Armin Schwarz si pochvaloval svůj vůz

Do posledních chvil bojoval Armin Schwarz s tovární Octavií WRC o místo na stupních vítězů v Rallye Monte Carlo a nakonec ho od něj dělilo něco málo přes dvacet vteřin. Nedělní čtvrté místo v zahajovacím závodě mistrovství světa 2001 se...
Armin Schwarz si pochvaloval svůj vůz
Do posledních chvil bojoval Armin Schwarz s tovární Octavií WRC o místo na stupních vítězů v Rallye Monte Carlo a nakonec ho od něj dělilo něco málo přes dvacet vteřin. Nedělní čtvrté místo v zahajovacím závodě mistrovství světa 2001 se přesto do kroniky týmu Škoda Motorsport zapíše zlatým písmem. Německý jezdec označil svůj nově připravený vůz za skvělý.

"Podmínky a charakteristika trati letošní Rallye Monte Carlo vyhovovaly koncepci octavie, její ovladatelnosti a trakčním schopnostem na zasněžených nebo zledovatělých silnicích," vyzdvihl Schwarz hlavní důvod úspěchu. "V Monte Carlu byla Octavia WRC skvělá," dodal a prozradil, že v soutěži jel všechny tři dny na hranici možností a bez jediné závažné chyby.

Podle informací členů týmu přispěchal za Schwarzem s gratulací i bronzový Francouz Francois Delecour, jenž prý netušil, že se s ním bude o třetí místo do posledních kilometrů prát.

Německý pilot připomněl důkladnou přípravu českého automobilu. "Do Monte Carla mi postavili opravdu špičkový vůz. Získal jsem hodně sebevědomí a závodil naprosto v klidu a velké pohodě," popsal své dojmy Schwarz. V kalendáři světového šampionátu vidí další rallye, které by svou charakteristikou mohly Mladoboleslavským vyhovovat. "Tam bychom mohli podobná umístění zopakovat," troufl si jezdec s vědomím, že auto, které řídí, není stále tak vyvinuté jako vozy ostatních WRC týmů.

Belgičan Bruno Thiry označil výsledek z Monte Carla za velkou motivaci. Stájová dvojka se z málem beznadějné pozice na konci třetí desítky vypracovala v Monte Carlu na osmé místo. "Během soutěže jsme hodně experimentovali, stále to není ono. Potřebuji cítit, že je vše naprosto perfektní. Vím však, že octavia má v sobě obrovský potenciál, který v průběhu této sezóny určitě využijeme na maximum," dodal.

K blízké budoucnosti Thiry jen podotkl, že nic není nemožné.

"Myslím, že podobných výsledků bude v průběhu sezóny více. Naším cílem bylo snížit časový rozdíl na jeden kilometr mezi námi a absolutní světovou špičkou, což se nám prokazatelně podařilo," připomněl.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků