Aston Martin a karosárna Zagato? Výsledkem je i "kombi" s dvanáctiválcem

Britská automobilka si opět "plácla" se slavnou italskou karosárnou Zagato.

Při pohledu na elegantní a nadčasové tvary moderních astonů, v čele s aktuálním modelem Vanquish, by se chtělo říct, že jakýkoli netovární zásah do designu by jen škodil. Po kupé a kabrioletu se však italské Zagato pustilo do dvou dalších karoserií a dokazuje, že laťku umí posunout ještě výš.

Novinkou je speedster. Oproti dříve představenému kabrioletu Volante je dvoumístný a místo skládací střechy má dvě boule ve stylu starých závodních speciálů. Zatímco o přípravách speedsteru se díky snímkům prototypu vědělo, nečekaným překvapením je dvoudveřové kombi.

Aston Martin v USA svolává DB11. Důvodem je zdánlivá prkotina

Aston Martin v USA svolává DB11. Důvodem je zdánlivá prkotina

Příď s velkým grilem plným stylizovaných Z a kulatými mlhovkami se od ostatních modelů Vanquish Zagato neliší, ale zaměření a zbytek vozu už ano. I kombi, neboli shootingbrake, je sice dvoumístné, ale i speciálně navržená sada zavazadel dává najevo, že je stavěn na cestování. To Speedster bude sloužit spíše na občasné projížďky, pokud jej tedy majitelé vytáhnou ze svých galerií.

Umělecké dílo to sice možná je, ale vzhledem k pohonnému ústrojí by byla velká škoda vůz alespoň občas pořádně neprotáhnout. U všech čtyř vozů se o pohon stará šestilitrový dvanáctiválec z Vanquish S. Nabídne výkon 441 kW (600 kW) a je kombinován s osmistupňovým automatem.

Nový Aston Martin Vantage na prvních fotkách. Inspiruje se speciálem Jamese Bonda

Nový Aston Martin Vantage na prvních fotkách. Inspiruje se speciálem Jamese Bonda

Aston Martin bohužel uvolnil jen jeden obrázek kombi a jeden "rodinný", kde je novinka zakryta. Speedsterů vznikne jen 28. U kombi byli Britové štědřejší. Vyrobí jich stejně jako kabrioletů, tedy 99 kusů. Celkově se tak čtyřčlenná rodina s velkým Z na předním blatníku zastaví na 325 vyrobených exemplářích, z nichž všechny, včetně novinek, jsou beznadějně vyprodány.

Prohlédněte si také fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek[********************]

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků