Ascari A10: Z okruhov rovno na cesty

Ascari sa s týmto vozidlom zúčastňuje španielskeho seriálu GT. Teraz sa rozhodli vypustiť ho aj na bežné cesty.
Ascari A10: Z okruhov rovno na cesty

Anglický výrobca športových vozidiel, spoločnosť Ascari, zbiera hodnotné dáta na okruhových závodoch už niekoľko rokov. Teraz sa však rozhodli, že skúsenosti prenesú aj na bežné cesty.

Základom diela je nízka hmotnosť. Vďaka použitiu uhlíkových vlákien a kompozitných materiálov váži A10 len 1280 kg. Keď sa k tomu pridá atmosférický osemvalec 5,0 l s výkonom rovných 600 koní (441), tá pravá zábava môže začať. Stovku zhltne nové Ascari za neskutočných 2,8 s, 160 km/h dosiahne pod 6 sekúnd a akcelerácia skončí až na hranici 350 km/h. To len podtrhuje výkonovú hmotnosť 2,1 kg/k. Sériovo bude na zadné kolesá putovať výkon cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku, sekvenčná s rovnakým počtom stupňov bude k dispozícii na prianie.

Tento superšport si zrejme objednajú len ozajstní fanúšikovia značky, ktorí si radi a často zájdu aj na okruh. A ešte jeden detail, Ascari ich vyrobí v tejto ostrej verzii (ručne) len 50, pričom za jeden kúsok si zaúčtuje približne 19 miliónov Sk (14,6 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Ascari AZ10



Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků