ASMA New Eagle II Sport Edition: eSko bez tváře

Některé úpravy dokážou vůz skutečně znetvořit. Podobně je na tom i tenhle (původně) elegantní Mercedes třídy S.

Pokud hodláte utratit nemalé peníze za nový Mercedes-Benz S500 a chcete se od původní podoby vozu určitým způsobem odlišit, máte několik možností. Buď zajedete k úpravcům jako Brabus nebo Lorinser, jejichž decentní díla vůz jen lehce pozmění, nebo zavítáte k mistrovi ASMA Design. Jejich projekt s jménem Eagle II Sport Edition bude jen stěží hledat konkurenci.

Ty největší změny se pochopitelně odehrály na karoserii. Černá přední maska i celá kapota hned na první pohled jakoby ani nebyly z eSka. Zvláštně vypadá i spoiler nárazníku, který má kromě diskutabilního výzoru další nevýhodu – je hodně blízko při zemi. Při pohledu zboku vás rozpaky zřejmě neopustí – černé boky karoserie zasahují až do zadních partií a všechno umocňují rozšířené blatníky s vnořenými 21“ koly. Všimněte si, jak je celý vůz posazen blízko k silnici – z původního komfortu zřejmě moc nezůstalo.

Je třeba přiznat, že při zadním pohledu nevypadá vůz až tak hrozně jako z jiných úhlů, ale žádná sláva to rovněž není. Co se týká motoru, výkon 5,5-litrového osmiválce vzrostl po implantaci nového výfukového systému a řídící jednotky z původních 285 kW (388 k) na výsledných 312 kW (425 k).

S každým dalším dílem firmy ASMA nás stále více přepadá pocit, že jde snad jen o pračku špinavých peněz. Pravda, kolik lidí, tolik chutí, ale v dílech mistra Asmy se snoubí tolik ošklivosti a nepochopení zacílení upravovaného auta, že si snad nemohou najít žádného a zákazníka. Nebo jich přinejmenším musí být velmi, velmi málo. Ale třeba se mýlíme, oslovují produkty této firmy někoho z našich čtenářů?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ASMA Design New Eagle II Sport Edition

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků