Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Sam  |  02. 01. 2019 17:48

V novém Volvu XC 60 při zkušební jízdě mě ta signalizace vyděsila, stejně jako pištění, když jsem se míjel v zatáčce s protijedoucím autem dle mne naprosto běžně bezpečně , dle signalizace nebezpečně.
Také když jedu s vozem manželky jiné nejmenované značky a projíždímv Brně Pisáreckým tunelem směrem na Žabovřesky, kde se 4 pruhy postupně sjíždí do jednoho - takže tlačenice, tak mám výstražné zvuky ze všech stran zepředu, zezadu, z obou boků, ze všech rohů - no to bych Vám přál zažít- takže musím to ignorovat a radši koukat na cestu.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  02. 01. 2019 19:57

Každá značka má tohle řešené jinak. Tesla vás nemilosrdně pošle do svodidel, Volvo píská, u BMW to kromě vibrátoru spojeného s volantem nefunguje vůbec a u Audi a Mercedesu by to docela šlo, kdybyste se nemuseli přetahovat s volantem při běžném přejíždění z pruhu do pruhu a nevypínalo se to po 25 sekundách. Takže paradoxně nejlíp to má řešené Kia, jen ta zase kličkuje od čáry k čáře, takže všímavý český udavač hned volá na policii..

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 20:57

Píšeš blbosti. Používej blinkry a nebude se to s tebou přetahovat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 01. 2019 21:11

Blinkry, to se dneska ještě montuje? Podle stavu na silnicích moc ne.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  02. 01. 2019 22:36

Tím myslíš to přetahování s volantem u Benz @ Audi.? Tak to blinkr ovlivní pouze tam, kde je kvalitní vodorovné znaceni. V 80% případů se s volantem peres i s blinkrem.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 22:51

Blinkrem tu funkci na čas přejetí vypínáš. U koncernu určitě a pochybuji, že by Mercedes to měl takhle nedomyšlený. Spíše jsi to ty nedomyslel.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  04. 01. 2019 11:43

tak to fungovalo do 201°4, u nových modelů to blinkr nevypne ale asistuje (blbě) změně pruhu....

Odpovědět  |   | 
Mar  |  06. 01. 2019 11:01

Samozřejmě že to blinkr u nových Mercedesů vypíná. A v nastavení to má dva stupně reakce v případě přiblížení se k čaře - buď to samo zkoriguje volantem, nebo to pouze zavibruje. Mám nastavené vibrace a funguje to dobře.

Odpovědět  |   | 
Miro  |  05. 01. 2019 13:10

Tak to mas dobrej kram kdyz se i tak peres s volantem pri zapnutem blinkru. Jak je znamo tak tento sistem se vypne pri zapnuti prave blinkru. Ale ne kazde auto je dobre, ze.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Konečný  |  02. 01. 2019 23:42

Zrovna s Kiou je to pravda. Kličkování časté, najede na prostřední pruh nebo naopak na krajnicim pokud bych nechal asistent "řídit", skončilo by to brzy nehodou. Vůbec nechápu, jak takový systém můžou do aut montovat.

Odpovědět  |   | 
František Mlejnek  |  02. 01. 2019 18:02

Co to je? Mám to taky na své fabii 1.4 r.v.2003 ?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 19:16

Nauč to spolujezdce a budeš to mít taky.

Odpovědět  |   | 
Ladislav Nehoda  |  06. 01. 2019 17:35

Myslíš motor?

Odpovědět  |   | 
ignor  |  02. 01. 2019 18:17

Neni to nahodou tim,ze vetsina borcu, co to maj v aute, by musela davat blinkr pri zmene pruhu? Tak to radsi vypnou a blinkr nedavaj!

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  02. 01. 2019 18:55

A taky pak nejde si zkracovat zatáčky třetinou vozu v protisměru.

Odpovědět  |   | 
umfa  |  02. 01. 2019 20:48

Není to tak, ty systémy se občas chytají i docela nepostřehnutelných náznaků. Navíc stačí mít lehce divně značenou silnici, viz ta výše popsaná situace v Brně a nic s tím nenaděláte.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  03. 01. 2019 09:10

V Aurise to funguje dobre.

Odpovědět  |   | 
 |  02. 01. 2019 18:25

Pane Ignor souhlasím s Vaším názorem. Mné to nevadí naopak to pomáhá.

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  02. 01. 2019 18:33

Zákon o silničním provozu říká, řidič se má plně věnovat řízení. Normální šofér tyhle kraviny nepotřebuje. To je pro tupce jako jste vy, kteří ani neví v provozu která bije, a pak vytváří nebezpečné situace, které řeší jiný řidič s pusou plných nadávek.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  02. 01. 2019 18:54

Jsi duševně chudý. Co když budeš mít vážné zdravotní potíže? Nebo dostaneš mikrospánek?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 19:00

Ten asi vůbec netuší o co jde a ještě se s tím nesetkal.

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  02. 01. 2019 19:47

Další co nezná silniční zákon mikrospanek, člověk má sedat za volant odpocaty, duševně zdravý prostě v pohodě. Odevzdejte řidičák. Co se týká zdravotní i dispozice, kolem je vždy dost lidí co se týče auta. Jo emergency je fajn. Snad jedna z mála věci.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  02. 01. 2019 20:25

Tvé smýšlení je ohňostroj marnosti. Na to není co říci.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 01. 2019 21:14

Vždyť má pravdu! To, že jsme si zvykli tyhle věci přehlížet neznamená, že nejsou správné.
A v případě zdravotní indispozice ani tenhle asistent nepomůže, protože ho člověk obvykle přetlačí.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  03. 01. 2019 15:03

Odpočatý a v pohodě? Ano, to má. Pokud ale musím jezdit pracovně prakticky každý den, těžko budu vždy v pohodě a odpočatý. To je dost nereálný požadavek.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 10:33

Exote, pokud nejsi zdráv, nebo neděláš pauzy, nedoženeš to asistentem, takový jelita za volant vůbec nepatří, jezdi vlakem.

Odpovědět  |   | 
Neo  |  04. 01. 2019 18:39

Tak v tom případě nemáš co dělat za volantem trubko.

Odpovědět  |   | 
Miro  |  05. 01. 2019 13:14

Jak vime plno ovci za volantem se rizeni nevenuje ale kecu o rizeni maj tolik ze najezdili miliony km a maj ujeto sotva 10tis.km a to jeste ve vetsine pripadech do servisu.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  02. 01. 2019 18:44

Ano a přesně kvůli takovým co se neudrží ani ve vlastním pruhu o složitějších operacích jako je dávání přednosti raději nemluvit je tolik mrtvých

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  02. 01. 2019 20:50

Poslední dobou ještě musím na křižovatkách často troubit, aby dotyčný přede mnou si přestal hrát s telefonen a zjistil, že na semaforu je zelená a ráčil se rozjet. Není to nebezpečné, ale nasero to.

Odpovědět  |   | 
E16  |  03. 01. 2019 10:46

Jde o zvyk. Např. v Itálii se nikdo na zelenou nerozjede, pokud neuslyší za sebou troubení. Proč si lámat krk a sledovat celé minuty semafor...

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  04. 01. 2019 16:08

To je předsudek. V Itálii se jezdí mnohem lépe než u nás.

Odpovědět  |   | 
Pantani  |  02. 01. 2019 18:31

Tohle a ani jiný "bezpečnostní" kraviny mi nesmí do auta. Až budu kupovat nový, tak ho koupím jedině tehdy, když tyhle všechny nesmysly půjdou vypnout a auto si to vypnutí těch funkcí bude pamatovat i po restartu. Jinak mi takovej krám nesmí do garáže.
Lidi co mají VW poměrně často taky vypínaj "kafíčko" (asistent proti usnutí), který otravuje úplně nesmyslně.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  02. 01. 2019 18:59

Zajímavé, že mně se kafíčko nikdy nerozsvítí, pokuď jedu v kuse méně než tři hodiny. Oni si borečci spíše nechtějí přiznat, že jsou třeba vyčerpaní z práce a pak to řízení vypadá.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 01. 2019 21:15

Hodně štěstí, když od letošního roku mají přibýt další...

Odpovědět  |   | 
PXX  |  03. 01. 2019 08:01

Ano mám stejnou zkušenost s "kafíčkem" - po půl hodině jízdy bez známky nějaké únavy to na mě řve, abych zastavil... po dvou hodinách, kdy už cítím, že by bylo lepší zastavit, tak než kdekoli zastavím, asistent nevydá ani hlásku

Tyhle elektronické srandy jsou krásné, ale je to zkáza pro řidiče.
Jediné co chápu z podobných hovadin je hlídání mrtvého úhlu a to ještě jen v případě, kdy jen svítí a nijak jinak neotravuje.

Odpovědět  |   | 
Pantani  |  03. 01. 2019 20:20

Jenomže to třeba u Fordu taky nefunguje. Jezdíme do práce s Fordem Focus předchozí generace a ten chytá nějaký věci v příkopě i když za námi nic nejede! Je to k ničemu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  02. 01. 2019 18:44

nové Volvo XC90 a vše funguje jak má, jen na úzkých cestách kde je středová čára to vypínám.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  02. 01. 2019 18:46

No bud to funguje pak nechápu proč to vypínáte a nebo to nefunguje, pak ale nechápu proč tvrdíte, že to funguje

Odpovědět  |   | 
Tom  |  02. 01. 2019 19:03

no asi proto, že na úzké klikaté silnici se přes tu čáru (na čáru) prostě při jízdě občas dostáváte... je ale fakt, že na takových cestách ta čára často ani není.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  02. 01. 2019 23:38

Souhlasím. Mám v Tiguanu a toto je jediný případ kdy by mi to mohlo teoreticky vadit.Ale nevadí.Je to jen tím, že jedu přes čáru. Ani by jsem to nenazival pretlaceni. Každopádně by to tady neměl hodnotit někdo kdo to nepoužívá. Minimálně jednou mi to hodně pomohlo. O front-sistentu to se ani nebavim.Ten je moc povedený.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 01. 2019 04:59

V Tiguanu to funguje pouze za předpokladu dokonale bílých čar, což u nás je na max. 5% silnic.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  03. 01. 2019 06:01

Nevyjadřuj se k tomu, nic o tom nevíš a jenom se ztrapňuješ.

Odpovědět  |   | 
umfa  |  02. 01. 2019 18:47

Já jsem to v Mercedesu GLE vypnul hned první den. Sice jsem tím zároveň přišel o detekci auta v mrtvém úhlu zrcátek, ale způsob jakým tenhle krám zasahuje do řízení je neúnosný. Při normální jízdě po Praze, třeba při šikmém přejíždění jakýchsi čar na silnici a nebo i jen tak, bez zjevného důvodu, to klidně přibrzdí a snaží se mě to nasměrovat "zpátky" do pruhu. Šílené, div že jsem do někoho nenaboural. Předchozí model jenom pípal, ale tohle je už moc.

Odpovědět  |   | 
Lukas-e30  |  03. 01. 2019 08:50

Zajimave, ja ma S212 a kdyz vypnu asistent jizdy v pruzich, tak asistent mrtvyho uhlu finguje ok.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  03. 01. 2019 14:07

To samé ve V-Klasse. Vypnutý Lane asistent nijak neovlivňuje funkci asistenta mrtvého úhlu...

Odpovědět  |   | 
Jardakulich  |  02. 01. 2019 19:09

Třeba Kia Sportage 2017 to má v několika úrovních.
Můžeš si dát jen lehké hlídání s akustickou výstrahou až po skoro autonomní řízení...kdy opravdu tvrdě drží auto v jízdním pruhu.
Každému co mu vyhovuje.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 19:31

Co dělá když nebudeš držet volant?

Odpovědět  |   | 
Jardakulich  |  02. 01. 2019 19:37

Když pustíš volant tak jede sám cca 20 vteřin.
Potom začne pipat ať držíš volant a prevezmeš řízení.
Kdyz to neuděláš....tak nevím.
Vždy ho převezmu.....😃

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 19:46

Tak to mám podobný. Akorát, že mi to nedalo a signalizaci jsem schválně ignoroval. Na úplně volné dálnici pro jistotu. Dvakrát upozornil pípnutím, potřetí docela nepříjemným hlasitým zvukem a nakonec šel tvrdě na brzdy, ale jen takový mžik aby mne probral. V tu chvíli jsem "test" vzdal. Tiguan 2 s manuálem. Pokud bych měl automat, zastaví u krajnice, pustí blinkry a zavolá záchranku. Až to taky zkusíš, dej vědět.

Odpovědět  |   | 
fabian  |  03. 01. 2019 16:36

Hoši, vy máte starosti :D Ale jako jo, užívejte si to (v dobrém slova smyslu) Ja se spokojím se svou fobií, která poslušně dělá, co pánešek přikáže.
Akorát nevím az nastane čas nového auta, co bude k mání bez těchto udělátek... to si budu muset asi zvolit nějakou základní konfiguraci vozu :(

Odpovědět  |   | 
Karel  |  11. 01. 2019 11:07

Jojo,pokud nebude tzv.asistent povinně,jako např.nesmyslně povinné hlídání tlaku v pneumatikách,ale nepochybně bude absence těchto udělátek za tučný příplatek. Abych nebyl kamenován, nemám nic proti hlídání tu,ale ať si ho tam dá ten,kdo je ochoten 2x ročně platit servisu za spárování s počítačem a cca za 2 roky 4x 2000 za nová čidla po vybití baterek.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 01. 2019 19:28

Hned po usednuti do takového vozu vse vypínám, jelikož se mi stalo ze mi tento asistent jednou v zatáčce ve které se nedalo jed jinak než na čáře (jinak bych se potkal s protijedoucim) zasahl tak do rizeni ze jsem sel do hodin. Takže me žádný auto s temahle nesmyslama pro neridice nesmí do baráku.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 21:06

Oproti tomuto je pohádka o Karkulce věrohodnější.

Odpovědět  |   | 
Paja  |  03. 01. 2019 20:19

Já mu věřím. Mně zas málem způsobil nehodu front assist u Superbu. Jel jsem ve svém pruhu, přede mně se z připojovacího pruhu řadilo auto, za mně taky. Front assist se lekl auta přede mnou a zadupl mně brzdu. Nechápu, jaktože to ten chudák za mnou to do mně nenašil.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  22. 01. 2019 07:48

asi měl taky front assist

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  03. 01. 2019 11:18

Myslim, ze kecass. Mam zkusenost se 3 znackami a jejich zasahy do rizeni a ani ty otravnejsi by nikdy nemohly zpusobit hodiny, zvlast ne v zatacce kterou projizdis svizne, protoze v tu chvili drzis volant pevne a ten te neprepere ani nahodou - auto pojede tam kam TY reknes.

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  02. 01. 2019 19:45

Co když se v autě s takovým asistentem chci vyhnout agresivně předjíždějícímu řidiči, který jede proti mě a očividně se nestihne zařadit zpět? Nebo vyhnutí se zvířeti? Už několikrát jsem musel uhýbat za krajnici, nebude se se mnou takový asistent "přetahovat" o řízení?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 19:52

Bude, ale ne tak aby tě překonal. Jinak tihle asistenti se podle mne nevypínají, ale zapínají když to chci využít.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 01. 2019 21:20

Jen škoda, že to dnes je nastavené opačně a lepší to nebude.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 21:26

U kterých značek? U mne ne, co nastavím to mám. I po novém startu.

Odpovědět  |   | 
Jardakulich  |  02. 01. 2019 22:15

Souhlas Jirka x.
Zapínám na delší cesty. Dalnice apod.
Ne cesta do práce 15 km po okresce.
Takže u mě cca 10% z ročního nájezdu.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 22:19

A ještě když si mám žízeň a chci si otevřít pivo. Plechovka vyžaduje obě ruce.

Odpovědět  |   | 
Ivo  |  02. 01. 2019 19:54

Mám zkušenosti (i když jezdím s jiným vozem) s line asistem z předchozí generace Touarega a s aktuální verzí. Předchozí verze vibrovala s volantem - což na českých úzkých silnicích bylo protivné, protože to vibrovalo skoro pořád, ale nic více. V Rakousku to většinou tolik nevadilo, ale stejně jsem to nakonec vypínal.
V aktuální verzi mě to na trase 100 km asi 3x švenklo s volantem tak, že jsem málem skončil ve struze. Vždy v táhlé pravotočivé zatáčce aniž bych byl nějak zvlášť blízko středu vozovky. Vždy vpravo byly svodidla - nevím jestli to mělo nějaký vliv.
Snad to má smysl na dálnici, jinak doporučuju vypnout.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 20:20

To nebude normální chování, něco je špatně. Současný Tiguan je níž a funguje to naprosto spolehlivě.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 01. 2019 05:04

Nefunguje! pouze na rovné silnici a s dokonale bílými čarami.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  03. 01. 2019 05:44

Proč se ztrapňuješ? Je vidět, že o tom nic nevíš a píšeš nesmysly. To auto normálně zatáčí a ty čáry stačí když jsou viditelný. Ve dne i v noci. S dvojkovým Tiguanem jezdím už 2,5 roku, tak asi vím co umí.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  03. 01. 2019 11:21

Ja to mam ve Fordu na vibraci a jen na dlouhe ceste po dalnici zapinam pruhy, kdybych snad nejak mohl usnout. Tak mi to vyhovuje.
Jde to tak nastavit u noveho Touarega ze jen vibruje?

Odpovědět  |   | 
Jednabedna  |  04. 01. 2019 17:37

nejde, Jde nastavit, že vibruje nebo nevibruje, ale zasahuje bez ohledu na toto nastavení, pokud je zapnutý.
Že by ale dostal auto do hodin (nehledě na ESP, které to nedovolí, ani kdyby LA něco takového teoreticky udělal), to je kravina.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 01. 2019 20:02

Já mám odpojené i abs,řízení auta je pro mě koníčkem, cokoli zasahuje zkušenému řidiči do řízení tak je špatně.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 20:40

Zkušený řidič by ABS nevypnul.

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  02. 01. 2019 21:38

Na suchu bez ABS kratší brzdna dráha, mokro s nih i bez ABS je to pohoda, musí se prerusovane šlapat brzda. Kola která jsou zablokován že člověk je na sněhu nezataci. Čili prerusovane brzdění a před zatáčkou překážkou pustit brzdu a zatočit na mokru sníh led.

Odpovědět  |   | 
DavidM  |  02. 01. 2019 21:52

Jde vidět, že Vy zkušený řidič nejste.

Odpovědět  |   | 
DavidM  |  02. 01. 2019 21:55

Předchozí komentář byl určen pro JirkaX, .. samozřejmě, že zkušený řidič má ideálně komplet elektroniku vypnutou. Samozřejmě, pokud by bylo třeba vyjet do extrémního namrzlého kopce, může být zkušený řidič sebelepší, ale na elektroniku nemá, nicméně v běžném provozu radši bez ABS, ESP, etc.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 22:26

Pokud vím, tak ABS se běžně vypnout nedá. Což je dobře, alespoň nás to od těch "zkušených" trochu chrání.

Odpovědět  |   | 
Hans78  |  04. 01. 2019 23:24

Já myslím,že si každý řidič může vypínat a zapínat co chce a vzhledem k tvým komentářům,budeš asi pěkný debil.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  03. 01. 2019 06:57

Jenom drobnost. Žádná elektronika namrzlý kopec nevyjede. Auto skončí tak v půlce kopce, plyn na podlaze a 0 km na tachometru :) Nebavím se o čtyřkolkách. Namrzlý kopec vyjede většinou řidič bez asistentů.

Odpovědět  |   | 
Hans78  |  04. 01. 2019 23:22

Já myslím,že si každý řidič může vypínat a zapínat co chce a vzhledem k tvým komentářům,budeš asi pěkný debil.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  02. 01. 2019 22:26

Moje slova! Taky mám odpojené abs. A ještě jsem odpojil posilovač brzd a řízení. O víkendu se chystám vyndat diferenciál. A bude to skoro čisté auto.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 22:33

Ostřikovač s balonkem, stěrače bez cyklovače, zrušit dálku a centrál, odpojit pytle, klimatronik přepnout na manuál, zrušit trojblik, z rychlostky vyndat synchrony.............

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 10:44

Posilovače nejsou elektronika "odborníku".....

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 10:43

Souhlas (jenže je to možná dokonce i tr. čin), naopak ESP vypínám běžně, k vzteku je, že se vždy samo zapíná, ale oba ty systémy jsou otravné, ABS dokonce i nebezpečné, protože prodlužuje brzdnou dráhu, je hezké, že celou dobu auto zatáčí a je řiditelné, ale nejde ubrzdit, jako když kola stojí v bloku....tedy nejčastěji nouzové brždění....

Spousta "řidičů" si totiž myslí, že ABS zkracuje brzdnou dráhu - opak je ovšem pravdou, zejména na kluzkém povrchu....může to člověka i zabít.

Odpovědět  |   | 
homer  |  04. 01. 2019 07:27

vlastnost abs je udrzet auto pri brzdeni ve smeru pohybu-takovej naraz totiz prezijes narozdil od smyku pod protijedouci kamion. O zkracovani brzdny drahy jsem nikdy neslysel.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 01. 2019 10:45

Moderni ABS brzdi lepe nez vetsina ridicu (mezni situace je treba poctive natrenovat). Rozdil par metru v brzdne draze nemusi byt tak vazny jako zablokovane kola, rozkyvane auto potazmo vuz ve smyku (rozumej neovladatelne).

Odpovědět  |   | 
Rinspeed  |  02. 01. 2019 20:25

Kdo se nedokáže s autem udržet ve svém jízdním pruhu nemá za volantem co dělat, má řidičák okamžitě vrátit a táhnout na vlak!
Čím víc těhle naprosto nesmyslných, zbytečných a nadbytečných píčovin v autech bude, tím víc budou dementi za volantem dělat cokoli jiného než se věnovat řízení, spoléhajíce se na tyhle zkurvené elektronické trpaslíky.
Za chvíli už asi budou i posilovače na blinkry a zadní stěrač, ono mačkat pořád ty páčky může přece nějakou moderní mladou buzničku hrozně obtěžovat a odvádět od hraní si s vyjebaným mobilem a posílání fotek svýho péra kolegům kuřbuřtům.

Nemám v žádném ze svých aut žádnou takovouto kokotinu a nikdy si žádné auto s jakýmkoli "asistentem" čehokoli nekoupím, musel bych se hanbou pod zem propadnout!

Odpovědět  |   | 
mack  |  02. 01. 2019 20:36

asi jsem jediný, ale mimo město jinak skoro nejezdím, nejlepší jsou státovky se zaplým adaptem. vyhovuje mi minimální síla na zatáčení. paradoxně na táhlých rovinkách je nutný furt šmrdlat volantem. ale je to spíš tím, že jezdím nejmíň hodinu, spíš dvě v kuse.

Odpovědět  |   | 
umfa  |  02. 01. 2019 21:01

Udržet auto v jízdním pruhu dokáže zjevně skoro každý, jinak by bylo na silnicích tisíce mrtvých denně Ale zrovna tak se každému může stát, že třeba po pár hodinách jízdy po dálnici začne ztrácet pozornost. Skoro bych řekl, že komu se to ještě v životě nestalo, tak je buď nějaký nadčlověk nebo má jen málo naježděno. Zpravidla i tohle skončí bez nějaké nehody, ale ten bezpečnostní margin se zmenšuje a asistent by měl zasáhnout.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 01. 2019 21:23

Pokud začne ztrácet pozornost, má zajet na odpočívadlo a zastavit, ne spoléhat na dráty a bajty...

Odpovědět  |   | 
umfa  |  02. 01. 2019 22:50

To jistě ano, ale pojistka navíc neuškodí. Navíc člověk není robot, můžete mít cestu naplánovanou jak z příručky dokonalého řidiče a stejně na vás nečekaně padne únava. Pro tyhle případy by ty asistenty právě měly být navržené, ne pro každodenní ježdění po městě

Odpovědět  |   | 
Hans78  |  04. 01. 2019 23:28

Tyhle starosti pusťe Kefalín z hlavy, lidí je na světě jako sra.ek Samozřejmě myšleno s humorem

Odpovědět  |   | 
Radek  |  02. 01. 2019 23:47

Tak to se propadnes docela brzo.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  03. 01. 2019 11:35

S timto pristupem je tedy zbytecny bezpecnosti pas, ABS i ESP a vubec i ta samotna klec ve ktere sedis. Protoze podle tebe musi byt ridic bezchybny a tudiz jsou vsechny bezpecnostni prvky na nic.
Nastesti jsou i lidi, kteri maji vic mozku nez ty

Odpovědět  |   | 
Poposeserara  |  02. 01. 2019 20:39

Při čtení komentářů některých "borců" zde se mi dělá dost zle. Dokážu si představit, že stejně empaticky se chovají i za volantem. Pokud máte kdokoliv potřebu si dokazovat, jak jste skvělí řidiči, jeďte se bez ABS vyblbnout na okruh, neriskujte (ne, sorry, chápu, že jste tak špičkoví řidiči, že žádné bezpečnostní prvky, nepotřebujete) životy ostatních účastníků provozu.

Odpovědět  |   | 
Poposeserara  |  02. 01. 2019 20:42

Jo a doplnil bych, že spousta řidičských "es" na našich silnicích není schopná ani použít pitomé blinkry, asi taky moc moderní, ono ukazovat rukou (zejména fakáče) je takové tradičnější.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 01. 2019 20:50

Nic ve zlém ale zajímalo by mě jak souvisí řidič ve vozidle bez abs s životy ostatních účastníků provozu.

Odpovědět  |   | 
Poposeserara  |  02. 01. 2019 21:15

Vážně Vás nenapadá žádná situace, kdy by se mohl řidič nepoužívající abs rizikem pro ostatní účastníky provozu?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2019 21:28

To je divné, takový zkušený řidič.............

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 01. 2019 21:47

Podle mě většina lidí neví jak asistenty fungují a neumí je používat. Když vezmu abs jako jeden z prvních systémů tak pamatuji když lidé k nám na servis jezdili s novými auty s abs že mají něco s brzdami, že jim při prudkém brždění klepe pedál a auto nebrzdí.

Odpovědět  |   | 
Vláďa  |  03. 01. 2019 09:31

Autem jezdím 30 let. Z toho 20 let s auty bez ABS a nemyslím si, že bych byl rizikem pro ostatní účastníky provozu.

Odpovědět  |   | 
čert  |  02. 01. 2019 21:21

Podívejte se, na moje auto vyrobené v roce 1991, žádný ABS nenamontovali. Sice bych si mohl koupit nové, ale protože mu nic není, tak s ním jezdím dodnes bez toho, že bych někoho naboural. A kupodivu ani nemám pocit, že bych riskoval. A jen na úplný okraj. Jezdím docela dost na motorce. Třeba vloni jsem si udělal měsíční výlet do a kolem Řecka. Ono se ze sedla motorky na ten provoz na silnicích kouká ještě z trochu jiného úhlu. A ti, kteří nejvíce nedodržují rychlost, nedávají blinkry a mají potřebu komplikovat ostatním život, jsou kupodiu častěji řidiči větších, silnějších a zřejmě asistenty opatřených aut, než řidiči holobytů. Těžko soudit, jestli to dělají schválně, nebo to jsou jenom nemehla. Ale pokud to jsou nemehla, tak v době, kdy jsem dělal řidičák, by asi neměli naději na to, aby ho dostali. A pokud to dělají schválně, tak je to k pláči, kam se tahle společnost v mezilidských vztazích dostala. Asistenti možná můžou dělat strážného anděla svým řidičům, ale nemůžou nahradit obyčejnou lidskost v jejich chování vůči ostatním. Docela by mě zajímalo, jestli by tak prasili, kdyby v těch autech kolem nich, jeli jejich rodiče, nebo děti s vnoučaty.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 10:48

Kdyby jsi alespoň věděl, jak a proč ten asistent ABS funguje! Mimo jiné, prodlužuje brzdnou dráhu nad očekávání řidiče, to ti přijde bezpečné?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  03. 01. 2019 11:27

Pokud u toho muzes zatacet, coz je podstatou ABS, je to bezpecnejsi.
Ale tahle debata patri do minuleho tisicileti.

Jen tak mimochodem mrkni na youtube jak se lidi snazi brzdit lepe nez posledni generace ABS (test bez zataceni - se zatacenim je to bez debat). Technologie jde dopredu a dnes uz normalni clovek NEMA SANCI zabrzdit na kratsi draze bez ABS oproti ABS, i zavodnici s tim maji potize a davaji to tak na 40-60% ale kdyz uz zavodnik trefi presne ten spravny bod, je rozdil maximalne 1 metr v jeho prospech.

I zavodnici jezdi na normalni silnici s ABS a s ESP a dobre vedi proc. Jen se jich zeptej...

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 13:13

Omyl, běžný a velký......pokud potřebuješ zastavit před překážkou (což je nejčastější problém) fakt, že při brždění i zatáčíš je ti na nic, protože nedobrzdíš - narazíš - že spousta nekňubů při brždění zároveň točí volantem a dostane smyk je věc jiná, ale to má řešit autoškola ne ABS.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  03. 01. 2019 22:39

S tím ABS je to jinak. U dnešních aut, možná v závislosti na použitém systému a odladění výrobcem skutečně, pro mě trochu překvapivě, brzdnou dráhu prodlužuje. Zajímavé ale je, že když na přelomu 80. a 90. let ABS začínalo a bylo doménou především Mercedesů, tak brzdnou dráhu zkracovalo! Dokonce se tenkrát na auta vybavená ABS dávala varovná nálepka, aby si od nich řidiči aut bez ABS drželi větší odstup.
Vlastní zkušenost mám s "céčkem" první generace, které se při nouzovém tvrdém brždění a samozřejmě plně funkčním ABS za kvílení pneumatik pocitově postavilo na přední nárazník. Tehdy se také tvrdilo, že maximální brzdný účinek má kolo při zhruba 50% prokluzu. A přesně tak bylo asi ABS tehdy nastavené. Dnes asi odstaví brzdy při prvním lehkém prosmeknutí kola, aby zlepšilo řiditelnost, ale na úkor účinnosti brždění.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  04. 01. 2019 11:08

Měl jsem tehdy Sierru (s ABS), málokdy se seplo, takže jsem o něm skoro nevěděl, když ano "pumpovalo" , že se na něm skoro nedala noha udržet...ta nálepka tam byla proto, že na suché rovné silnici skutečně zpravidla brzdilo (a je tomu tak asi i nyní) lépe neboť dokázalo dávkovat účinek logicky lépe než běžný řidič přerušovaným bržděním a díky tomu, že nedošlo k zablokování kol, zkrátka zastavovalo rychleji, na kluzkém povrchu to ovšem neplatilo tehdy a neplatí to ani dnes, protože tím, že zablokuješ kola se "probrzdíš" na podklad, kde se chytnou, pokud se ale nedokáží zablokovat ujedeš mnoho metrů navíc.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  04. 01. 2019 11:29

Můžeš nám popsat, jak se probrzdíš na asfalt skrz ujetý sníh nebo led? To by byl převratný automobilový vynález.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  04. 01. 2019 12:56

To samozřejmě záleží na tloušťce vrstvy, ale v běžné plískanici u nás nijak neobvyklé je normální jev, a i když je ta vrstva vyšší a neostaneš se až na asfalt, pořád se dobrá guma zablokováním dostane dovnitř vrstvy a brzdí lépe - krom čistého ledu,ale tam je úplně fuk s ABS i bez něj...

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  04. 01. 2019 16:06

Už toho raději nech. Co ty jsi tady už vypustil nesmyslů, to se hned tak nevidí. Viz nepř. že ESP odpojuje pohon a pod. Doufám, že tě nekde na sněhu nepotkám.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  04. 01. 2019 17:00

S čím máš problém? Všechno to je reál, že netušíš, za to fakt nemůžu.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  04. 01. 2019 17:04

Problém je s tím, že píšeš nesmysly. A chudák ten, kdo si to přečte a uvěří ti. Viz např. to ESP.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  07. 01. 2019 09:38

.....no máš přece možnost se předvést a přesvědčit celý svět, že je to jinak....jenže ono není

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  07. 01. 2019 12:00

Ok. Když tak všechno víš, tak nám prosím popiš, jakým způsobem ESP při zásahu odpojuje pohon. Jak tvrdíš. Rád se dovzdělám.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  07. 01. 2019 13:19

Takže demagog? Když ti napíšu, ať se laskavě předvedeš a sdělíš nám, kde nepíšu pravdu, přehodíš to zpět na mne ) jsi k smíchu...………, protože každý, kdo to ESP má (a to už je dnes skutečně skoro každý) také ví jak funguje v reálu.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  07. 01. 2019 16:17

Vždyť jsem to to napsal už minulý týden, že píšeš nesmysly o ESP. Ty nerozumíš psanému textu?

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  08. 01. 2019 08:15

Tak znovu, co je nesmysl...…………? Co z toho, co jsem napsal není reál a proč?

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
JirkaX  |  08. 01. 2019 12:37

Že ESP při zásahu odpojuje pohon. 3.1. ve 14.34 jsi tohle napsal. Což je ten nesmysl. To jsi opravdu tak tupej, že jsi dosud nepochopil o co mi šlo? I když jsem ti to 7.1. ve 12.00 zopakoval?

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  09. 01. 2019 07:47

Pořád tady tím argumentuješ......ale jak to je podle tebe jsme se nedozvěděli... asistent jízdní stability ESP se snaží udržet auto v přímém směru, tedy bránit nebo korigovat smyk a to mimo jiné tím, že pokud se auto začne hrnout bokem spolupracuje s ABS čidly , dokáže kola přibrzdit, ale také "odpojí" plyn, aby jsi nemohl situaci zhoršovat pokud na něj tlačíš, tedy "odpojí" pohon, auto na přidání plynu nereaguje.
Někdy si to vyzkoušej Einsteine, pokud nejezdíš jen na tříkolce.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  09. 01. 2019 12:28

Je.

Odpovědět  |   | 
Q  |  03. 01. 2019 14:21

Pamatuju si na mé první seznámení s ABS u Fabie první generace, tam to prodlužovalo brzdnou dráhu na kluzkém povrchu hodně a u verzí bez ESP (které tehdy převažovaly) se sice zachovala řiditelnost přední nápravy, ale řidič-nešika někdy dosáhl přetáčivého smyku zadní nápravy (zejména u kombíku).
Dnes je ABS propracovanější, vždy kombinované s ESP. Pro běžného řidiče jsou dnes přínosem v prakticky jakékoliv situaci. Závodník vypnutím ničeho nedosáhne, protože u naprosté většiny dnešních aut nedostane od řízení prakticky žádné informace o tom, co se s koly děje.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 14:34

Úplně stejně to prodlužuje brzdu s ESP i bez, to na fungování ABS nemá žádný vliv, ESP zasahuje odpojením pohonu, pokud se auto začne sunout "bokem" , stabilizuje ho proti smyku (do určitých mezí, fyzikální zákony prostě platí stále, ačkoliv si někdo myslí, že ne), ale na prodlouženou brzdnou dráhu vlivem ABS nemá absolutně žádný vliv, ta je prostě DELŠÍ a to často nebezpečně.

Odpovědět  |   | 
Hans78  |  04. 01. 2019 23:32

Asi takhle, já osobně v autě také nic nemám a nijak po tom netoužím, ale je to každého věc. Ať si každý jezdí s tím,co mu vyhovuje. Je pravda,že čím víc asistentů auto má,tím víc na ně řidiči umí spoléhat na úkor pozornosti..

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  02. 01. 2019 21:12

Než jsem kupoval nové auto, tak jsem s ním jezdil asi 3 dny a tam sem to zkoušel zapínat a přišlo mně to strašně nepříjemné. Nakonec jsem zjistil, že se nastavit více úrovní(od pípání, přes lehkou korekci volantem udržování mezi čárami, až po strikní držení uprostřed pruhu). Nyní 3/4 roku co mám auto doma, tak mám nastaveno ten střed a používám to hlavně na dálnici a občas na nějaké hezké silnici I. třídy, když jedu daleko. Nevěřil jsem, ale při pravidelných cestách (2-3 hodiny) jsem méně unavený než když to zapnuté nemám. Hlavně na té dálnici je to super.

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  02. 01. 2019 23:11

Blinkry jsou v mnoha případech podle mě zbytečně, když svistis a mijis jedno auto za druhým, pouze tě to rozptyluje a ostatní řidiči kolem to podle mě ani nepostřehnou.... Samozřejmě na to musíš mít auto a ne nějakou hnusnou fabii

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  02. 01. 2019 23:14

Blinkry jsou v mnoha případech podle mě zbytečně, když svistis a mijis jedno auto za druhým, pouze tě to rozptyluje a ostatní řidiči kolem to podle mě ani nepostřehnou.... Samozřejmě na to musíš mít auto a ne nějakou hnusnou fabii

Odpovědět  |   | 
Frend F.  |  02. 01. 2019 23:37

Nejlepší asistent v autě je kvalitní autoškola a ještě kvalitnější řidič. Pako co neumí auto vést nedejbože ovládat, nemá na silnici co dělat. A může se kde kdo na mě zlobit jak chce, ale každý řídit nemůže, protože ne každý na to má. Bohužel trend je takový, že si každý myslí, že je jeho lidské právo a svobodou řídit vůz a tudíž řidičák musí dostat už jen z podstaty. Omyl!
No a pak se právě vymýšlí kde jaké cipárny a asistenty a autonomní vozy, aby mohl jezdit úplně každý a nejlépe v krávě velikosti SUV a větší, aby se Nanynka nebo Frajer cítil bezpečně.

Odpovědět  |   | 
bilda  |  03. 01. 2019 07:32

řídit auto má řidič a ne nejaké tupé stroje.pokud se budu potřebovat nečekaně se vyhnout překážce vyjetím za čáru a stroj mi to nedovolí tak je to problém.žádnej stroj nenahradí zkušeného řidiče který předvídá....

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 01. 2019 09:57

Jen kdyby těch předvídajících řidičů na silnicích aspoň přibývalo. Zatím spíš ubývají a přibývá točičů, pro které je i kombinace volant-páka-pedály příliš složitá a cokoli navíc hrozí nehodou.
Jak jinak popsat situaci, kdy řidiči dojíždí na doraz za auto před sebou a nepřemýšlí o tom, co by se mohlo stát. Nebo když se hrabou v mobilu, v přihrádce, v kabelce, koukají na zadní sedadla namísto na cestu. Pro tenhle typ lidí jsou asistenty potřeba, protože s nimi na silnici fakt není bezpečno.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  03. 01. 2019 11:32

Jenze ten stroj ti to VZDY dovoli, VZDY pojede tam, kam namiris volant. Muze se te pokusit "preprat" ale ty sily na volant jsou dostatecne male na to, abys byl vzdy pod kontrolou ty.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 13:10

Pod kontrolou můžeš být...……..třeba v ústavu.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 01. 2019 22:44

Nesmite zapomenout ze je stale vic a vic ovci bez predvdani.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  03. 01. 2019 10:00

Na dalnici pouzivam rad, i kdyz v omezenich pri prejizdeni ruznych pruhu se peru s rizenim. Mimo dalnici vypinam, protoze kde nejsou krajnice a stredove cary nebo chybi jedna z nich, pak system detekuje jako stredovou caru i asfaltovou lesklou housenku, kterou jsou zalite praskliny v ceste. A pak to teda dost otravuje.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  03. 01. 2019 11:30

To je ktery auto?
Z me zkusenosti Mercedes to dava bez problemu, Ford je prekvapive taky velice dobry, VW nic moc a tam bych teto chybe veril.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  03. 01. 2019 12:24

Tak můj Tiguan 2 bez problému, ještě jsem nezaregistroval, že by reagoval na něco jiného než čáry.

Odpovědět  |   | 
Hans78  |  04. 01. 2019 23:39

Všichni už vědí, že jezdíš s Tiguanem 2.. to u nás, na hudebním táboře...

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 10:29

Tak to mi přijde jako totální hovadina.... přeci, když řídím, prakticky se nestane, že bych vyjel z pruhu (neplánovaně) a potom by mi logicky spíše vadilo, kdyby mi do toho asistent kecal už ve chvíli, kdy se k tomu jen schyluje a stejně to budu korigovat ručně...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  03. 01. 2019 11:29

Podstatou tohoto asistenta je vyresit situaci, kdy ridic usne. Mozna jeste neco jako nepozornost, ale v podstate predevsim usnuti.
Dokud nespis, nedava to smysl. Az usnes, muze to zachranit zivot nejen tobe a tve rodine, ale i ostatnim.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  03. 01. 2019 12:36

Raději dávat jako příklad zravotní indispozici, to se může stát každému. Na to usnutí se vyrojí spousta bezchybných.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 01. 2019 12:59

Mikrospanek je svine a muzes si 100x myslet, v jake nejsi forme a jak nejsi cerstvy. Jsme jen lidi.

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 13:09

A proto je nejvíce nehod na světě způsobeno mikrospánkem……….cože? Že ne?

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 13:08

OK, takže se ptám, kolikrát jste za jízdy usnul\a? Jezdím skoro 30 let, mám přes milion km a neusnul jsem nikdy, ani jsem neviděl takovou nehodu, ani neznám nikoho ve svém okolí, kdo by usnul.....trochu drahý a zbytečný špás nemyslíte? Navíc, když vám kecá do běžného řízení, jen se přiblížíte k lajně? Přeci pro bezpečnost by se dalo udělat tisíc důležitějších a praktičtějších věcí, když už bychom to chtěli řešit, zaměřit se na situace, kdy vzniká nejvíce nehod a spánek to tedy fakt není.....

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  03. 01. 2019 14:14

Ono je to často sporné a dvojsečné. Normální člověk za normálních okolností za volantem neusne. Ale stačí třeba jen pracovat na tři směny a jezdit autem i na noční.... protože autem dojedete domů za dvacet minut a hromadnou dopravou se budete kodrcat hodinu a čtvrt.... A jet autem po páté noční je něco jako ruská ruleta.
Sám nemám s tímto systémem osobní zkušenost, proto bych se zeptal na následující dvě situace.
1)Klasická silnice třetí třídy, šířka pět metrů (často ani ne), bílé čáry na krajích. Proti jede náklaďák nebo autobus, široký zhruba 2.5m. Osobní auto má 1.8m. Zbývá 0.7m. Bezpečně se vejdeme, ale podmínkou je že najedu na samý okraj silnice, na tu bílou čáru.
A to jako vážně v tu chvíli nějaký pojebaný asistent se rozhodne, že vyjíždím z pruhu a škubne mi s volantem doleva?????????
2)Opět obyčejná silnice, zatáčky, přehledno, nikde nikdo nejede.... A tak si to chci trochu užít, najedu do zatáčky trochu rychleji, napřímím si ji přes protisměr, pneumatiky se začínají lehoučce ozývat, nic se neděje, jen už je potřeba auto řídit přesně a precizně - a v tom mi nějaký pojebaný asistent škubne s volantem??????
No to snad ne??????

Odpovědět  |   | 
Surcuf  |  03. 01. 2019 14:29

Tak na tři směny jsem pravda jakživ nehákoval....., ba ani na dvě....., ale jinak přesně to, co popisujete mne děsí....

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  03. 01. 2019 16:24

1) Pokud ten systém za něco stojí, tak za volant neškube. To jenom pár nad tebou natvrdlých tohle neustále opakuje aniž by s tím měli nějaké zkušenosti. Po rovině jede rovně mezi pruhy a nemá potřebu pendlovat mezi pravým a levým. Co se týče zatáček, prostě točí volantem a stále jede mezi pruhy. Po zapnutí je schopen se naučit tvůj styl jízdy. Budeš-li se i v zatáčkách držet středu, on tak taky pojede středem. Pokud mu dovolíš blíž k čárám, tak si to zapamatuje a pojede tak taky. Na takhle úzké vozovce bych to nezapínal. A opět, neškube, mírně táhne za volant, jede mezi pruhy.
2) Je blbost to zapnout když chceš jet tímto stylem. To ti snad mohlo taky dojít. V tom případě je pojebaný řidič, ne asisient. Zrovna tak Front Assist je lépe při razantní jízdě vypnout.

Tyhle systémy se nezapínají automaticky, ale zapne si je řidič když to uzná za vhodné. Což jsou hlavně dálnice a jim podobné silnice. Výjimkou je Stop start. Můj popis se vztahuje k vlastní zkušenosti s dvojkovým Tiguanem.

Odpovědět  |   | 
Hans78  |  04. 01. 2019 23:44

Tvl, Jiřino,chápeš třeba taky, že jsou lidi co mají jinou zkušenost než ty? Znám taky lidi co mají Tiguana a asistenta vypínají,protože jim nevyhovuje. Asi jsou koukám všichni s jiným názorem jsou podle tebe natvrdlí, nebo vyjebanci..

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  07. 01. 2019 10:29

Mám podobnou zkušenost jako JirkaX - Octavie III - systém hlídání jízdních pruhů nevypínám - ve městě, kde by mi teoreticky mohl vadit stejně není zaplý, protože se aktivuje až tuším od 60km/h.
Asistent volantem nikterak neškube, jen velice jemně koriguje směr a pokud mám o směru jinou představu, tak se se mnou nehádá. Na malých cestách jsem s ním taky nikdy neměl problém a ani se mi nestalo, že by chytal něco jiného, než bílé čáry. Stejně tak nesouhlasím s tím, že správně funguje na 5% českých silnic, protože ostatní nemají dokonalé čáry - mně přijde, že mi funguje v podstatě všude, kde se má čeho chytit.
Jediné co bych mu mohl vytknout je to, že neumí preferovat žluté čáry a když je provizorní pruh na dálnici, chce to na to myslet.
Celkově ho hodnotím jako velice komfortní prvek výbavy.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  03. 01. 2019 13:00

Asistent pro jídu v pruzích bych snesl jen se dvěmi podmínkami :
1)Bude primárně vypnutý a zapínat se bude jen pokud bude potřeba
2)Nebude aktivně zasahovat do řízení.
Představa že budu mít auto přecpané asistenty a před každým vyjetím budu vypínat všechny možné pikačoviny, aby mi to potom neškubalo za volant při každém líznutí čáry na okresce, je pro mě nepřijatelná.

Odpovědět  |   | 
Leo  |  03. 01. 2019 21:56

Nikdy jsem v autě s takovým zařízením neseděl a popravdě ani bych nechtěl. Přetahovat se o volant s někým "jiným" mi nepřijde zejména ve vyšší rychlosti zrovna ideální. Chápu, že jsou situace, kdy to může skutečně pomoci ( spánek, infarkt, mrtvice, záchvat diabetika apod). Pak by to ale chtělo podmínit aktivaci zařízení nějakým detektorem spánku a jiných zdravotních abnormalit. Naopak v případě že řidič ví, co se s vozidlem děje, ponechat řízení na něm. "Kecání" do řízení nesnáší asi nikdo.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 01. 2019 22:42

Kdyz se pouzije blinkr nikdo se nepretahuje ale prave ti co neznaji v aute blinkry tem to vadi.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 01. 2019 22:40

Jasne ze kazdy vi kdo vypina udrzeni v pruzich, preci ti co nrfavaj blinkry. Tem to vadi, ostatni ridici by vedeli co udelaji kdyz by museli cvaknout do packy a zas ji vratit.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově b…

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z tamních cest, které se objevují na různých video serverech. Oni ty auta umějí ale i řádně opravit, jak dokazuje i tento případ.

22.  2.  2019 | | 20 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 84 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 142 N/A