Asistent pro jízdu v koloně z vlastního pohledu. Skutečně se na něj dá spolehnout?

Nové automobily nabízejí pro řidiče různé asistenty. Youtube kanál 1001cars si posvítil na Traffic Jam Assist od Volkswagenu, konkrétně u modelu Tiguan.
Asistent pro jízdu v koloně z vlastního pohledu. Skutečně se na něj dá spolehnout?

Mnoho nových vozů dnes poskytuje různé asistenty pro řidiče. Jedním z  nich je i asistent pro jízdu v dopravní zácpě. Příkladem je Traffic Jam Assist od Volkswagenu. Ten podrobil testu v reálné dopravě Youtube kanál  1001cars. Konkrétně si posvítili na novou generaci SUV Tiguan.

Zatím na trhu není vůz, který by umožnil řidiči zcela za volantem relaxovat. Při práci jízdních asistentů je stále potřebná neustálá pozornost řidiče, což dokazuje i přiložené video. Asistent ne vždy působil přesvědčivým dojmem a být neustále ve střehu je proto určitě na místě.

Volkswagen začíná prodávat prodloužený Tiguan. Za ceny od 688 900 Kč

Volkswagen začíná prodávat prodloužený Tiguan. Za ceny od 688 900 Kč

Obraz si ale udělejte sami podle videa. Někdy se automobil k vedlejšímu jízdnímu pruhu přiblíží až příliš těsně. To by mohlo vyplašit nejen vás jako řidiče, ale také vozy vedle vás.

I když v tomto případě testovací řidič přiznává, že při tomto testu může trošku lhát umístění kamery. Podle něj totiž vůz nejezdil doprava tak, jak to na záběrech někdy vypadá. Nicméně ale přiznává, že minimálně ve dvou případech měl asistent výpadky. Ty nejzjevnější najdete v časech 1:30 a 2:07.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků