Artega Scalo: Elektrický supersport o výkonu tisíc koní dorazí za dva roky

Německý malosériový výrobce oznámil, že jejich koncept Scalo Superelletra přijede za dva roky v produkční verzi. Bude to supersport s výkonem přes 1 000 koňských sil. Koncept takového vozu byl k vidění na ženevském autosalonu.
Artega Scalo: Elektrický supersport o výkonu tisíc koní dorazí za dva roky

Pamatujete si Artegu GT? Šestiválcový sporťák s technikou od Volkswagenu se představil v roce 2009. V prodeji však vydržel jen tři roky, a to kvůli finančním problémům automobilky. Artegu však koupila německá společnost Paragon AG, která má své plány.

Na autosalonu v Ženevě jsme mohli vidět zhmotnění vize automobilky v podobě konceptu Scalo Superelletra. Hodnocení vzhledu necháme na vás, o nejhezčí kousek u ženevského jezera ale zřejmě nejde..

Takový byl první den v Ženevě: Vlastní fotografie ze všech důležitých premiér

Takový byl první den v Ženevě: Vlastní fotografie ze všech důležitých premiér

Zaujmou však technické parametry. Plně elektrický sporťák má nabídnout 1020 koňských sil a maximální točivý moment dosáhne 1 620 Nm. To vše díky čtyřem elektromotorům, z nichž každý svůj výkon posílá na jedno kolo.

S takovým výkonem zvládne scalo zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za pouhých 2,7 sekundy. Maximální rychlost činí 300 km/h. Při klidné jízdě by měla baterie o kapacitě 120 kWh vystačit na slušných 500 kilometrů.

Limitovaná produkce Tesla Model 3 má začít v červenci

Limitovaná produkce Tesla Model 3 má začít v červenci

Na závěr jedna dobrá a jedna špatná zpráva. Artega plánuje svůj koncept proměnit v produkční automobil již v roce 2019. Podle zástupců společnosti však vznikne pouhých 50 kusů a cena by se měla pohybovat kolem 1,3 milionu eur.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii elektrického konceptu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků