Čkoda Kushaq na českých silnicích Zdroj: archiv

Čkoda Kushaq na českých silnicích | Zdroj: archiv

Čkoda Kushaq na českých silnicích Zdroj: archiv

Čkoda Kushaq na českých silnicích | Zdroj: archiv

Čkoda Kushaq na českých silnicích Zdroj: archiv

Čkoda Kushaq na českých silnicích | Zdroj: archiv

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

Škoda Kushaq Zdroj: Škoda Auto

Škoda Kushaq | Zdroj: Škoda Auto

Čkoda Kushaq na českých silnicích Zdroj: archiv
Čkoda Kushaq na českých silnicích Zdroj: archiv
| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik
| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik
17
Fotogalerie

Asi nejvzácnější nová Škodovka zachycena v Česku: Indický Kushaq se vůbec nesnažil schovávat

Škoda stvořená jako produkt pro Indii v rámci nové strategie značky na tamním trhu. Přesto se prohání po D11.

Jaká novodobá Škoda je na českých silnicích nejvzácnější? První Octavia RS posílená na 142 kW určena výhradně pro řecký trh? Čínský Kodiaq jako SUV-kupé? Pan Váňa z Brna nám poslal možná ještě něco unikátnějšího, na dálnici D11 totiž zachytil Škodu Kushaq, model vyvíjení výhradně na indický trh na dedikované platformě MQB-A0-IN.

Háček je právě v tom, že vůz se vyrábí v Indii, v závodě v Púně mu byla postavena nová výrobní linka a Kushaq se i díky tomu vyrábí z 95 % doma v Indii. V České republice by tak vůbec neměl co dělat. Přesto byl zachycen na českých značkách, konkrétně značkou začínající písmenem F, což je zvláštní registrační značka pro zkušební účely.

Právě to nám může napovědět, co tady auto vůbec dělá. Je sice pravda, že vývoj i výroba probíhají v Indii, ale nemusí to být vždy pravidlem. Škoda jasně uvedla, že vozy pro inidcký trh jsou prostě pro indický trh a Kushaq ani Slavia tak nejsou modely pro nás. Pro účely testování je ale jasné, že se u nás může sem tam nějaký kus objevit. Nicméně muselo být zajímavé vidět u nás takový unikát.

Kushaq je dostupný se dvěma motory. Základ tvoří litrový tříválec 1.0 TSI s výkonem 85 kW (115 koní), který je možné kombinovat s manuální 6stupňovou i automatickou měničovou převodovkou o stejném počtu rychlostí. U dražší patnáctistovky TSI se 110 kW (150 koní) bude na výběr mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou převodovkou DSG.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud