Aston Martin AMRB 001 dá základ sériovému vozu s motorem uprostřed

Aston Martin AMRB 001 dá základ sériovému vozu s motorem uprostřed

Speciální model AMRB 001, na kterém Aston Martin pracoval společně s Red Bullem, si budou moci dovolit jen ti nejbohatší z nejbohatších. Jeho cena se dosáhne na jeden milion liber, což je v přepočtu asi 32 milionů korun. Vize vzácného supersportu se ale odrazí v budoucích modelech značky, které budou o něco dostupnější.

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Kreativní ředitel Marek Reichman se o chystaném modelu AMRB 001 rozpovídal s magazínem Drive a prozradil několik zajímavých detailů. Předně, Aston Martin v rámci svých speciálních projektů naznačuje budoucí směřování. A myslel tím přímo model s motorem uprostřed, nechtěl ale zacházet do detailů, takže v zásadě jen potvrdil, že takový model je v plánu. Nedorazí však rozhodně dříve než v roce 2020.

Můžeme jen doufat, že podobný osud čeká také pohonnou jednotku AMRB 001. Reichman prozradil, že motor je výrazně kompaktnější než nový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly v modelu DB11 a ve velké míře čerpá ze světa Formule 1. Že jde skutečně o výjimečný kousek potvrzují třeba i maximální otáčky motoru, které činí 11 000 ot./min.

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Reichman si celkově hodně pochvaluje spolupráci s Red Bullem, který má ohromné zkušenosti z královny motorsportu. Zatímco už tak dost speciální Vulcan kombinuje typický design vozů Aston Martin společně s jejich technikou, na připravovaném AMRB 001 si práce rozdělily obě společnosti hezky 50 na 50. Aston Martin má na svědomí úchvatný design, Red Bull zase kompletní techniku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků