Aston Martin AM310: předobraz nové vlajkové lodi

Dny nejdražšího sériového modelu automobilky Aston Martin jsou sečteny, ale nyní již možná víme, jak bude vypadat jeho nástupce.

Příští rok tomu bude rovných 10 let, co se vyrábí luxusní GT Aston Martin DB9. Špičkové provedení Aston Martin DBS přišlo až v roce 2007, nicméně léta běží a je třeba pomýšlet na generační obměnu. Překvapením letošní soutěže elegance Concorso d'Elegance Villa d'Este na břehu italského jezera Como se o uplynulém víkendu stal prototyp, jenž zřejmě naznačuje podobu nástupce dosluhujícího Astonu Martin DBS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Project AM310 Concept, předzvěst nástupce špičkového modelu DBS

Tato koncepční studie nese plné jméno Aston Martin Project AM310 Concept, nicméně ve skutečnosti již nejde jen o maketu, ale o plně funkční prototyp z předprodukční série. Sériová výroba nového supersportu má být zahájena již na sklonku letošního roku a do prodejů nastoupí na samém počátku roku 2013.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp AM310 nese prvky stávajícího DBS i série One-77
 

Podle všeho jde o stejný vůz, který již byl v uplynulých dnech přistižen při ostrém testování na Nürburgringu. Nový stroj, jemuž se zatím říká AM310, vyniká dlouhým rozvorem náprav předurčujícím jej především k rychlým jízdám na delší vzdálenosti.

Aston Martin DBS Ultimate: edice (nejspíš) na rozloučenou

Aston Martin DBS Ultimate: edice (nejspíš) na rozloučenou

Od pohledu nelze nepostřehnout návaznost typu AM310 na stávající DBS, který je mimochodem v současnosti k dispozici v limitované edici Aston Martin DBS Ultimate, ale ani vlivy unikátní série vozů Aston Martin One-77 (zvláště při pohledu na profil karoserie s ostřeji tvarovanými blatníky).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlajková loď značky Aston Martin: takto by měl vypadat

V otázce technických specifikací zatím příliš jasno nemáme, kromě ujištění výrobce, že se pod kapotou objeví vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,0 l, přičemž struktura karoserie i podvozku má vynikat vysokým podílem dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů.

Ačkoli automobilka Aston Martin plánuje vzkřísit značku Lagonda, skutečnou vlajkovou lodí snad i nadále zůstane právě dnešní Aston Martin DBS a jeho nástupce.

Foto: Autoblog.nl
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků