Armin Schwarz: „Octavia dnes fungovala skvěle!“

Po čtvrtečním slavnostním startu před budovou slavného kasina v Monte Carlu se dnes oba vozy Škoda Octavia WRC pilotované posádkami Armin Schwarz – Manfred Hiemer a Bruno Thiry – Stéphane Prevot úspěšně vypořádali s nástrahami první etapy Rallye Monte Carlo.
Armin Schwarz: „Octavia dnes fungovala skvěle!“
Po čtvrtečním slavnostním startu před budovou slavného kasina v Monte Carlu se dnes oba vozy Škoda Octavia WRC pilotované posádkami Armin Schwarz – Manfred Hiemer a Bruno Thiry – Stéphane Prevot úspěšně vypořádali s nástrahami první etapy Rallye Monte Carlo. Po šesti úvodních erzetách na horských asfaltových silnicích je Armin Schwarz na výborném pátém místě průběžné klasifikace. Bruno Thiry je po stíhacím závodě na 17. místě absolutně, když v průběhu odpoledních čtyřech vložek postoupil o neuvěřitelných 19 míst vpřed.

V cíli 6. RZ Schwarz zhodnotil první den slovy: „Octavia dnes fungovala skvěle. Nebýt mé přílišné opatrnosti při výběru pneumatik na druhou sekci, mohli jsme být ještě lepší.“

Hned na první erzetě se výborným čtvrtým nejrychlejším časem předvedl Armin Schwarz. V následující vložce kontroloval šestým místem a po první sekci byl na vynikajícím 6. místě absolutně. Během poslední sekce páteční první etapy Schwarz opět zaútočil a na šesté vložce se blýskl pátým nejrychlejším časem ze všech. V celkové klasifikaci je před startem druhé etapy na skvělém pátém místě absolutně, což představuje doposud nejlepší umístění Octavie WRC na konci první etapy rallye.

„Povrch tratí jednotlivých erzet se neustále mění, a tak je téměř nemožné odhadnout, co se bude dít. To je ale na této rallye naprosto normální. V každém případě máme za sebou slibný začátek, i když do cíle soutěže je stále hodně daleko,“ poznamenal spokojený Schwarz.

Schwarzův týmový kolega Bruno Thiry byl na první erzetě desátý nejrychlejší. Na druhém měřeném úseku agregát Thiryho vozu ztratil kvůli poruše turbodmychadla potřebný výkon a Belgičan přišel o více než šest minut. Na čtyřech odpoledních RZ však Thiry zajel čtyři časy do desátého místa a poskočil z 36. pozice na 17. místo.

Thiry řekl: „V místních podmínkách se o chování octavie snažím získat co nejvíce poznatků. Na auto si přece jenom stále zvykám. Vím ale, že po dalších kilometrech budu schopen dále zrychlit. Zítra pojedu opět naplno, protože vím, že možnost zisku mistrovských bodů zde stále existuje.“

Ještě před startem první erzety ze soutěže odstoupil Martin pro problémy s elektronikou na jeho subaru. Liatti, pilotující hyundai, je již také mimo hru, když motor jeho accentu na 2. RZ utichl a italský specialista ho už nenatočil. Velkou smůlu měl hned během první etapy tým Peugeot Sport, jehož tři tovární dvěstěšestky již nejedou. Po odstoupení Grönholma po druhé vložce, na třetí erzetě havaroval Panizzi, kterého následoval Auriol. Ten v druhé polovině třetí rychlostní zkoušky poškodil řízení, na přejezdu mezi erzetami přišel o přední kolo a na start 4. RZ jíž nenastoupil. Solberg na subaru je dalším z předních jezdců, kteří již nepokračují.

V čele průběžného pořadí je Skot Colin McRae s fordem, půl minuty před profesorsky jedoucím Mäkinenem. Sainz je třetí, 20 sekund před Schwarzem je na čtvrtém místě Burns se subaru.

Dnes na posádky čeká druhá etapa s pěti měřenými úseky o délce 136 km. Sobotních šest erzet zavede zbývajících 35 vozů z původních 56 startujících ještě dále do francouzských Alp do okolí města Digne. Zbývající čtyři nedělní RZ se odehrají na asfaltových silnicích blíže k Monte Carlu. Cílem rallye projede první vůz v neděli v 15:30 hodin.

Další informace získáte v článcích:

Pro Estonce Martina Rallye Monte Carlo skončila
Grönholm uvařil a musel odstoupit z Rallye Monte Carlo
Po 1. dnu Rallye Monte Carlo vede Colin McRae, Schwarz pátý

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků