Aston Martin AM310: předobraz nové vlajkové lodi

Dny nejdražšího sériového modelu automobilky Aston Martin jsou sečteny, ale nyní již možná víme, jak bude vypadat jeho nástupce.

Příští rok tomu bude rovných 10 let, co se vyrábí luxusní GT Aston Martin DB9. Špičkové provedení Aston Martin DBS přišlo až v roce 2007, nicméně léta běží a je třeba pomýšlet na generační obměnu. Překvapením letošní soutěže elegance Concorso d'Elegance Villa d'Este na břehu italského jezera Como se o uplynulém víkendu stal prototyp, jenž zřejmě naznačuje podobu nástupce dosluhujícího Astonu Martin DBS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Project AM310 Concept, předzvěst nástupce špičkového modelu DBS

Tato koncepční studie nese plné jméno Aston Martin Project AM310 Concept, nicméně ve skutečnosti již nejde jen o maketu, ale o plně funkční prototyp z předprodukční série. Sériová výroba nového supersportu má být zahájena již na sklonku letošního roku a do prodejů nastoupí na samém počátku roku 2013.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp AM310 nese prvky stávajícího DBS i série One-77
 

Podle všeho jde o stejný vůz, který již byl v uplynulých dnech přistižen při ostrém testování na Nürburgringu. Nový stroj, jemuž se zatím říká AM310, vyniká dlouhým rozvorem náprav předurčujícím jej především k rychlým jízdám na delší vzdálenosti.

Aston Martin DBS Ultimate: edice (nejspíš) na rozloučenou

Aston Martin DBS Ultimate: edice (nejspíš) na rozloučenou

Od pohledu nelze nepostřehnout návaznost typu AM310 na stávající DBS, který je mimochodem v současnosti k dispozici v limitované edici Aston Martin DBS Ultimate, ale ani vlivy unikátní série vozů Aston Martin One-77 (zvláště při pohledu na profil karoserie s ostřeji tvarovanými blatníky).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlajková loď značky Aston Martin: takto by měl vypadat

V otázce technických specifikací zatím příliš jasno nemáme, kromě ujištění výrobce, že se pod kapotou objeví vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,0 l, přičemž struktura karoserie i podvozku má vynikat vysokým podílem dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů.

Ačkoli automobilka Aston Martin plánuje vzkřísit značku Lagonda, skutečnou vlajkovou lodí snad i nadále zůstane právě dnešní Aston Martin DBS a jeho nástupce.

Foto: Autoblog.nl
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků