S asistenty mám také dilema: v Subaru funguje dobře (ale jen dobře), EyeSight je podle mě jedním z nejlepších asistentů. Ale..., pokud vše zapnu, musím se sám přeladit do jiného módu: z aktivního řízení do pasivně kontrolního řízení. Nevím, zda je to ulehčení, ale auto si prostě neporadí s myškami, s neobvyklými překážkami, dokonce ani s kruhovými objezdy a prudkými zatáčkami (vím, některé automobilky už to mají vyřešení přes GPS..). Jak už tu zaznělo, mělo by být všechno nebo nic. Takže jsem pro autonomní zóny a nekontrolované zóny. Nelze smíchat lidi a stroje. Stroje si porozumí, lidi pak více rozumí zase lidem (nevím,zda někdy umělá inteligence odhadne úmysl pána v klobouku či mladého řidiče v malé dodávce, případně mladé maminky se řvoucím dítětem či podnikatelky v nejlepších letech ve velkém SUV).
Osobne se toho bojim, za mne bud spolelivy ridic nebo spolehlivy robot, nic mezi. To je jako s chodci, dokud mely prednost auta, bylo to jasne. Ted maji prednost chodci, ale nemeli by skocit autu pod kola pokud uz by ridic nestihl zabrzdit, a stejne jdou po chodniku a najednou bez rozhlednuti odboci na prechod ...
Spolehlivý řidič neexistuje. A právě např. u těch chodců nečekaně vstupujících do vozovky je asistent rychlejší než řidič. Než dá řidič nohu z plynu, auto už brzdí.
Hlavně řidič vůbec nedává nohu na brzdu, když chodce nevidí v mrtvém úhlu A sloupku, a asistent chodce vidí VŽDY.
furt ve střehu a ve stresu, že tě to může kdykoliv zabít...
Chybovat je lidské a tak případné chyby a nedostatky u takového el. asistenta jej vlastně polidšťují. Je to jako kdyby řídil živý člověk, který občas také může reagovat pozdě nebo ne úplně správně a snad i způsobit havárii. Takový asistent by tedy mohl svým stylem řízení docela budit dojem, že opravdu řídí živý člověk? ;-)
Ten pán bol viac v strese, ako keby to auto riadil sám.:-D
Je to asistent, ne autonomní řízení. Pár desítek hodin a tisícovek km jsem s tím taky odjezdil a že bych se s tím systémem sžil... většinou jsem všechny aktivní funkce vypínal a nechával jen nouzové brždění, indikaci mrtvého úhlu a nechtěného opuštění pruhu.Za mě je to skvělá věc, která mě hlídá a v případě, že přehlédnu, zaspím, špatně odhadnu... upozorní, zakročí a předejde průšvihu. Ale bych seděl v autě a nechával většinu práce na asistentech, jako to předvádí na videu, to fakt nedávám. Pak se totiž auto chová jako by v něm seděl student autoškoly, který namísto aby průšvihům předcházel, jenom je na poslední chvíli řeší.
Pekne, vystizne napsano.
Taky že to je cíl těch asistentů, stejně jako tempomatu nebo Navigace. Nepoužíváš to stále, ale jen, když uznáš za vhodné. Není to určeno pro autonomní jízdu, ale pro asistenci. Někdo po několika hodinách vykuřuje na parkovišti, a někdo si pustí asistenty a jede dál a dělá pauzu za jízdy... ;-)
Pozitivní na tom videu je důkaz, kterého se všichni neznalí bojí a to je že auto hodí kotvu samo kdykoliv u každé myšky, viz 2.07, je to právě naopak, nejčastěji se bojíte a brzdíte sami a asistent je úplně v klidu ani nebrzdí ani nehodí výstrahu o malém odstupu. Ta výstraha tam je o tom, že vypršel čas a že máš převzít řízení, né že máš malý odstup, a kdybys měl zatížený volant nebo nevypršel ještě zrovna čas, tak by žádná výstraha nebyla, je to extrémně benevolentní na jakýkoliv nastavený odstup v těchto případech myšky, kdy se myškař zařadí před tebe ale ZRYCHLUJE. Kdyby zpomaloval, to je jiná, pak to buď nereaguje, aby Tě to nerozptylovalo, nebo to nestíhá vyhodnotit, a nebo to umí poplach, varování brzdou, kotva. :-) Záleží na tom, jakou verzi auta máš, zda je tam kamera nebo ne, zda je stereokamera a zda je stereoradar, nebo laserstereoradar viz nová A6 ;-)
přece máte VW, to nedělá chyby, ne..?
A jake chyby mate namysli?
Píšete z nějakého ústavu nebo to byl nejapný pokus o imbecilní humor?
1:30 není výpadek assistenta Traffic Jam, ale časování doby funkce Lane Assist v souladu se zákonem, kdy po vypršení ASI 12sec se LANE Assist dožaduje korekce volantem. 2.07 není také selhání Traffic Jam, ale shodný případ s předchozím, kdy vypršel čas a zrovna navíc tam hodil myšku blb ve Volvu. Výpadek Traffic Jam vypadá úplně jinak. To je třeba selhání čtení pruhu BEZ VAROVÁNÍ. S varováním to není výpadek ale nedostatečné značení vodorovnými pruhy a pod. Vlastně to video vůbec nekoreluje s tématem, protože neukazuje ani selhání ani výpadky čtení s nebo bez výstrahy, nebo projíždění přechodného značení. Ukazuje jen interval daný zákonem, kdy automobilka musí tyto funkce limitovat časově. Řeší to zátěž volantu např pomerač nebo PET s jistou váhou, ani těžká, ani lehká.
a tohle chtějí pustit jednou na silnice naprosto bez řidiče? :-D To raději pojedu s nalitým taxikářem, než s takto spolehlivou elektronikou.
Pokud si pletes asistenta s autonomnim rizenim, nemeli by na silnice pustit tebe ;-)
Jak pustit, jezdím s tím od roku 2014, čtvrtý rok, a je to totožné jako tempomat v 20let starém voze. Někdy je to k ničemu a někdy k nezaplacení. Jsem moc rád, že si mohu občas tuto funkci aktivovat. Buď úplně v klidu ;-)
Suhlas, pred 18 rokmi som kupil auto s tempomatom a automatickou klimou a mozem za seba povedat, ze mi to zvysilo bezpecnost v aute. Ide o unavu zo stereotypu, ktora moze viest az k fatalnym mikrospankom. Tempomat tuto unavu redukuje, pretoze noha nemusi stale drzat plyn a automaticka klima zase zabezpecuje minimalne kolisanie teplot. Kazdemu odporucam. Podobne je to s dalsimi asistencnymi systemami. Ak sa rozumne pouzivaju, redukuju unavu a cesta je zase bezpecnejsia. :-)
Tak ty funkce proti únavě existují od počátku automobilismu - říká se tomu osobní řidič - je to jedna z nejdražších položek příplatkové výbavy každého auta :-D:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.