Artega GT: téměř lidový supersport

Henrik Fisker opět řádil a díky tomu je na světě malý sporťáček, který zaujme na první pohled. Motto: hodně koní, málo kilo.

Design vozu mixuje tvary hned několika současníků. Přední maska, světlomety a vypouklé blatníky mohou připomínat Aston Martin, boční linie a záď další ostrovní automobilku Lotus.

Ostatně není se čemu divit, dánský designér a tvůrce mnoha vozů Henrik Fisker se v minulosti podílel na vzniku mnoha dnes ikonických automobilů jakými jsou právě vozy Astron Martin nebo BMW Z8.

V Ženevě představil koncept Artega GT, který svou délkou 3 950 mm, šířkou 1 870 mm a výškou 1 180 mm patří k opravdovým prckům. Vzadu uložený motor a nízké těžiště se pak má postarat o vytříbené jízdní vlastnosti na technických tratích.

Pro pohon vozu byl zvolen šestiválec 3,6 V6 FSI, který má své kořeny u koncernu Volkswagen. Výkon však byl navýšen na 300 koní. Stovka pod pět a maximálka 270 km/h hovoří pak za vše.

I když se jedná o koncept, je již plně funkční a v příštím roce se objeví na silnicích. Cena jen lehce překročí 2 mil. korun, což je za vůz s ambicemi Lotusu a dynamikou Lamborghini výborné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Artega GT
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků