Aston Martin AMRB 001 dá základ sériovému vozu s motorem uprostřed

Aston Martin AMRB 001 dá základ sériovému vozu s motorem uprostřed

Speciální model AMRB 001, na kterém Aston Martin pracoval společně s Red Bullem, si budou moci dovolit jen ti nejbohatší z nejbohatších. Jeho cena se dosáhne na jeden milion liber, což je v přepočtu asi 32 milionů korun. Vize vzácného supersportu se ale odrazí v budoucích modelech značky, které budou o něco dostupnější.

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Aston Martin a Red Bull ukazují svůj hypersport s výkonem 1 k na 1 kg

Kreativní ředitel Marek Reichman se o chystaném modelu AMRB 001 rozpovídal s magazínem Drive a prozradil několik zajímavých detailů. Předně, Aston Martin v rámci svých speciálních projektů naznačuje budoucí směřování. A myslel tím přímo model s motorem uprostřed, nechtěl ale zacházet do detailů, takže v zásadě jen potvrdil, že takový model je v plánu. Nedorazí však rozhodně dříve než v roce 2020.

Můžeme jen doufat, že podobný osud čeká také pohonnou jednotku AMRB 001. Reichman prozradil, že motor je výrazně kompaktnější než nový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly v modelu DB11 a ve velké míře čerpá ze světa Formule 1. Že jde skutečně o výjimečný kousek potvrzují třeba i maximální otáčky motoru, které činí 11 000 ot./min.

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Reichman si celkově hodně pochvaluje spolupráci s Red Bullem, který má ohromné zkušenosti z královny motorsportu. Zatímco už tak dost speciální Vulcan kombinuje typický design vozů Aston Martin společně s jejich technikou, na připravovaném AMRB 001 si práce rozdělily obě společnosti hezky 50 na 50. Aston Martin má na svědomí úchvatný design, Red Bull zase kompletní techniku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků