Aston Martin DB11 dostal nový motor. Dvanáctiválec nyní doplní V8 od AMG

Spolupráce Mercedesu a AMG má první výsledek v oblasti sdílení pohonných jednotek.

Sportovní GT v nejnovější generaci v minulém roce nahradilo DB9, přičemž přeskočení jednoho čísla mělo symbolizovat větší vývojový odskok. A skutečně, nová DB11 je moderním cestovním kupé, které číslo deset ponechalo speciálu Jamese Bonda.

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Původně debutovalo s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o zdvihovém objemu 5,2 litrů. Ten v nabídce zůstává, avšak díky spolupráci s Mercedesem uvádí Aston Martin také osmiválcovou verzi. S Němci již sdílejí infotainment či některé detaily v interiéru, vůbec poprvé se však jedná o sdílení srdce každého automobilu.

Konkrétně jde o čtyřlitr se dvěma turbodmychadly, který pohání několik modelů AMG, včetně sportovního kupé GT. Výkon je dokonce shodný s verzí GT S - 503 koňských sil. Inženýři Aston Martinu však údajně zapracovali na zjemnění charakteru motoru, čehož docílili díky softwarovým úpravám. Nejvyšší rychlost je 300 km/h a vůz z nuly na sto km/h zrychlí za rovné čtyři sekundy.

Dvanáctiválec sice nabídne o 100 koní více, ale točivý moment osmiválce - 675 Nm, je pouze o 25 newtonmetrů nižší, než v případně V12. Obě jednotky spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou. Menší motor snížil hmotnost vozu o 115 kg na 1 760 kg pohotovostní hmotnosti. To vše v přední části vozu, což by mělo být poznat na jízdních vlastnostech.

První elektromobil Aston Martin jde do výroby!

První elektromobil Aston Martin jde do výroby!

Zatímco dvanáctiválec stojí 204.900 eur, v přepočtu zhruba 5,3 milionu korun, základní cena varianty s osmiválcem činí 184.000 eur - 4,78 milionu korun. Nová varianta, kterou poznáte podle tmavých předních světel, nového designu kol a koncovek výfuku, bude oficiálně odhalena tento víkend na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Na galerii snímků tohoto úchvatného auta se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků