Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů vydává lživá prohlášení

Společnost Cebia byla opět ostře a neoprávněně napadena APPAA. Ta tvrdí, že Cebia vyvíjí nátlak na autobazary, které s ní nespolupracují. Předseda APPAA Petr Přikryl si však ani neověřil správnost svých informací a nařknul společnost Cebia ve své tiskové zprávě naprosto nepravdivě. Cebia totiž zveřejnila seznam spolupracujících prodejců ojetých vozidel, kteří využívají služeb prověřování Cebia a umožňují zákazníkům získat online informace o vozidlech. Nejedná se tedy seznam autobazarů, které neprověřují prodávané vozy, a rozhodně tak není na autobazary vyvíjen žádný nátlak.
Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů vydává lživá prohlášení

„Naopak prodejci ojetin tuto aktivitu – program Cebia Verify vítají, protože se chtějí odlišit od autobazarů, které se nechovají vůči zákazníkům transparentně a mají důvod něco tajit. Šokuje mě, že pan Přikryl si ani nedal práci přečíst si informace o tomto programu a napadá naši firmu prostřednictvím médií. Domníval jsem se, že jeho asociace se snaží zastávat poctivých prodejců, ale musím si položit otázku, zda není cílem APPAA spíše bránit zvýšení transparentnosti prodeje ojetin a zlepšení neblahé situace na trhu? Musím pouze konstatovat, že řada aktivit a prohlášení této asociace je bohužel zaměřena tímto směrem,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Více o programu Cebia Verify, který byl médiím představen na tiskové konferenci dne 8. 10. 2015, je uvedeno zde.

Zveřejnění spolupracujících partnerů na webu společnosti je naprosto běžné a například i APPAA rovněž zveřejňuje seznam svých členů na svých stránkách. Služby APPAA však využívá jen 54 autobazarů. Pro srovnání Cebia má v ČR přes 2 tisíce partnerů, kteří využívají a podporují systém AUTOTRACER. Patří mezi ně i importérské certifikované programy Škoda, koncernu VW, BMW, Mercedes, Citroen, Renault, Peugeot, ale také většina významných pojišťoven a leasingových společností.

V ČR je možné ověřit si historii vozidla kromě systému AUTOTRACER provozovaném společností Cebia na www.zkontrolujsiauto.cz rovněž na portálu Ministerstva dopravy, který však čerpá data jen z STK, což je pro prověření historie vozidla většinou nedostatečné a mnohdy i zavádějící. Systémy Car Detect a VinCheck jsou sice zdarma, ale v drtivé většině neposkytují data z historie vozidel, jako jsou stavy najetých kilometrů, servisní historie, pojistné události apod. Každý motorista, který si chce v ČR prověřit historii vozidla, má možnost volby. Více než 100 tisíc využití systému AUTOTRACER měsíčně jasně svědčí o tom, čemu zákazníci dávají přednost.

Společnost Cebia na tiskové konferenci dne 8. 10. 2015 novinářům podrobně uvedla jakým způsobem a odkud zjišťuje informace z historie automobilů. Mimo jiné společnost uvedla, že data získává na základě smluv s importéry a výrobci, se servisy (autorizovanými i neautorizovanými), s prodejci ojetin, s pojišťovnami a dalšími subjekty působícími v automobilovém průmyslu v ČR i ve světě. V ČR má Cebia přes 2 tisíce individuálních smluv na získávání dat. Mimo to společnost získává data z inzertních a aukčních portálů a nakupuje data ze zahraničí. Díky tomu systém AUTOTRACER disponuje více než 1 miliardou záznamů a průměrně je v systému k dispozici 5-6 stavů tachometru na vozidlo.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků