Aston Martin Cygnet bude jen „přívěskem” k velkému Astonu, podle očekávání

Uvedení nejmenšího modelu exkluzivní automobilky Aston Martin vyvolalo mezi příznivci rozporuplné reakce. Těm je však po poslední tiskové zprávě konec, automobilka totiž konečně poodhalila, jaké má s touto převlečenou Toyotou iQ opravdové záměry. Malý úsporný automobil, přes který potřebuje automobilka plnit stále přísnější emisní limity, bude sloužit pouze jako stylový „přívěsek“ pro lidi, kteří se rozhodnou koupit si běžný model. Zadarmo ovšem nebude ani tak a prodejce si za něj řekne zhruba o 35 tisíc dolarů (cca 650 tisíc Kč).

Automobilka plánuje z tohoto netradičně působícího Astonu vyrobit pouze 2 000 kusů a očekává se, že největším odbytištěm se stane Londýn a jeho okolí, kde si najde využití nejen kvůli daním a poplatkům při vstupe do města, ale zejména kvůli své obratnosti a „skladnosti“.

Aston tak zdá se velmi elegantně zatočil s bruselskými socialisty, kteří si zjevně přejí, aby všechny automobilky dělaly tatáž auta a jakákoli výjimečnost byla obrácena v průměrnost. Přítomností Cygnetu v nabídce totiž průměrné emise CO2 celé modelové palety Astonu citelně poklesnou, přitom rána pro image automobilky to bude minimální. Rozhodně nehrozí, že by si Cygnet šli koupit ti, kteří na typický Aston nemají a z vozu se stala masová záležitost. Cygnet nebude jen drahý, ale bude k dispozici jen pro ty, kteří si Astony kupují ve své současné podobě a budou si je moci koupit i nadále. Zdá se to být mnohem chytřejší cesta než volba konkurence, která sází na hybridy, turba a další možnosti, které negativně ovlivňují vlastnosti jejich typických produktů...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Stylový doplněk k velkým Astonům
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků