Armin Schwarz si pochvaloval svůj vůz

Do posledních chvil bojoval Armin Schwarz s tovární Octavií WRC o místo na stupních vítězů v Rallye Monte Carlo a nakonec ho od něj dělilo něco málo přes dvacet vteřin. Nedělní čtvrté místo v zahajovacím závodě mistrovství světa 2001 se...
Armin Schwarz si pochvaloval svůj vůz
Do posledních chvil bojoval Armin Schwarz s tovární Octavií WRC o místo na stupních vítězů v Rallye Monte Carlo a nakonec ho od něj dělilo něco málo přes dvacet vteřin. Nedělní čtvrté místo v zahajovacím závodě mistrovství světa 2001 se přesto do kroniky týmu Škoda Motorsport zapíše zlatým písmem. Německý jezdec označil svůj nově připravený vůz za skvělý.

"Podmínky a charakteristika trati letošní Rallye Monte Carlo vyhovovaly koncepci octavie, její ovladatelnosti a trakčním schopnostem na zasněžených nebo zledovatělých silnicích," vyzdvihl Schwarz hlavní důvod úspěchu. "V Monte Carlu byla Octavia WRC skvělá," dodal a prozradil, že v soutěži jel všechny tři dny na hranici možností a bez jediné závažné chyby.

Podle informací členů týmu přispěchal za Schwarzem s gratulací i bronzový Francouz Francois Delecour, jenž prý netušil, že se s ním bude o třetí místo do posledních kilometrů prát.

Německý pilot připomněl důkladnou přípravu českého automobilu. "Do Monte Carla mi postavili opravdu špičkový vůz. Získal jsem hodně sebevědomí a závodil naprosto v klidu a velké pohodě," popsal své dojmy Schwarz. V kalendáři světového šampionátu vidí další rallye, které by svou charakteristikou mohly Mladoboleslavským vyhovovat. "Tam bychom mohli podobná umístění zopakovat," troufl si jezdec s vědomím, že auto, které řídí, není stále tak vyvinuté jako vozy ostatních WRC týmů.

Belgičan Bruno Thiry označil výsledek z Monte Carla za velkou motivaci. Stájová dvojka se z málem beznadějné pozice na konci třetí desítky vypracovala v Monte Carlu na osmé místo. "Během soutěže jsme hodně experimentovali, stále to není ono. Potřebuji cítit, že je vše naprosto perfektní. Vím však, že octavia má v sobě obrovský potenciál, který v průběhu této sezóny určitě využijeme na maximum," dodal.

K blízké budoucnosti Thiry jen podotkl, že nic není nemožné.

"Myslím, že podobných výsledků bude v průběhu sezóny více. Naším cílem bylo snížit časový rozdíl na jeden kilometr mezi námi a absolutní světovou špičkou, což se nám prokazatelně podařilo," připomněl.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků