Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Automobilka Aston Martin představuje otevřené provedení svého špičkového modelu Vanquish.

Pokud si vzpomínáte, o aktuální generaci vlajkové lodi značky Aston Martin jsme vás prvně informovali v souvislosti s premiérou studie Aston Martin AM310, jež proběhla loni v květnu v rámci soutěže elegance Concorso d'Elegance Villa d'Este na břehu italského jezera Como. Již tehdy bylo jasné, že půjde o předobraz připravované generace prestižního modelu Aston Martin Vanquish, a to se také měsíc po Villa d'Este potvrdilo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Aston Martin Vanquish Volante vypadá dobře se střechou a bez ní ještě lépe

Po roce o sobě ale modelová řada Vanquish dává opět vědět, tentokrát v souvislosti s uvedením otevřeného provedení s tradičním označením Volante. Výrobce zdůrazňuje, že jeho nový Vanquish Volante je v rámci dějin automobilky Aston Martin prvním kabrioletem s karosářskými povrchovými díly zhotovenými výhradně z uhlíkových kompozitů, navíc slibuje mimořádně vysokou tuhost karoserie.

Aston Martin AM310 Vanquish: bestie znovu útočí (+ 49x foto a video)

Aston Martin AM310 Vanquish: bestie znovu útočí (+ 49x foto a video)


 
Nový Aston Martin Vanquish Volante se od výchozího kupé liší pochopitelně především lehkou, trojvrstvou plátěnou skládací střechou. Složí se během 14 s, což je velmi slušný výsledek, a zajede přitom pod elegantní kryt za hlavovými opěrkami zadních sedadel. Vanquish Volante nahrazuje v modelové nabídce značky typ DBS Volante, oproti němuž vyniká údajně o 50 % větším zavazadlovým prostorem. Ten bez ohledu na aktuální polohu střechy pojme 279 l (pro srovnání, kupé nabízí 368 l).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plátěná střecha jde dolů za 14 s

V porovnání s kupé AM310 Vanquish novinka vyniká také upraveným víkem zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem, přičemž interiér v konfiguraci 2+2 byl adaptován prakticky beze změn. A teď to zřejmě nejzajímavější: kabriolet vykazuje pohotovostní hmotnost 1 844 kg, což by mělo být o pouhých 9 kg více než u současného provedení kupé. Pravda u takové Toyoty FT-86 Open je ve srovnání s kupé tento rozdíl jen 7 kg, ale to je už poněkud jiná pohádka…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Impozantní v pohybu, krásný v detailech

Pod přední kapotou se i v tomto případě nachází modifikovaný atmosféricky plněný dvanáctiválec AM11 6,0 l V12 s výkonem navýšeným oproti DBS na 573 koní (421 kW) při 6 750 ot./min. a točivým momentem posunutým na 620 Nm při 5 500 ot./min. Ve voze je usazen o 19 mm níže než u DBS a kola zadní nápravy pohání přes šestistupňový automat Touchtronic 2, převzatý opět původně z DBS. Novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 294 km/h, což jsou hodnoty prakticky shodné jako u výchozího kupé Vanquish.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér byl z výchozího kupé převzat bez výraznějších změn

A známe již také oficiální ceny nového modelu Aston Martin Vanquish Volante, jež budou ve Velké Británii startovat v přepočtu těsně pod hranicí 6,0 mil. Kč, v Německu vás vůz přijde takřka na 7 mil. Kč. Ve většině evropských zemí mají být prodeje zahájeny ještě před koncem letošního roku.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků