Aston Martin Cygnet bude jen „přívěskem” k velkému Astonu, podle očekávání

Aston Martin Cygnet bude jen „přívěskem” k velkému Astonu, podle očekávání

Uvedení nejmenšího modelu exkluzivní automobilky Aston Martin vyvolalo mezi příznivci rozporuplné reakce. Těm je však po poslední tiskové zprávě konec, automobilka totiž konečně poodhalila, jaké má s touto převlečenou Toyotou iQ opravdové záměry. Malý úsporný automobil, přes který potřebuje automobilka plnit stále přísnější emisní limity, bude sloužit pouze jako stylový „přívěsek“ pro lidi, kteří se rozhodnou koupit si běžný model. Zadarmo ovšem nebude ani tak a prodejce si za něj řekne zhruba o 35 tisíc dolarů (cca 650 tisíc Kč).

Automobilka plánuje z tohoto netradičně působícího Astonu vyrobit pouze 2 000 kusů a očekává se, že největším odbytištěm se stane Londýn a jeho okolí, kde si najde využití nejen kvůli daním a poplatkům při vstupe do města, ale zejména kvůli své obratnosti a „skladnosti“.

Aston tak zdá se velmi elegantně zatočil s bruselskými socialisty, kteří si zjevně přejí, aby všechny automobilky dělaly tatáž auta a jakákoli výjimečnost byla obrácena v průměrnost. Přítomností Cygnetu v nabídce totiž průměrné emise CO2 celé modelové palety Astonu citelně poklesnou, přitom rána pro image automobilky to bude minimální. Rozhodně nehrozí, že by si Cygnet šli koupit ti, kteří na typický Aston nemají a z vozu se stala masová záležitost. Cygnet nebude jen drahý, ale bude k dispozici jen pro ty, kteří si Astony kupují ve své současné podobě a budou si je moci koupit i nadále. Zdá se to být mnohem chytřejší cesta než volba konkurence, která sází na hybridy, turba a další možnosti, které negativně ovlivňují vlastnosti jejich typických produktů...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Stylový doplněk k velkým Astonům
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků