Aston Martin bude jezdit rally

Proč si nedopřát ladné křivky, brumlání osmiválce, stovky koní a to vše na rozbité šotolině...

I když se to může zdát jako velký úlet, není ničím výjimečným, že závody rally brázdí vozy jako Porsche, Aston Martin a další jinak silniční sportovní vozy. Auta upravené různými nadšenci se sice nijak neprosazují a jezdí většinou národní závody na západ od nás. Ovšem těm, kteří hledají něco jiného, přináší vyžití.

Právě pro movité exhibicionisty připraví britský Aston Martin spolu se společností Prodrive rally speciál, který bude odvozen od modelu V8 Vantage. Rally speciál bude mít tedy tovární podporu a společný vývoj s renomovaným úpravcem. Pod kapotou bude burácet osmiválec o objemu 4,3 l, který by měl disponovat sériovým výkonem okolo 380 koní.

Sekvenční převodovka, notná dávka odlehčení, vestavěný rám a zadní náhon. To vše na šotolině, hlíně a v blátě. No proč ne, ovšem s tím, že tato koncepce proti přednímu náhonu, nebo čtyřkolce nebude mít sebemenší šanci...

Technické specifikace

Motor
Typ: osmiválcový vodou chlazený motor do V
Objem: 4 300 ccm
Výkon: 309 kW (420 k)
Točivý moment: 410 Nm

Pohon
Převodovka: šestistupňová sekvenční převodovka
Diferenciály: zadní pasivní samosvorný diferenciál

Odpružení
Přední 3way systém seřiditelných tlumičů Eibach
Zadní 3way systém seřiditelných tlumičů Eibach

Brzdy
Přední větrané kotouče o průměru 355 mm
Zadní větrané kotouče o průměru 330 mm
Ruční hydraulická brzda

Kola
Přední o rozměru 8,5x18"
Zadní o rozměru 9,5x18"

Rozměry
Rozchod kol (přední/zadní): 1 568/1 562 mm
Délka: 4 382 mm
Rozvor: 2 600 mm

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků