Asistence Kooperativy vloni využilo 27 tisíc klientů

Počat asistenčních zásahů každoročně narůstá. Společnost Global Assistance, která poskytuje asistenci několika českým pojišťovnám, zaznamenává každoročně asi desetiprocentní nárůst zásahů. Nejčastěji vyjíždějí asistenční vozy v letním, dovolenkovém období a v případě zimních kalamit. „Například v loňském roce byl nejhorším měsícem  červenec, kdy jsme zasahovali celkem u 4100 případů,“ říká Pavel Strapko, ředitel asistenčních služeb  Global Assistance.  

Asistenční služby většina pojišťoven nabízí hlavně u havarijního pojištění nebo povinného ručení. V poslední době se rozšiřují také do oblasti pojištění domácností nebo nemovitostí. „Klientům v případě motorových vozidel pomůžeme nejen u nehody, poruchy, ale také v případě, že například ztratí klíče od vozidla. Od roku 2012 získali podobnou výhodu i  klienti u pojištění majetku. V případě nenadálé havárie jim zajistíme služby řemeslníků jako je elektrikář, instalatér, plynař, topenář, sklenář nebo zámečník,“ představuje rozsah asistenčních služeb Milan Káňa z Kooperativy. 

„Naším největším partnerem je Kooperativa pojišťovna. V loňském roce jsme pro jejich klienty realizovali 27 tisíc zásahů. Většinou se jednalo o zásahy u poruch vozidel. V cca 8 tisících případech jsme vyjížděli k nehodám vozidel a v sedmnácti stech případech jsme asistovali klientům v pojištění majetku. Nejčastěji jsme otevírali zabouchnuté dveře,“ doplňuje Pavel Strapko z Global Assistance.

Bohužel, v případě nehody klienti ještě stoprocentně nevyužívají asistenčních služeb své pojišťovny. Často se stává, že se ve stresu po dopravní nehodě nechají přesvědčit od neznámé asistence, která se na místě nehody ocitne. Jejich ceny za odtah a případné uskladnění vozu většinou neodpovídají obecným standardům, proto se může podobná služba klientovi nepříjemně prodražit.     

„V případě nehody nebo poruchy klientovi vždy důrazně doporučujeme volat na infolinku své pojišťovny. Ta jim poskytne informace, jak mají postupovat a zajistí jim nutný asistenční zásah. Například v roce 2014 jsme v ČR odtah nepojízdného vozidla zajišťovali pro 22 tisíc klientů“, upozorňuje Milan Káňa, tiskový mluvčí pojišťovna Kooperativa.

Jiné je to v zahraničí. Zde se klienti okamžitě snaží kontaktovat svoji pojišťovnu. Výhodou je, že se domluví v rodném jazyce, asistenci jim pak zajistí pojišťovna pomocí svých zahraničních partnerů.

„Pro Kooperativu jsme v roce 2014 v zahraničí zajišťovali celkem 1600 odtahů, z toho v 500 případech jsme poškozené vozidlo odvezli zpět do ČR. V případě klientů České podnikatelské pojišťovny jsme v zahraničí odtahovali nepojízdné vozy pro 1000 klientů, z toho 400 vozidel jsme převáželi do ČR,“ doplňuje Pavel Strapko. 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 220 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků