodný s verzí GT S - 503 koňských sil. Inženýři Aston Martinu však údajně zapracovali na zjemnění charakteru motoru, čehož docílili díky softwarovým úpravám. Nejvyšší rychlost je 300 km/h a vůz z nuly na sto km/h zrychlí za rovné čtyři sekundy.

Dvanáctiválec sice nabídne o 100 koní více, ale točivý moment osmiválce - 675 Nm, je pouze o 25 newtonmetrů nižší, než v případně V12. Obě jednotky spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou. Menší motor snížil hmotnost vozu o 115 kg na 1 760 kg pohotovostní hmotnosti. To vše v přední části vozu, což by mělo být poznat na jízdních vlastnostech.

První elektromobil Aston Martin jde do výroby!

První elektromobil Aston Martin jde do výroby!

Zatímco dvanáctiválec stojí 204.900 eur, v přepočtu zhruba 5,3 milionu korun, základní cena varianty s osmiválcem činí 184.000 eur - 4,78 milionu korun. Nová varianta, kterou poznáte podle tmavých předních světel, nového designu kol a koncovek výfuku, bude oficiálně odhalena tento víkend na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Na galerii snímků tohoto úchvatného auta se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků