Armin Schwarz: „Octavia dnes fungovala skvěle!“

Po čtvrtečním slavnostním startu před budovou slavného kasina v Monte Carlu se dnes oba vozy Škoda Octavia WRC pilotované posádkami Armin Schwarz – Manfred Hiemer a Bruno Thiry – Stéphane Prevot úspěšně vypořádali s nástrahami první etapy Rallye Monte Carlo.
Armin Schwarz: „Octavia dnes fungovala skvěle!“
Po čtvrtečním slavnostním startu před budovou slavného kasina v Monte Carlu se dnes oba vozy Škoda Octavia WRC pilotované posádkami Armin Schwarz – Manfred Hiemer a Bruno Thiry – Stéphane Prevot úspěšně vypořádali s nástrahami první etapy Rallye Monte Carlo. Po šesti úvodních erzetách na horských asfaltových silnicích je Armin Schwarz na výborném pátém místě průběžné klasifikace. Bruno Thiry je po stíhacím závodě na 17. místě absolutně, když v průběhu odpoledních čtyřech vložek postoupil o neuvěřitelných 19 míst vpřed.

V cíli 6. RZ Schwarz zhodnotil první den slovy: „Octavia dnes fungovala skvěle. Nebýt mé přílišné opatrnosti při výběru pneumatik na druhou sekci, mohli jsme být ještě lepší.“

Hned na první erzetě se výborným čtvrtým nejrychlejším časem předvedl Armin Schwarz. V následující vložce kontroloval šestým místem a po první sekci byl na vynikajícím 6. místě absolutně. Během poslední sekce páteční první etapy Schwarz opět zaútočil a na šesté vložce se blýskl pátým nejrychlejším časem ze všech. V celkové klasifikaci je před startem druhé etapy na skvělém pátém místě absolutně, což představuje doposud nejlepší umístění Octavie WRC na konci první etapy rallye.

„Povrch tratí jednotlivých erzet se neustále mění, a tak je téměř nemožné odhadnout, co se bude dít. To je ale na této rallye naprosto normální. V každém případě máme za sebou slibný začátek, i když do cíle soutěže je stále hodně daleko,“ poznamenal spokojený Schwarz.

Schwarzův týmový kolega Bruno Thiry byl na první erzetě desátý nejrychlejší. Na druhém měřeném úseku agregát Thiryho vozu ztratil kvůli poruše turbodmychadla potřebný výkon a Belgičan přišel o více než šest minut. Na čtyřech odpoledních RZ však Thiry zajel čtyři časy do desátého místa a poskočil z 36. pozice na 17. místo.

Thiry řekl: „V místních podmínkách se o chování octavie snažím získat co nejvíce poznatků. Na auto si přece jenom stále zvykám. Vím ale, že po dalších kilometrech budu schopen dále zrychlit. Zítra pojedu opět naplno, protože vím, že možnost zisku mistrovských bodů zde stále existuje.“

Ještě před startem první erzety ze soutěže odstoupil Martin pro problémy s elektronikou na jeho subaru. Liatti, pilotující hyundai, je již také mimo hru, když motor jeho accentu na 2. RZ utichl a italský specialista ho už nenatočil. Velkou smůlu měl hned během první etapy tým Peugeot Sport, jehož tři tovární dvěstěšestky již nejedou. Po odstoupení Grönholma po druhé vložce, na třetí erzetě havaroval Panizzi, kterého následoval Auriol. Ten v druhé polovině třetí rychlostní zkoušky poškodil řízení, na přejezdu mezi erzetami přišel o přední kolo a na start 4. RZ jíž nenastoupil. Solberg na subaru je dalším z předních jezdců, kteří již nepokračují.

V čele průběžného pořadí je Skot Colin McRae s fordem, půl minuty před profesorsky jedoucím Mäkinenem. Sainz je třetí, 20 sekund před Schwarzem je na čtvrtém místě Burns se subaru.

Dnes na posádky čeká druhá etapa s pěti měřenými úseky o délce 136 km. Sobotních šest erzet zavede zbývajících 35 vozů z původních 56 startujících ještě dále do francouzských Alp do okolí města Digne. Zbývající čtyři nedělní RZ se odehrají na asfaltových silnicích blíže k Monte Carlu. Cílem rallye projede první vůz v neděli v 15:30 hodin.

Další informace získáte v článcích:

Pro Estonce Martina Rallye Monte Carlo skončila
Grönholm uvařil a musel odstoupit z Rallye Monte Carlo
Po 1. dnu Rallye Monte Carlo vede Colin McRae, Schwarz pátý

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků