Arrinera Hussarya: polský supersport dostal jméno

Horká novinka z Polska se dočkala pojmenování, navíc vám můžeme nabídnout i několik nových obrázků sériového provedení a nové technické informace.

Jméno Hussarya zřejmě ve většině čtenářů snadno evokuje název nového supersportovního modelu Pagani Huayra, který se představil na samém počátku loňského roku, nicméně polskou společnost Arrinera Automotive z vyloženého plagiátorství nařknout nelze. Jméno Hussarya bylo odvozeno od husarů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Arrinera ponese jméno Hussarya

O přípravě nového supersportu vás informujeme průběžně, nicméně nyní již známe další technické podrobnosti a můžeme vám ukázat i nové počítačové obrázky vozu určeného pro sériovou výrobu. Ten se od prototypu poměrně výrazně liší, ale musíme bohužel konstatovat, že Hussarya nese řadu rysů vypůjčených z konkurenčních modelů renomovaných evropských automobilek, zejména pak nových Lamborghini.

Arrinera: polský supersport na nových fotkách

Arrinera: polský supersport na nových fotkách

Arrinera Hussarya má podvozek vyrobený převážně z vysokopevnostní oceli a kola zavěšena na víceprvkových závěsech. O vývoj celého podvozku se postaral britský konstruktér Lee Noble, jenž se do povědomí příznivců motorismu zapsal nejen vozy nesoucími jeho jméno, ale také stroji Ultima, Midtec nebo Rossion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé stylistické prvky připomínají Lamborghini

Novinka má být 4 450 mm dlouhá, 2 056 mm široké a jen 1 190 mm vysoká, přičemž stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 695 mm a rozchodem kol 1 744 vpředu i vzadu. O pohon se stará osmiválec GM LS9 6,2 l z Chevroletu Corvette ZR1, jenž je prý schopen dosáhnout výkonu 650 koní (478 kW) a točivého momentu 820 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Detailní snímky nového polského supersportu jsme vám ukázali již dříve
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků