Ascari A10: Z okruhov rovno na cesty

Ascari sa s týmto vozidlom zúčastňuje španielskeho seriálu GT. Teraz sa rozhodli vypustiť ho aj na bežné cesty.
Ascari A10: Z okruhov rovno na cesty

Anglický výrobca športových vozidiel, spoločnosť Ascari, zbiera hodnotné dáta na okruhových závodoch už niekoľko rokov. Teraz sa však rozhodli, že skúsenosti prenesú aj na bežné cesty.

Základom diela je nízka hmotnosť. Vďaka použitiu uhlíkových vlákien a kompozitných materiálov váži A10 len 1280 kg. Keď sa k tomu pridá atmosférický osemvalec 5,0 l s výkonom rovných 600 koní (441), tá pravá zábava môže začať. Stovku zhltne nové Ascari za neskutočných 2,8 s, 160 km/h dosiahne pod 6 sekúnd a akcelerácia skončí až na hranici 350 km/h. To len podtrhuje výkonovú hmotnosť 2,1 kg/k. Sériovo bude na zadné kolesá putovať výkon cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku, sekvenčná s rovnakým počtom stupňov bude k dispozícii na prianie.

Tento superšport si zrejme objednajú len ozajstní fanúšikovia značky, ktorí si radi a často zájdu aj na okruh. A ešte jeden detail, Ascari ich vyrobí v tejto ostrej verzii (ručne) len 50, pričom za jeden kúsok si zaúčtuje približne 19 miliónov Sk (14,6 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Ascari AZ10



TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků