Artega Scalo: Elektrický supersport o výkonu tisíc koní dorazí za dva roky

Německý malosériový výrobce oznámil, že jejich koncept Scalo Superelletra přijede za dva roky v produkční verzi. Bude to supersport s výkonem přes 1 000 koňských sil. Koncept takového vozu byl k vidění na ženevském autosalonu.
Artega Scalo: Elektrický supersport o výkonu tisíc koní dorazí za dva roky

Pamatujete si Artegu GT? Šestiválcový sporťák s technikou od Volkswagenu se představil v roce 2009. V prodeji však vydržel jen tři roky, a to kvůli finančním problémům automobilky. Artegu však koupila německá společnost Paragon AG, která má své plány.

Na autosalonu v Ženevě jsme mohli vidět zhmotnění vize automobilky v podobě konceptu Scalo Superelletra. Hodnocení vzhledu necháme na vás, o nejhezčí kousek u ženevského jezera ale zřejmě nejde..

Takový byl první den v Ženevě: Vlastní fotografie ze všech důležitých premiér

Takový byl první den v Ženevě: Vlastní fotografie ze všech důležitých premiér

Zaujmou však technické parametry. Plně elektrický sporťák má nabídnout 1020 koňských sil a maximální točivý moment dosáhne 1 620 Nm. To vše díky čtyřem elektromotorům, z nichž každý svůj výkon posílá na jedno kolo.

S takovým výkonem zvládne scalo zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za pouhých 2,7 sekundy. Maximální rychlost činí 300 km/h. Při klidné jízdě by měla baterie o kapacitě 120 kWh vystačit na slušných 500 kilometrů.

Limitovaná produkce Tesla Model 3 má začít v červenci

Limitovaná produkce Tesla Model 3 má začít v červenci

Na závěr jedna dobrá a jedna špatná zpráva. Artega plánuje svůj koncept proměnit v produkční automobil již v roce 2019. Podle zástupců společnosti však vznikne pouhých 50 kusů a cena by se měla pohybovat kolem 1,3 milionu eur.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii elektrického konceptu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků