Asi to nejhorší, co se mohlo stát: Stáří ojetin na českém trhu stouplo, ceny vzrostly skoro o pětinu!

34 komentářů

Praktické auto
25. července • 13:52

Tak nejhorší na tom je že se bude dlouhodobě snižovat bezpečnost. Ani někdo se dokáže o své auto starat že vypadá jako nové, ale upřímně průměr to zrovna není. Nehledě na to že s dovozem roste i počet stocenych aut a maskovaných oprav bouracek. Další dopad bude do tolik požadované ekologie, když se budou udržovat auta se starsi normou nebo "podvodnym" SW. Takže problém to je, bohužel se s tlakem na EV ještě zvedne. Ono je to jako se zateplovnaim, nejefektivnější by bylo nejdřív vyměnit staré kostele za nové, pak v klidu zateplit, pak přejít na čerpadla atd. Náklad na úsporu tuny CO2 je jasný. Ale chtít tady efektivnost to je prostě marný marný marný.

25. července • 16:45

Panejo, to jsou nesmysly. Bezpečnost naopak roste, protože staré střepy ze silnic mizí. Patnáctileté auto je rok výroby 2005, s mnohem modernější konstrukcí a základními bezpečnostními systémy na vyšší úrovni než staré Feldy nebo jedničkové Oktávky. Desetileté auto už mnohdy má ESP. Ty bláboly o bouračkách a stáčení jsou úplně mimo, jak kdyby se to doteď nedělo...

Praktické auto
25. července • 17:09

Jenže to je o trendu který se zhoršuje, kdyby auta ve vozovém parku mladla klidně pomalu trend by byl pozitivní, taky se situace zhoršuje, kdyby byl status Quo tak auta jsou poradna podobné stará ale prakticky se aspoň lepší ta bezpečnost a ekologie, takhle se přínos neguje prohlubováním stáří. Na tom se nic neokeca :). Chcete si příště koupit o něco starší auto než minule? Já ne. (Tady dokud nebudu kupovat veterán:).

25. července • 19:23

Kdyby to zhoršování mělo být poznat, musel by být propad s každým rokem o rok stáří, a to není. Tady je popsáno necelého půl roku u desetiletých aut, to se na bezpečnosti opravdu nepodepíše. Naopak, i kdyby zůstalo zakonzervováno deset let, pořád to bude s každým rokem bezpečnější a bezpečnější, protože odpadá to nejstarší a nejméně bezpečné.
Proč bych si měl kupovat starší auto, když beru nová? Ideálně v druhé půli nebo ke konci výrobního cyklu, s vychytanými chybami, za rozumné ceny, s dobrou výbavou... prostě ideál.

Praktické auto
25. července • 20:13

Ano když se bude aspoň konzervovat stav tak celkem dobrý ale to sem psal:), když se bude zhoršovat i o půl roku nebo dva měsíčně ročně tak to ukazuje na problém. Jde o trend který nemá moc předpokladu se zlepšovat, dostupná auta zejména ta která popisujete (druhá půlce cyklu atd, mizí) počty modelu se zužují a Ev budou ještě chvíli pro velkou část trhu nedostupné, takže další faktor pro stárnuti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
26. července • 9:10

EV jsou rok od roku dostupnější, ale ty budeš pořád sockařsky blít, jak jsou nedostupné. To už je asi choroba...
Jo, stav ukazuje na problém - že i desetiletá auta jsou prostě na výši doby, na rozdíl od dřívějších let, kdy ten vývoj byl poměrně skokový. Dnes je méně významný.

Praktické auto
26. července • 10:44

Jasně dostupnější v rámci procent a poměrově díky zdražení spalovaku. Ano pořád souhlasím že moderní auta jsou bezpečnosti a ekologie většinou lepší. Ale porste také pořád platí že starší produkt je horší. :) Je to legrace že většina místních "Socek" je lépe vychovaná než většina místní "honorace" z prestižních značek :). Nechci krivdit vašim rodičům, možná jste se zkazil až věkem nebo pozdější společnosti. Tak to zreviduji. Většina "Socek" má slušnější vystupování než většina zdejší "honorace".

26. července • 15:35

Dostupnější i díky výraznému zlepšení parametrů. To co před lety uměla trojčata Mitsu-PSA za milión, dnes zvládá Spring za polovinu. O výrazném zlepšení uživatelských parametrů u prakticky všech EV se tu ani nemusíme bavit, to prostě nejde popřít. A i to je zlepšení dostupnosti, osloví širší klientelu, na rozdíl od aut s malým dojezdem a mizerným komfortem.
A co se týká toho hodnocení mé osoby - je vtipné, že si to berete tak osobně, ale ano, jste socka. Jestli finančně, to je mi fuk, ale duševně bezpochyby ano. Právě tím, jak svůj omezený pohled vnucujete celému světu jste nejhorší duševní socka vůbec. A je obecnou pravdou, že takové socky nejvíce pohrdají všemi, kdo jsou jiní, a pak i označení "honorace" používají jako pejorativum. Takže tím mi vlastně lichotíte, děkuji.

Praktické auto
26. července • 17:42

Ještě by to chtělo trochu porozumět psanému textu, ale chápu že se to za vás nejspíš moc neučilo. 1) "EV jsou rok od roku dostupnější, ale ty budeš pořád sockařsky blít, jak jsou nedostupné" to není osobní útok to ti tak jen já vykládám:). 2) "honorace"- možná by bylo dobré seznámit se se sarkasmem :) a vnímat kontext. Tady se lidé soudí a povyšují nad ostatní dle typu aut nebo dle požadavků na dostupnost části vozu pro různé ekonomické skupiny. 3) já nikoho za jeho poctivě vydělané bohatství neodsuzují naopak si každého kdo pracuje vážím, narozdíl od mnohých zdejších přispěvatelů kteří ostatní osočují za socky atd. 4) je na vašem intelektu abyste dokázal věčně diskutovat, nepotřeboval si vylevat vulgarity nebo urážky místo diskuze :). A k věci základem dostupnosti je prostě cena bohužel pro minimálně 2/3 populace je to hlavní limit pro výběru vozu. Drahé Ev prostě mají omezenou cílovou a ještě musí bojovat se spalovací prémii kterou si klient může za tu cenu pořídit. Je to dobrá cesta pro postupný rozvoj Ev tak jako to dělá Tesla, ale není to cesta k plánům EU a států které proklamují kolik milionů Ev bude na silnici v kterém roce. Na masové rozšíření je prostě potřeba snížit cenu. Vzhledem k tomu že většina cest je v jednom či dvou lidech a na relativně krátké vzdálenosti nejvíc by pomohlo malé levné Ev. Sebralo by vítr z plachet odpůrcům a přispělo nejvíc k cíli. Polemizuji s politickymi cíli a ty jsou nereálné, poškozující ekonomiku a budou mít těžké sociální dopady pokud bude provádění stále stejné neefektivní. Hezký zbytek dne přeji, P.A.

26. července • 21:03

První třetinu blábolu ponechávám bez komentáře. Nestojí za to vyvracet vám bludy a nesmysly. A mimochodem, na penězích to soustavně stavíte vy, ne já. To váš pohled je zoufale omezený tím, co máte.
Zbytek je zaostalost člověka, který se zasekl v jednom časovém okamžiku a odmítá vidět vývoj. A to si zaslouží jen a pouze mé pohrdání a výsměch. Proto je mé chování k vám takové, jaké je. Jiné si totiž kvůli své hlouposti nezasloužíte.

Praktické auto
26. července • 22:28

:) opět moudro z piedestalu pokrokového aktivisty. Jsem velký fanda technologií, záleží mi na efektivni správě státu, snažím se pro to i něco dělat jak ve svém zaměstnání tak v soukromí a při volbách. Nespočetne krát jsem tu i obhajoval Ev které již dnes mají smysl (např městské sociální služby, příměstská doprava, ) nemám nic proti rozvoji Ev když nebude neférové protlačovan a umělé zkreslovan jejich přínos. Nevadí mi bez dotací fungující prodeje luxusních Ev. Takže si tu lžete jak chcete hlavně do své kapsy. :) Třeba vás to časem někam posune. Třeba aspoň ke kultivovanější diskuzi u to by byl úspěch. Držím palce stačí se rozhodnout a trochu snažit.

27. července • 5:58

Až budete mít inteligenci a především moudrost ke kultivované diskusi, rád s vámi budu diskutovat kultivovaně. Dokud budete lhář, který si vymýšlí nesmysly, překrucuje svá tvrzení nebo úmyslně zavádí diskusi jiným směrem, když jej protistrana bez velké námahy zatlačí do úzkých, jako třeba právě teď, slušnost si nezasluhujete.
Opět, zkuste něco k tomu pokroku, kterému se tak dlouho vyhýbáte. Máte na to koule, nebo jste prostě jen ubožák? Já spíš sázím na to druhé, proč byste se jinak tolik vykrucoval, co?

Praktické auto
27. července • 7:15

Prosím vás a co byste chtěl na ty neurčité výkřiky slyšet? Prosím zformulujte nějaké konkrétní otázky a rád budu pokračovat. Krásný den

25. července • 10:24

Mno, jestli to taky náhodou nebude tím, že ceny nových aut průběžně rostly, tím pádem logicky půjdou nahoru i ceny ojetin? Deset let dnes mají auta z doby cenového obratu po finanční krizi, nebo se tomu blíží. A někdo fakt čeká, že ceny aut z druhé ruky půjdou dolů, když nová zdražovala?
Pisálku, kde jsi studoval?

Net
23. července • 10:49

Pro prodejce to taková tragédie není.
A auta z počátku tisíciletí jsou zpravidla dostatečně moderní, spolehlivé stroje bez hromady zbytečností, které by prodražovaly údržbu. Řekl bych, že o ročníky 2005-2015 bude poptávka ještě dlouho.

Bude dobře
23. července • 11:04

Poptávka bude po tom co dovolí peněženka. Bohužel na silnici běžně jezdí vraky co tam nemají co dělat. Černý dým, nespálený olej, nedostatečný stav brzd, koroze. Kdyby byli na technických kontrolách nezkorumpovaní, některé vraky by byly neprodejné.

šofér
25. července • 8:09

Ano, to se děje, ale vinu na tomto stavu mají pouze STK....

smějící se bestie 2
23. července • 12:02

Klidně si kupuj nový auto každý3roky, nikdo ti nebrání.
Jakou asi uhlíkovou stopu zanechá auto, které bude v provozu 15let a
kolik tvejch 5aut za tu dobu ?
Samozřejmě počítáno od výroby, po likvidaci !

Bude dobře
23. července • 12:19

Mebavím se tu o novém voze každé tři roky. Bavím se tu o plečkách, které nemají na silnici co dělat. Dnes seženeš auto ve vyhovujícím stavu za 80tis. Ano, je to malé auto, slabé auto a na benzín. Takže jezdit v ilegálních vracích netřeba.

Jiřík
22. července • 23:12

Asi to nejhorší co se mohlo stát? To jako myslíte vážně? Co je na zdražení olítaných vran tragického? Nejhorší co se mohlo stát je třeba napadení Ukrajiny ruskými šmejdy, ale zdražení starých plechovek o pár desítek tisíc inflačních korun je doslova banalita, která snad ani nestojí za článek na webu, který se věnuje novým autům. A btw. jako majitele nových aut mě zdražování ojetin maximálně těší, až zase budu prodávat své 3-4 leté auto, tak ztráta hodnoty bude daleko menší než v minulosti a to je jedině dobře.

Jarda P
23. července • 5:18

Už jsi na Ukrajině v první linii, Jiříku? Jestli ne, nacpi si ty svý válečný kecy do špic. Tvoje válečný choutky ti zaplatí Ukrajina, respektive USA, tak alou na frontu. Nás ostatní si nech postěžovat na to, jak vše se neskutečně zdražuje kvůli cizím zájmům a zeleným nesmyslům eurosoudruhů.

homer
23. července • 8:39

Jako že Ivana zastaví náš nářek na drahotu? Každému kdo pomáhá ve válce s agresorem musíme hodně děkovat, 21 let okupace stačilo.

Bude dobře
23. července • 8:23

Prosím, nech si tyhle lokální názory pro sebe. Já chápu, že by plno lidí bylo spokojeno, kdyby na úřadech visela fotka Putina, protože by mohli přehodit zodpovědnost za své životy ze sebe na někoho jiného, ale tohle je znak zaostalých zemí. Tak nenuť druhým zaostalý trh. A ještě jedna rada, každý má možnost si vydělat. Jestli ti to nejde, není chyba u druhých a zaprděná nenávist ke všemu dle kázání Okamury s Babišem ti nepomůže též. Díky

smějící se bestie 2
23. července • 11:55

Dobře už bylo.
Jinak - kecy v kleci !

Kosanovič
23. července • 6:10

Laskavě mluv za sebe, troubíš tu jak Kremelská propaganda.

Gouda
22. července • 21:29

Aha, a jaký že problém je s autem starým 9,5 let? Nebo klidně i starším. Uvědomte si, že situace se výrazně změnila. Když jste v roce 2005 řekli "auto staré 10 let", byla to typicky Felicie nebo podobná kraksna z roku 1995, která byla v roce 2005 skutečně fyzicky i mentálně zastaralá. A auto staré 15 let v roce 2005 byl prakticky jistě vrak. Co je "auto staré 10 let" dnes? Typicky třeba Octavie r.v. 2012. A auto staré 15 let je třeba Passat z roku 2007. Co je na tom špatného? Auta vyrobená kolem roku 2010 jsou stále dostatečně moderní, relativně spolehlivá, ale i servisovatelná, protože automobilky ještě netlačily na prodej aut jako spotřebního zboží jako tlačí teď. A protože automobilky záměrně omezují svou nabídku normálních aut, protože se zákazníky snaží tlačit do kontraproduktivních SUV a elektromobilů, lidé samozřejmě shánějí ojetiny.

Racky
24. července • 22:53

Vidim to stejne. Mam Civic z roku 15 a po 7 letech je jak novej. Bez zavad, nalestenej a funkcni. Nemam pocit, ze by za 3 roky mel bejt ma vyhozeni. Auto jsem kupoval s tim,ze ho chci na 20let. Protoze kdyz dam za neco 2 letou mzdu, nechci to za 10let menit. Nikdy jsem nechapal, proc lidi kupujou auto po 5 letech. Nejspis je omrzelo, ale pokud je auto kvalitni,neni to nutne.

Gouda
26. července • 15:08

Automobilky mají samozřejmě zájem zrychlovat životní cyklus aut, a udělat z auta efektivně spotřební zboží. Dříve si musely automobilky konkurovat ve spolehlivosti a trvanlivosti aut, protože si to zákazník v konkurenčním prostředí vynutil. Dnes ale spojení oligopolizace výrobních odvětví a digitální komunikace umožňuje výrobcům zcela vyřadit moc poptávky z rovnice. Prvním velkým krokem ke zničení síly poptávky byla změna z konvenčních aut na SUV, která ze zjevných důvodů trpí větším opotřebováním, a tím značně zrychlují cyklus. Druhým krokem jsou elektromobily, jejichž nedostatky zrychlení životního cyklu auta vedou ještě příměji.

26. července • 15:31

Z kterých zjevných důvodů trpí SUV větším opotřebováním? Můžete tuto kardinální pitomost něčím podložit?
U EV samozřejmě také, to je ještě větší kravina.

homer
25. července • 11:56

Strašná představa mít auto dýl jak pět let. I kdyby stálo miliony.

Leerdammer
22. července • 21:55

Je na tom špatného přesně to co bylo špatného na 15let starých vozech vždy. Vyjetý šrot po životnosti. Bohužel, naše silnice a klimatické podmínky udělají své. Vtipné je, že v roce 2010 se říkalo, že opravdová auta se dělala do 2020, pak už jen laciné poruchové spotřebáky.

smějící se bestie 2
23. července • 6:27

Některá do r.2014.

Leerdammer
22. července • 21:55

Oprava: do 2000

smějící se bestie 2
22. července • 19:41

No, automobilky dělají auta podle rozkazu Bruseli. Ne podle přání zákazníků.
Takže většina lidí shání auta, protože nechtějí ty současné předražené počítačové plechovky.
A když je zájem, ceny jdou nahoru, jako vždy !

Doporučujeme

Články odjinud