Asi nejvzácnější Škoda Octavia RS má 20 let. Vzniklo 100 kusů, jeden může být váš

Jak oslavit stoleté výročí působení v motorsportu? No přece limitovanou edicí Octavie s odkazem na její WRC speciál.

Zatímco letošní 120. výročí působení v motorsportu Škoda oslavila vcelku střídmě – akční výbavou pro Scalu, Kamiq a nakonec i pro Octavii RS – před dvaceti lety si Škoda k tehdejšímu stému závodnímu výročí přichystala jednu speciální limitku, která je mezi fanoušky automobilky dodnes známou raritou.

Škoda konečně ukázala nejsportovnější Octavii RS. Za jedovatost se nepřiplácí

Škoda konečně ukázala nejsportovnější Octavii RS. Za jedovatost se nepřiplácí

V červenci 2001 tak přijela do nabídky značky limitovaná série Octavie RS WRC Edition, která příhodně k výročí vznikla v pouhé stovce kusů (75 s řízením vlevo, 25 vpravo). A nepochybně cílila na opravdové škodovácké nadšence, jelikož byla nepřehlédnutelná barevným provedením odkazujícím na závodní Octavii WRC.

Cestou ještě ostřejšího liftbacku se nicméně Škoda nevydala. Základ standardní Octavie RS však pro verzi WRC Edition rozšířila o dodatečnou výbavu ve formě bílých 17palcových kol Spider, xenonových světlometů s dynamickou regulací nastavení výšky, ostřikovačů světlometů se signalizací poklesu hladiny náplně, alarmu s hlídáním vnitřního prostoru, bočních airbagů nebo systému ESP.

Škoda Fabia Tour de France měla styl i skvělou výbavu. Dnes už se shání těžko

Škoda Fabia Tour de France měla styl i skvělou výbavu. Dnes už se shání těžko

Kromě automatické klimatizace, vyhřívání předních sedadel nebo rádia Symphony s CD přehrávačem dostala WRC Edition také černobílou kombinaci čalounění a výroční plaketu s pořadovým číslem série. Letitost speciálního exempláře a tehdejší dobu nakonec přibližuje i jedna úsměvná drobnost – každý nový majitel WRC Edition dostal k vozu speciální přívěšek na klíče. Vítejte zpátky v roce 2001!

Pod kapotou bohužel zůstalo vše standardní, tedy „eresová“ motorizace s přeplňovanou osmnáctistovkou o výkonu 132 kW (180 koní) a točivém momentu 235 N.m ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou.

Škoda 110 DeLuxe se vydražila za skoro dva miliony. Ani krásný Fiat na ni neměl

Škoda 110 DeLuxe se vydražila za skoro dva miliony. Ani krásný Fiat na ni neměl

Ve své době začínala Octavia RS WRC Edition na ceně 895.000 Kč, oproti běžnému RS od 680.900 Kč byla tedy tučným příplatkem. Dnes si limitovaná edice cenovku sebevědomě drží, což dokazuje i jeden exemplář u prodejce z Havířova – za exemplář s najetými 309.000 km si žádá 550.000 Kč. Pro srovnání standardní RS se dnes pohybují okolo 150.000 Kč.  

Na vlně 20. výročí nakonec nejede pouze vzácná Octavia RS. Sledujte tuto sobotu Autorevue.cz a dozvíte se víc…

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků