A.R.T. Mercedes G: agrese do terénu

Německý tuner A.R.T. si řekl, že se podívá na zoubek modelu G55 AMG. Výsledkem je celkový výkon 580 koní.
A.R.T. Mercedes G: agrese do terénu

V poslední době se neustále více potkáváme s úpravami obřích SUV a offroadů, ale ve většině případů to vede k pochování jejich původních cílů a zaměření. U modelu G55 AMG se tuner A.R.T. zaměřil především na zvýšení výkonu a vnější bodykit, na ostatní „hardware“ se naštěstí nesahalo.

Pod kapotou vozu se ukrývá dobře známý kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,4 litru a výkonu 476 koní. Inženýři se rozhodli pro nový kompresor pracující s většími plnícími tlaky, což má spolu s novým výfukovým potrubím a propustnějším vzduchovým filtrem zásluhu na zvýšení výkonu až na 580 koní. Točivý moment povyskočil z původních 700 na 790 Nm.

Navýšení výkonu možná mnoho lidí potěší, ostatní zásahy (alespoň nás) nikoli. A.R.T. obul na vůz obrovitá 22“ kola, která mu při průjezdech těžkým terénem určitě nepomůžou. Kompletně jinak vypadá přední nárazník, na kterém se to světlomety jen tak hemží. Nové jsou rovněž zadní svítilny a nárazník pod nimi dostal nové tvary.

Uvnitř vozu se to jen hemží kvalitní kůži a dřevem, na přání je možné mít jiný volant od designérů A.R.T.-u. Individuálním požadavkům zákazníků se jednoduše meze nekladou, tuner nezapomněl ani na multimediální systém nebo barevné prosvětlení interiéru dle přání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
A.R.T. Mercedes G

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků