Art CLS 55 AMG GTR: když tovární tuning nestačí

Tuner Art vyšperkoval čtyřdvéřové "kupé" CLS 55 AMG a k zajímavému karosářskému paketu přidal vyladěný agregát, který produkuje výkon přes 600 koní a kroutící moment téměř 900 Nm. Posílený vůz spolkne stovku za 4,4 s.
Art CLS 55 AMG GTR: když tovární tuning nestačí

Sportovní divize Mercedesu, společnost AMG, vybavila řadu modelů přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 5,5 litru. Agregát disponuje výkonem 368 kW a 700 Nm. Ladičská firma Art však tuto pohonnou jednotku vyladila, přišla změna tlaku v kompresoru, úprava sání s kapalinovým mezichladičem, přeprogramování řídící jednotky a kompletně nový výfukový systém z vysoce kvalitních ocelových trubek. Art nabízí dvě verze: GTR 560 s výkonem 412 kW (560 k) a maximálním točivým momentem 790 Nm, silnější GTR 620 má 456 kW (620 k) a točivý moment 890 Nm.

Aby se velký výkon přenesl také na asfalt, dostalo auto kompletně nové pneumatické pérování, rozšířil se i rozchod kol o 70 mm vpředu a o 80 mm na zadní ose. CLS GTR sedí na čtveřici 20palcových kol, trojdílné ráfky z lehkých slitin obouvají pneumatiky o rozměrech 255/30 vpředu a 305/25 vzadu.

Karosářský kit obsahuje nový přední nárazník s integrovaným karbonovým spoilerem, zvětšené nasávací otvory, rozšířené boční prahy a blatníky s průduchy, oplechování zádě s difuzorem, čtyři chromované koncovky výfuků a velké přítlačné křídlo. V interiéru je tříramenný sportovní volant, doplňky obložení z karbonu, kombinace čalounění Alcantary a kůže a řada dalších vychytávek, které Art po domluvě se zákazníkem rád namontuje.


Art CLS GTR 620

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků