Artega GT: téměř lidový supersport

Henrik Fisker opět řádil a díky tomu je na světě malý sporťáček, který zaujme na první pohled. Motto: hodně koní, málo kilo.

Design vozu mixuje tvary hned několika současníků. Přední maska, světlomety a vypouklé blatníky mohou připomínat Aston Martin, boční linie a záď další ostrovní automobilku Lotus.

Ostatně není se čemu divit, dánský designér a tvůrce mnoha vozů Henrik Fisker se v minulosti podílel na vzniku mnoha dnes ikonických automobilů jakými jsou právě vozy Astron Martin nebo BMW Z8.

V Ženevě představil koncept Artega GT, který svou délkou 3 950 mm, šířkou 1 870 mm a výškou 1 180 mm patří k opravdovým prckům. Vzadu uložený motor a nízké těžiště se pak má postarat o vytříbené jízdní vlastnosti na technických tratích.

Pro pohon vozu byl zvolen šestiválec 3,6 V6 FSI, který má své kořeny u koncernu Volkswagen. Výkon však byl navýšen na 300 koní. Stovka pod pět a maximálka 270 km/h hovoří pak za vše.

I když se jedná o koncept, je již plně funkční a v příštím roce se objeví na silnicích. Cena jen lehce překročí 2 mil. korun, což je za vůz s ambicemi Lotusu a dynamikou Lamborghini výborné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Artega GT
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků