Armin Schwarz si pochvaloval svůj vůz

Do posledních chvil bojoval Armin Schwarz s tovární Octavií WRC o místo na stupních vítězů v Rallye Monte Carlo a nakonec ho od něj dělilo něco málo přes dvacet vteřin. Nedělní čtvrté místo v zahajovacím závodě mistrovství světa 2001 se...
Armin Schwarz si pochvaloval svůj vůz
Do posledních chvil bojoval Armin Schwarz s tovární Octavií WRC o místo na stupních vítězů v Rallye Monte Carlo a nakonec ho od něj dělilo něco málo přes dvacet vteřin. Nedělní čtvrté místo v zahajovacím závodě mistrovství světa 2001 se přesto do kroniky týmu Škoda Motorsport zapíše zlatým písmem. Německý jezdec označil svůj nově připravený vůz za skvělý.

"Podmínky a charakteristika trati letošní Rallye Monte Carlo vyhovovaly koncepci octavie, její ovladatelnosti a trakčním schopnostem na zasněžených nebo zledovatělých silnicích," vyzdvihl Schwarz hlavní důvod úspěchu. "V Monte Carlu byla Octavia WRC skvělá," dodal a prozradil, že v soutěži jel všechny tři dny na hranici možností a bez jediné závažné chyby.

Podle informací členů týmu přispěchal za Schwarzem s gratulací i bronzový Francouz Francois Delecour, jenž prý netušil, že se s ním bude o třetí místo do posledních kilometrů prát.

Německý pilot připomněl důkladnou přípravu českého automobilu. "Do Monte Carla mi postavili opravdu špičkový vůz. Získal jsem hodně sebevědomí a závodil naprosto v klidu a velké pohodě," popsal své dojmy Schwarz. V kalendáři světového šampionátu vidí další rallye, které by svou charakteristikou mohly Mladoboleslavským vyhovovat. "Tam bychom mohli podobná umístění zopakovat," troufl si jezdec s vědomím, že auto, které řídí, není stále tak vyvinuté jako vozy ostatních WRC týmů.

Belgičan Bruno Thiry označil výsledek z Monte Carla za velkou motivaci. Stájová dvojka se z málem beznadějné pozice na konci třetí desítky vypracovala v Monte Carlu na osmé místo. "Během soutěže jsme hodně experimentovali, stále to není ono. Potřebuji cítit, že je vše naprosto perfektní. Vím však, že octavia má v sobě obrovský potenciál, který v průběhu této sezóny určitě využijeme na maximum," dodal.

K blízké budoucnosti Thiry jen podotkl, že nic není nemožné.

"Myslím, že podobných výsledků bude v průběhu sezóny více. Naším cílem bylo snížit časový rozdíl na jeden kilometr mezi námi a absolutní světovou špičkou, což se nám prokazatelně podařilo," připomněl.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky