Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů vydává lživá prohlášení

Společnost Cebia byla opět ostře a neoprávněně napadena APPAA. Ta tvrdí, že Cebia vyvíjí nátlak na autobazary, které s ní nespolupracují. Předseda APPAA Petr Přikryl si však ani neověřil správnost svých informací a nařknul společnost Cebia ve své tiskové zprávě naprosto nepravdivě. Cebia totiž zveřejnila seznam spolupracujících prodejců ojetých vozidel, kteří využívají služeb prověřování Cebia a umožňují zákazníkům získat online informace o vozidlech. Nejedná se tedy seznam autobazarů, které neprověřují prodávané vozy, a rozhodně tak není na autobazary vyvíjen žádný nátlak.

„Naopak prodejci ojetin tuto aktivitu – program Cebia Verify vítají, protože se chtějí odlišit od autobazarů, které se nechovají vůči zákazníkům transparentně a mají důvod něco tajit. Šokuje mě, že pan Přikryl si ani nedal práci přečíst si informace o tomto programu a napadá naši firmu prostřednictvím médií. Domníval jsem se, že jeho asociace se snaží zastávat poctivých prodejců, ale musím si položit otázku, zda není cílem APPAA spíše bránit zvýšení transparentnosti prodeje ojetin a zlepšení neblahé situace na trhu? Musím pouze konstatovat, že řada aktivit a prohlášení této asociace je bohužel zaměřena tímto směrem,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Více o programu Cebia Verify, který byl médiím představen na tiskové konferenci dne 8. 10. 2015, je uvedeno zde.

Zveřejnění spolupracujících partnerů na webu společnosti je naprosto běžné a například i APPAA rovněž zveřejňuje seznam svých členů na svých stránkách. Služby APPAA však využívá jen 54 autobazarů. Pro srovnání Cebia má v ČR přes 2 tisíce partnerů, kteří využívají a podporují systém AUTOTRACER. Patří mezi ně i importérské certifikované programy Škoda, koncernu VW, BMW, Mercedes, Citroen, Renault, Peugeot, ale také většina významných pojišťoven a leasingových společností.

V ČR je možné ověřit si historii vozidla kromě systému AUTOTRACER provozovaném společností Cebia na www.zkontrolujsiauto.cz rovněž na portálu Ministerstva dopravy, který však čerpá data jen z STK, což je pro prověření historie vozidla většinou nedostatečné a mnohdy i zavádějící. Systémy Car Detect a VinCheck jsou sice zdarma, ale v drtivé většině neposkytují data z historie vozidel, jako jsou stavy najetých kilometrů, servisní historie, pojistné události apod. Každý motorista, který si chce v ČR prověřit historii vozidla, má možnost volby. Více než 100 tisíc využití systému AUTOTRACER měsíčně jasně svědčí o tom, čemu zákazníci dávají přednost.

Společnost Cebia na tiskové konferenci dne 8. 10. 2015 novinářům podrobně uvedla jakým způsobem a odkud zjišťuje informace z historie automobilů. Mimo jiné společnost uvedla, že data získává na základě smluv s importéry a výrobci, se servisy (autorizovanými i neautorizovanými), s prodejci ojetin, s pojišťovnami a dalšími subjekty působícími v automobilovém průmyslu v ČR i ve světě. V ČR má Cebia přes 2 tisíce individuálních smluv na získávání dat. Mimo to společnost získává data z inzertních a aukčních portálů a nakupuje data ze zahraničí. Díky tomu systém AUTOTRACER disponuje více než 1 miliardou záznamů a průměrně je v systému k dispozici 5-6 stavů tachometru na vozidlo.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků