ASI Tetsu GTR: opravdu veselé Bentley

Japonská firma ASI se již podruhé podívala na Conti GT a jeho chladný aristokratický výraz se pokusila zahnat barvou a kytičkami.

Jakýkoli tuning luxusních vozidel je i pro profesionály vždycky velmi citlivou záležitostí, většinou se setkáváme se skutečně „našlápnutými“ modely s obrovskými průduchy, difuzory a spoilery. Ale mnohokrát si i fanoušci tuningu musí přiznat, že z těchto aut se kamsi vytrácí charakter a z vozu se stává pouze přeplácaná příšera s hromadou koní pod kapotou (a někdy ani to ne). Japonská společnost ASI na svém nejnovějším díle ukázala, že umí přijít s něčím skutečně originálním, a že auto s 800 koňmi pod kapotou nemusí vždy vypadat jen agresivně.

Veškeré stylingové úpravy vycházejí z předchozího projektu Bentley Continental GT ASI, jenž byl představen zhruba před dvěma měsíci. Přibyl kompletně nový bodykit, vdechy na kapotě a vzadu nechybí ani spoiler a difuzor. To vše je však okořeněno „drobnou“ zvláštností - natožlutým metalickým lakem a vcelku zajímavými ornamenty. Na karbonové kapotě byste hledali „rychlé pruhy“ marně, jsou zde totiž mírumilovně působící kytičky a žluté motivy. Toto téměř umělecké dílo na kapotě má na svědomí japonský umělec Nakanuta Tetsuei.

Vůz, který rozhodně svým vzhledem neosloví jenom něžnější část populace, však disponuje i velice slušným výkonem, který zabezpečuje upravený šestilitrový dvanáctiválec. Ten po všech úpravách disponuje výkonem 800 koní, což je o téměř 250 víc, než u sériové verze. Celkem bude vyprodukováno 29 vozidel, přičemž ani jedno prý nebude stejné. Společnost totiž ve velké míře respektuje individuální potřeby zákazníka a tak nabízí širokou paletu disků různých velikostí a různé interiérové a exteriérové doplňky. Tenhle počin jednoznačně rozzáří garáž každého sběratele a tak se počítá s tím, že v dílnách se tyto vozy moc neohřejí. A to i při ceně 800 000 dolarů (cca. 12,5 milionu Kč)...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT aneb ASI Tetsu GTR
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků