Armin Schwarz si pochvaloval svůj vůz

Do posledních chvil bojoval Armin Schwarz s tovární Octavií WRC o místo na stupních vítězů v Rallye Monte Carlo a nakonec ho od něj dělilo něco málo přes dvacet vteřin. Nedělní čtvrté místo v zahajovacím závodě mistrovství světa 2001 se...
Armin Schwarz si pochvaloval svůj vůz
Do posledních chvil bojoval Armin Schwarz s tovární Octavií WRC o místo na stupních vítězů v Rallye Monte Carlo a nakonec ho od něj dělilo něco málo přes dvacet vteřin. Nedělní čtvrté místo v zahajovacím závodě mistrovství světa 2001 se přesto do kroniky týmu Škoda Motorsport zapíše zlatým písmem. Německý jezdec označil svůj nově připravený vůz za skvělý.

"Podmínky a charakteristika trati letošní Rallye Monte Carlo vyhovovaly koncepci octavie, její ovladatelnosti a trakčním schopnostem na zasněžených nebo zledovatělých silnicích," vyzdvihl Schwarz hlavní důvod úspěchu. "V Monte Carlu byla Octavia WRC skvělá," dodal a prozradil, že v soutěži jel všechny tři dny na hranici možností a bez jediné závažné chyby.

Podle informací členů týmu přispěchal za Schwarzem s gratulací i bronzový Francouz Francois Delecour, jenž prý netušil, že se s ním bude o třetí místo do posledních kilometrů prát.

Německý pilot připomněl důkladnou přípravu českého automobilu. "Do Monte Carla mi postavili opravdu špičkový vůz. Získal jsem hodně sebevědomí a závodil naprosto v klidu a velké pohodě," popsal své dojmy Schwarz. V kalendáři světového šampionátu vidí další rallye, které by svou charakteristikou mohly Mladoboleslavským vyhovovat. "Tam bychom mohli podobná umístění zopakovat," troufl si jezdec s vědomím, že auto, které řídí, není stále tak vyvinuté jako vozy ostatních WRC týmů.

Belgičan Bruno Thiry označil výsledek z Monte Carla za velkou motivaci. Stájová dvojka se z málem beznadějné pozice na konci třetí desítky vypracovala v Monte Carlu na osmé místo. "Během soutěže jsme hodně experimentovali, stále to není ono. Potřebuji cítit, že je vše naprosto perfektní. Vím však, že octavia má v sobě obrovský potenciál, který v průběhu této sezóny určitě využijeme na maximum," dodal.

K blízké budoucnosti Thiry jen podotkl, že nic není nemožné.

"Myslím, že podobných výsledků bude v průběhu sezóny více. Naším cílem bylo snížit časový rozdíl na jeden kilometr mezi námi a absolutní světovou špičkou, což se nám prokazatelně podařilo," připomněl.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků