Aston Martin Cygnet White a Black: dvě edice na uvítanou

Výroba nejmenšího Astonu Martin v dějinách začíná. Na jeho počest jsou tu dvě omezené série.

Minivůz Aston Martin Cygnet je odvozený ze subkompaktu Toyota iQ a již během příprav na zahájení výroby vzbudil rozporuplné ohlasy. Doba je neúprosná a legendárního producenta sportovních automobilů k tomuto kontroverznímu kroku vedly především emisní limity. Modelu Cygnet jsme se již věnovali dosti podrobně, například na tomto místě. Po dlouhých a okázalých přípravách je Cygnet konečně zde a automobilka Aston Martin zavádí jeho produkci skrze dvojici speciálních edicí s příznačnými jmény White a Black.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

První zákazníci se z nich budou moci těšit v průběhu letošního dubna a oběma sériím bude společná pohonná jednotka v podobě čtyřválce Toyota 1,33 Dual VVT-i s výkonem 99 koní (73 kW). Doplněna bude standardně šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, za příplatek bude k mání též bezstupňová „automat“ CVT. Podle britského výrobce má jeho Cygnet s „manuálem“ zrychlit z klidu na 100 km/h za 11,6 s a vykázat průměrnou spotřebu benzínu ve výši 5,0 l/100 km. Série White se vyznačuje lakováním Snow White, šestnáctipalcovými litými ráfky White Diamond a řadou chromovaných doplňků karoserie. Většina obkladů interiéru je černá, ale středová konzole je spolu se sedadly čalouněna kůží Pearl White, detaily jsou vyhotoveny v povrchové úpravě matného chromu. 

Kombinace barev verze Black je do značné míry obrácená. Karoserie bude lakována speciálním odstínem Magic Black se záblesky tmavě zelené, část detailů je vyvedena v černém matu. Interiér je čalouněn černočernou, částečně perforovanou kůží a tmavé vzezření alespoň částečně narušují matově stříbřité doplňky. Vozy obou sérií budou standardně dodávány s pětidílnou sadou speciálních zavazadel značky Bill Amber z kombinace černé kůže a látky.

Vozy Cygnet budou zprvu k mání na všech dealerstvích Aston Martinu, ale během roku 2012 by se počet prodejních míst měl podle předáků automobilky významně rozšířit. Základní cena nového Cygnetu byla stanovena v přepočtu na 897 000 Kč, čímž srovnatelně motorizovanou verzi výchozího modelu Toyota iQ přeplatíte o nějakých 450 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Aston Martin Cygnet White a Black
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků