Arnošt Neubauer chce uspět i v letošním ME historiků

V závodech historických automobilů do vrchu startují pečlivě renovované legendy, jakými jsou vedle několika vozů Porsche 911, např. BMW 2002, Alfa Romeo GTV, Lotusy Elan
Arnošt Neubauer chce uspět i v letošním ME historiků
V závodech historických automobilů do vrchu startují pečlivě renovované legendy, jakými jsou vedle několika vozů Porsche 911, např. BMW 2002, Alfa Romeo GTV, Lotusy Elan, Fiat Abarth, Austin Healey, Morris Cooper C nebo Triumphy TR3. Kdo by se však domníval, že jejich piloti je jen tak provětrávají, krutě se mýlí! „Jezdí se opravdu skutečná „střelba“ a rok od roku je to ostřejší! Běžné jsou rychlostní průměry kolem 100 km/h, což ocení pouze ten, kdo si to na úzkých kopcovitých tratích plných zatáček jednou zkusí,“ říká Arnošt Neubauer, kterému rychloměr jeho Porsche například na rovince za Sojkovou zatáčkou známé trati Ecce Homo ve Šternberku ukazuje až 200 km/h!

Loňských šest vítězství ve třídě GTS 11 (vozy třídy GT vyrobené do roku 1965) pak tomuto jezdci vyneslo čtvrté místo v absolutním pořadí ME historických automobilů. Je pravda, že svým způsobem se na výsledku podepsaly i regule ME – Arnošt Neubauer dosáhl totiž při konečném „účtování“ shodného bodového hodnocení jako soupeři na druhém a třetím místě, protože ale startuje s nejmladším vozem, zbylo na něj „až“ čtvrté místo. „Konkurence znatelně vzrostla a já myslím, že loňské čtvrté místo z více než třicítky pravidelně startujících jezdců s velmi výkonnými vozy bylo docela slušným výsledkem,“ tvrdí Arnošt Neubauer. A jak vidí své letošní šance?

„Jsem realista, vím, že vyhrát chce každý. Mezi soupeři se také objevují stále noví ambiciózní jezdci docela zvučných jmen na výkonných autech. Velmi rád bych se mezi ně zařadil a pokusil se i letos obsadit příčky nejvyšší,“ odhaduje Arnošt Neubauer výsledek sezony 2001.

Ta letos začíná 29. dubna závodem v rakouském Rechbergu nedaleko Grazu. Domácí fanoušci mohou Arnošta Neubauera a jeho Porsche 911 přijít povzbudit o víkendu 1. až 3. června do Ústí nad Orlicí (což je, spolu s italskými „kopci“ Cividale-Castelmonte a Coppe Chianti Classico, jeden ze tří nových podniků letošního seriálu ME v závodech do vrchu historických automobilů) a na proslulou trať Ecce Homo do Šternberku.

Arnošt Neubauer ví, jak je důležitá zimní příprava a rozhodně se svými mechaniky nezaháleli. Hlavní novinkou jeho Porsche 911 pro sezonu 2001 je především originální „krátká“ sportovní převodovka, která by měla zejména na členitých tratích eliminovat hendikep vyšší hmotnosti jeho vozu. „V závodech je zrychlení asi nejdůležitějším parametrem. A v tom jsem se svým těžkým Porsche a standardní pětistupňovou převodovkou trochu ztrácel – vlastně jsem pořád jel „dvě – tři – dvě - tři“, nic jiného jsem prakticky neřadil. Krátké odstupňování nové převodovky by se tedy mělo určitě projevit,“ tvrdí Arnošt Neubauer.

Šestatřicetileté Porsche 911 Arnošta Neubauera pohání vzduchem chlazený šestiválec naladěný na výkon zhruba 117 kW/160 k. Ten stačí pro dosažení rychlosti 210 km/h. Spolu se svými mechaniky dával Arnošt Neubauer Porsche (koupené jako nepojízdná ojetina až v USA) dva roky dohromady. „Celý vůz prošel totální renovací, rozebrali jsme jej doslova do posledního šroubku. Ani když motor poprvé zabručel, nebylo vyhráno – ještě dlouho jsme jej ladili. Protože jsme samozřejmě chtěli dosáhnout co nejvyššího výkonu, experimentovali jsme s různými oleji. Ukázalo se, že auto nejlépe „šlape“ s oleji Aral High Tronic. Přes tento olej se nám nakonec podařilo navázat s tuzemským zastoupením firmy ARAL spolupráci, která je – jak věřím – přínosná pro obě strany,“ říká Arnošt Neubauer.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků