Artega GT: téměř lidový supersport

Henrik Fisker opět řádil a díky tomu je na světě malý sporťáček, který zaujme na první pohled. Motto: hodně koní, málo kilo.

Design vozu mixuje tvary hned několika současníků. Přední maska, světlomety a vypouklé blatníky mohou připomínat Aston Martin, boční linie a záď další ostrovní automobilku Lotus.

Ostatně není se čemu divit, dánský designér a tvůrce mnoha vozů Henrik Fisker se v minulosti podílel na vzniku mnoha dnes ikonických automobilů jakými jsou právě vozy Astron Martin nebo BMW Z8.

V Ženevě představil koncept Artega GT, který svou délkou 3 950 mm, šířkou 1 870 mm a výškou 1 180 mm patří k opravdovým prckům. Vzadu uložený motor a nízké těžiště se pak má postarat o vytříbené jízdní vlastnosti na technických tratích.

Pro pohon vozu byl zvolen šestiválec 3,6 V6 FSI, který má své kořeny u koncernu Volkswagen. Výkon však byl navýšen na 300 koní. Stovka pod pět a maximálka 270 km/h hovoří pak za vše.

I když se jedná o koncept, je již plně funkční a v příštím roce se objeví na silnicích. Cena jen lehce překročí 2 mil. korun, což je za vůz s ambicemi Lotusu a dynamikou Lamborghini výborné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Artega GT
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků