Aston Martin AMRB 001 dá základ sériovému vozu s motorem uprostřed

Aston Martin AMRB 001 dá základ sériovému vozu s motorem uprostřed

Speciální model AMRB 001, na kterém Aston Martin pracoval společně s Red Bullem, si budou moci dovolit jen ti nejbohatší z nejbohatších. Jeho cena se dosáhne na jeden milion liber, což je v přepočtu asi 32 milionů korun. Vize vzácného supersportu se ale odrazí v budoucích modelech značky, které budou o něco dostupnější.

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Kreativní ředitel Marek Reichman se o chystaném modelu AMRB 001 rozpovídal s magazínem Drive a prozradil několik zajímavých detailů. Předně, Aston Martin v rámci svých speciálních projektů naznačuje budoucí směřování. A myslel tím přímo model s motorem uprostřed, nechtěl ale zacházet do detailů, takže v zásadě jen potvrdil, že takový model je v plánu. Nedorazí však rozhodně dříve než v roce 2020.

Můžeme jen doufat, že podobný osud čeká také pohonnou jednotku AMRB 001. Reichman prozradil, že motor je výrazně kompaktnější než nový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly v modelu DB11 a ve velké míře čerpá ze světa Formule 1. Že jde skutečně o výjimečný kousek potvrzují třeba i maximální otáčky motoru, které činí 11 000 ot./min.

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Reichman si celkově hodně pochvaluje spolupráci s Red Bullem, který má ohromné zkušenosti z královny motorsportu. Zatímco už tak dost speciální Vulcan kombinuje typický design vozů Aston Martin společně s jejich technikou, na připravovaném AMRB 001 si práce rozdělily obě společnosti hezky 50 na 50. Aston Martin má na svědomí úchvatný design, Red Bull zase kompletní techniku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků