Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů vydává lživá prohlášení

Společnost Cebia byla opět ostře a neoprávněně napadena APPAA. Ta tvrdí, že Cebia vyvíjí nátlak na autobazary, které s ní nespolupracují. Předseda APPAA Petr Přikryl si však ani neověřil správnost svých informací a nařknul společnost Cebia ve své tiskové zprávě naprosto nepravdivě. Cebia totiž zveřejnila seznam spolupracujících prodejců ojetých vozidel, kteří využívají služeb prověřování Cebia a umožňují zákazníkům získat online informace o vozidlech. Nejedná se tedy seznam autobazarů, které neprověřují prodávané vozy, a rozhodně tak není na autobazary vyvíjen žádný nátlak.

„Naopak prodejci ojetin tuto aktivitu – program Cebia Verify vítají, protože se chtějí odlišit od autobazarů, které se nechovají vůči zákazníkům transparentně a mají důvod něco tajit. Šokuje mě, že pan Přikryl si ani nedal práci přečíst si informace o tomto programu a napadá naši firmu prostřednictvím médií. Domníval jsem se, že jeho asociace se snaží zastávat poctivých prodejců, ale musím si položit otázku, zda není cílem APPAA spíše bránit zvýšení transparentnosti prodeje ojetin a zlepšení neblahé situace na trhu? Musím pouze konstatovat, že řada aktivit a prohlášení této asociace je bohužel zaměřena tímto směrem,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Více o programu Cebia Verify, který byl médiím představen na tiskové konferenci dne 8. 10. 2015, je uvedeno zde.

Zveřejnění spolupracujících partnerů na webu společnosti je naprosto běžné a například i APPAA rovněž zveřejňuje seznam svých členů na svých stránkách. Služby APPAA však využívá jen 54 autobazarů. Pro srovnání Cebia má v ČR přes 2 tisíce partnerů, kteří využívají a podporují systém AUTOTRACER. Patří mezi ně i importérské certifikované programy Škoda, koncernu VW, BMW, Mercedes, Citroen, Renault, Peugeot, ale také většina významných pojišťoven a leasingových společností.

V ČR je možné ověřit si historii vozidla kromě systému AUTOTRACER provozovaném společností Cebia na www.zkontrolujsiauto.cz rovněž na portálu Ministerstva dopravy, který však čerpá data jen z STK, což je pro prověření historie vozidla většinou nedostatečné a mnohdy i zavádějící. Systémy Car Detect a VinCheck jsou sice zdarma, ale v drtivé většině neposkytují data z historie vozidel, jako jsou stavy najetých kilometrů, servisní historie, pojistné události apod. Každý motorista, který si chce v ČR prověřit historii vozidla, má možnost volby. Více než 100 tisíc využití systému AUTOTRACER měsíčně jasně svědčí o tom, čemu zákazníci dávají přednost.

Společnost Cebia na tiskové konferenci dne 8. 10. 2015 novinářům podrobně uvedla jakým způsobem a odkud zjišťuje informace z historie automobilů. Mimo jiné společnost uvedla, že data získává na základě smluv s importéry a výrobci, se servisy (autorizovanými i neautorizovanými), s prodejci ojetin, s pojišťovnami a dalšími subjekty působícími v automobilovém průmyslu v ČR i ve světě. V ČR má Cebia přes 2 tisíce individuálních smluv na získávání dat. Mimo to společnost získává data z inzertních a aukčních portálů a nakupuje data ze zahraničí. Díky tomu systém AUTOTRACER disponuje více než 1 miliardou záznamů a průměrně je v systému k dispozici 5-6 stavů tachometru na vozidlo.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků