Ascari A10: Z okruhov rovno na cesty

Ascari sa s týmto vozidlom zúčastňuje španielskeho seriálu GT. Teraz sa rozhodli vypustiť ho aj na bežné cesty.
Ascari A10: Z okruhov rovno na cesty

Anglický výrobca športových vozidiel, spoločnosť Ascari, zbiera hodnotné dáta na okruhových závodoch už niekoľko rokov. Teraz sa však rozhodli, že skúsenosti prenesú aj na bežné cesty.

Základom diela je nízka hmotnosť. Vďaka použitiu uhlíkových vlákien a kompozitných materiálov váži A10 len 1280 kg. Keď sa k tomu pridá atmosférický osemvalec 5,0 l s výkonom rovných 600 koní (441), tá pravá zábava môže začať. Stovku zhltne nové Ascari za neskutočných 2,8 s, 160 km/h dosiahne pod 6 sekúnd a akcelerácia skončí až na hranici 350 km/h. To len podtrhuje výkonovú hmotnosť 2,1 kg/k. Sériovo bude na zadné kolesá putovať výkon cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku, sekvenčná s rovnakým počtom stupňov bude k dispozícii na prianie.

Tento superšport si zrejme objednajú len ozajstní fanúšikovia značky, ktorí si radi a často zájdu aj na okruh. A ešte jeden detail, Ascari ich vyrobí v tejto ostrej verzii (ručne) len 50, pričom za jeden kúsok si zaúčtuje približne 19 miliónov Sk (14,6 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Ascari AZ10



TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků