Aston Martin a karosárna Zagato? Výsledkem je i "kombi" s dvanáctiválcem

Britská automobilka si opět "plácla" se slavnou italskou karosárnou Zagato.

Při pohledu na elegantní a nadčasové tvary moderních astonů, v čele s aktuálním modelem Vanquish, by se chtělo říct, že jakýkoli netovární zásah do designu by jen škodil. Po kupé a kabrioletu se však italské Zagato pustilo do dvou dalších karoserií a dokazuje, že laťku umí posunout ještě výš.

Novinkou je speedster. Oproti dříve představenému kabrioletu Volante je dvoumístný a místo skládací střechy má dvě boule ve stylu starých závodních speciálů. Zatímco o přípravách speedsteru se díky snímkům prototypu vědělo, nečekaným překvapením je dvoudveřové kombi.

Aston Martin v USA svolává DB11. Důvodem je zdánlivá prkotina

Aston Martin v USA svolává DB11. Důvodem je zdánlivá prkotina

Příď s velkým grilem plným stylizovaných Z a kulatými mlhovkami se od ostatních modelů Vanquish Zagato neliší, ale zaměření a zbytek vozu už ano. I kombi, neboli shootingbrake, je sice dvoumístné, ale i speciálně navržená sada zavazadel dává najevo, že je stavěn na cestování. To Speedster bude sloužit spíše na občasné projížďky, pokud jej tedy majitelé vytáhnou ze svých galerií.

Umělecké dílo to sice možná je, ale vzhledem k pohonnému ústrojí by byla velká škoda vůz alespoň občas pořádně neprotáhnout. U všech čtyř vozů se o pohon stará šestilitrový dvanáctiválec z Vanquish S. Nabídne výkon 441 kW (600 kW) a je kombinován s osmistupňovým automatem.

Nový Aston Martin Vantage na prvních fotkách. Inspiruje se speciálem Jamese Bonda

Nový Aston Martin Vantage na prvních fotkách. Inspiruje se speciálem Jamese Bonda

Aston Martin bohužel uvolnil jen jeden obrázek kombi a jeden "rodinný", kde je novinka zakryta. Speedsterů vznikne jen 28. U kombi byli Britové štědřejší. Vyrobí jich stejně jako kabrioletů, tedy 99 kusů. Celkově se tak čtyřčlenná rodina s velkým Z na předním blatníku zastaví na 325 vyrobených exemplářích, z nichž všechny, včetně novinek, jsou beznadějně vyprodány.

Prohlédněte si také fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek[********************]

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků