Artega Scalo: Elektrický supersport o výkonu tisíc koní dorazí za dva roky

Německý malosériový výrobce oznámil, že jejich koncept Scalo Superelletra přijede za dva roky v produkční verzi. Bude to supersport s výkonem přes 1 000 koňských sil. Koncept takového vozu byl k vidění na ženevském autosalonu.
Artega Scalo: Elektrický supersport o výkonu tisíc koní dorazí za dva roky

Pamatujete si Artegu GT? Šestiválcový sporťák s technikou od Volkswagenu se představil v roce 2009. V prodeji však vydržel jen tři roky, a to kvůli finančním problémům automobilky. Artegu však koupila německá společnost Paragon AG, která má své plány.

Na autosalonu v Ženevě jsme mohli vidět zhmotnění vize automobilky v podobě konceptu Scalo Superelletra. Hodnocení vzhledu necháme na vás, o nejhezčí kousek u ženevského jezera ale zřejmě nejde..

Takový byl první den v Ženevě: Vlastní fotografie ze všech důležitých premiér

Takový byl první den v Ženevě: Vlastní fotografie ze všech důležitých premiér

Zaujmou však technické parametry. Plně elektrický sporťák má nabídnout 1020 koňských sil a maximální točivý moment dosáhne 1 620 Nm. To vše díky čtyřem elektromotorům, z nichž každý svůj výkon posílá na jedno kolo.

S takovým výkonem zvládne scalo zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za pouhých 2,7 sekundy. Maximální rychlost činí 300 km/h. Při klidné jízdě by měla baterie o kapacitě 120 kWh vystačit na slušných 500 kilometrů.

Limitovaná produkce Tesla Model 3 má začít v červenci

Limitovaná produkce Tesla Model 3 má začít v červenci

Na závěr jedna dobrá a jedna špatná zpráva. Artega plánuje svůj koncept proměnit v produkční automobil již v roce 2019. Podle zástupců společnosti však vznikne pouhých 50 kusů a cena by se měla pohybovat kolem 1,3 milionu eur.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii elektrického konceptu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků