Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Automobilka Aston Martin představuje otevřené provedení svého špičkového modelu Vanquish.

Pokud si vzpomínáte, o aktuální generaci vlajkové lodi značky Aston Martin jsme vás prvně informovali v souvislosti s premiérou studie Aston Martin AM310, jež proběhla loni v květnu v rámci soutěže elegance Concorso d'Elegance Villa d'Este na břehu italského jezera Como. Již tehdy bylo jasné, že půjde o předobraz připravované generace prestižního modelu Aston Martin Vanquish, a to se také měsíc po Villa d'Este potvrdilo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Aston Martin Vanquish Volante vypadá dobře se střechou a bez ní ještě lépe

Po roce o sobě ale modelová řada Vanquish dává opět vědět, tentokrát v souvislosti s uvedením otevřeného provedení s tradičním označením Volante. Výrobce zdůrazňuje, že jeho nový Vanquish Volante je v rámci dějin automobilky Aston Martin prvním kabrioletem s karosářskými povrchovými díly zhotovenými výhradně z uhlíkových kompozitů, navíc slibuje mimořádně vysokou tuhost karoserie.

Aston Martin AM310 Vanquish: bestie znovu útočí (+ 49x foto a video)

Aston Martin AM310 Vanquish: bestie znovu útočí (+ 49x foto a video)


 
Nový Aston Martin Vanquish Volante se od výchozího kupé liší pochopitelně především lehkou, trojvrstvou plátěnou skládací střechou. Složí se během 14 s, což je velmi slušný výsledek, a zajede přitom pod elegantní kryt za hlavovými opěrkami zadních sedadel. Vanquish Volante nahrazuje v modelové nabídce značky typ DBS Volante, oproti němuž vyniká údajně o 50 % větším zavazadlovým prostorem. Ten bez ohledu na aktuální polohu střechy pojme 279 l (pro srovnání, kupé nabízí 368 l).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plátěná střecha jde dolů za 14 s

V porovnání s kupé AM310 Vanquish novinka vyniká také upraveným víkem zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem, přičemž interiér v konfiguraci 2+2 byl adaptován prakticky beze změn. A teď to zřejmě nejzajímavější: kabriolet vykazuje pohotovostní hmotnost 1 844 kg, což by mělo být o pouhých 9 kg více než u současného provedení kupé. Pravda u takové Toyoty FT-86 Open je ve srovnání s kupé tento rozdíl jen 7 kg, ale to je už poněkud jiná pohádka…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Impozantní v pohybu, krásný v detailech

Pod přední kapotou se i v tomto případě nachází modifikovaný atmosféricky plněný dvanáctiválec AM11 6,0 l V12 s výkonem navýšeným oproti DBS na 573 koní (421 kW) při 6 750 ot./min. a točivým momentem posunutým na 620 Nm při 5 500 ot./min. Ve voze je usazen o 19 mm níže než u DBS a kola zadní nápravy pohání přes šestistupňový automat Touchtronic 2, převzatý opět původně z DBS. Novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 294 km/h, což jsou hodnoty prakticky shodné jako u výchozího kupé Vanquish.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér byl z výchozího kupé převzat bez výraznějších změn

A známe již také oficiální ceny nového modelu Aston Martin Vanquish Volante, jež budou ve Velké Británii startovat v přepočtu těsně pod hranicí 6,0 mil. Kč, v Německu vás vůz přijde takřka na 7 mil. Kč. Ve většině evropských zemí mají být prodeje zahájeny ještě před koncem letošního roku.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků