hm, ze je to Tatra je uplne ok... Ale co ten motor Renault? Zda sa, ze povesti o neskutocnej odolnosti starych veriesok sa skoncili a pochybujem, ze henten francuzsky Titanic bude lepsi.. v kazdom pripade zelam byvalym bratom, aby ste ich nikdy nepotrebovali vidiet v "akcii" ;-)
Tak vona se počátkem 80.let přesunula výroba do BAZ, to sou věci - jenže vona v tý době ještě naplno frčela v letnanský Avii, kde taky proběhly vývojové zkoušky a celá modernizace M2!!!!!!!!!!!!! Tu žádná BAZ nedělala - to by to dopadlo.Muj táta totiž na tý modernizaci dělal. Takže info z první ruky.
Tu žádná BAZ nedělala - to by to dopadlo. co si tym myslel ze v BAZ BA neboli schopny ludia ? ved aj tam pracovali na roznych projektoch len im to niekto zatrhol
Jezdil jsem v té době z AZNP do BAZ, pomáhat s rozběhem výroby. Takže tu výrobu Pragovky v BAZce, jsem viděl, a ty Letňany můžu potvrdit. A co se týká různých ,,projektov", vrátanie Mičíka i mikrobusov, nebylo třeba nic zatrhávat. Podělalo se to samo. Stačí si vzpomenout, jak ta Garde z BAZky vypadala, a později i zadní nápravy pro Favorita. Mimochodem, v souvislosti s kvalitou těch zadních náprav Favorita, byla i havárie a smrt soutěžáka Jirky Sedláře. Ostatně, zadní poloosy na Š 105/120 praskaly vinou nekvalitního normalizařního žíhání i AZNP. Prostě, takhle nějak vypadal reálný sociálismus.
Taky dále že kvuli požadanku armády je od Renaulta.To nebylo na požadavek armády, ale vlastní rozhodnutí Tatry, aby co nejvíc ušetřila a co nejvíc vydělala.
Ne, od Renaultu pochází pouze motor a kabina (stejný motor i kabinu však používá i DAF LF, Volvo FL, Kenworth a Peterbilt)... nápravy si vyvinula Tatra vlastní a vyrábí si je sama, důvodem byly nedostatky na straně Pragy.
Koukám že autor nesleduje dění kolem Tatry... nápravy nevyrábí Praga, ale Tatra, proto taky Tatru Praga neúspěšně zažalovala, viz tisková zpráva na www.tatra.cz ;-)
A na rozdíl od "bratrů" Slováků jsem rád, že jsou to alespoň částečně česká auta a to z toho důvodu, že jejich výraba dala práci našim lidem, ale co mne se.e, je to, že se muselo lobovat i přes zjevnou užitečnost nákupu českého výrobku a jistý pan xy zkasíruje 20 mega za to, že nebyla vypsáno veřejné výběrové řízení. To je hnus.
A dostane ty peníze?Televize ukázala jen nějaký papír kde bylo něco rozmazaně napsané a odvisílala lži pana Vidíma.
CZ veci řešej slovaci, tj prdel
Najdôležitejšie je aby dané vozidlo spĺňalo požiadavky uživateľa - t.j. vojakov. Reči o domácom výrobku sa síce dobre počúvajú, ale nie sú ničím opodstatnené.Len pripomínam, že česká armáda v rámci "podpory vlastného priemyslu" vysolila desiatky miliárd korún na nepotrebné stroje L-159A a doteraz rieši otázku čo s nimi.Treba prihliadať na to aby vojaci dostali čo potrebujú a otázka pôvodu výrobku musí byť druhoradá. Nechcem tým povedať , že tie autá sú zlé, ale dávať akcent na pôvod je nezmysel.Armáda predsa nebude vysvetľovať rodičom, že "viete mohol žiť, ale museli sme kúpiť náš výrobok".
Máte pravdu, ale sám víte že Tatra je nejlepší. Tak co řešit? A že se tím podpořil průmysl v ČR je jedině dobře. Podpořil se tím ale i cizí na subdodávkách.Dál Česká armáda má mít české zbraně (převážně, ty, které je schopna naše země vyrobit). Američané mají svoje americké, rusové ruské, francouzi a angličané mají francouzko-anglické apod...L159A je možná výsměch...ale vniveč ty desítky miliard nepřišly...to spíš ty desítky miliard které Rusko narvalo do Slovenska v 80tých letech na vybudování továrny na vojenská letadla, když přitom u nás, jak je známo, máme leteckých fabrik zaběhnutých hodně(teda teď už ne, ale v té době ano). Kdyby ty prachy šly sem, jsem přesvědčenej, že Walter, Aero Vodochody apod. by dodnes byly mezi těmi nejlepšími.Dávat akcent na původ není nesmysl. Proč jiné země dávají akcent na svůj průmysl?
Za Mečiara sme mali heslo "svoje si nedáme" a preto nebola privatizovaný podnik v Považskej Bystrici na výrobu leteckých motorov DV-2 - mimochodom vo svojej dobe špičkových. Ani sme si nedali a podnik skrachoval a žiadne motory nevyrába.L-159A sa používa v počte cca 20 ks v českom letectve a 4 ks boli upravené na dvojmiestny cvičný model L-159T1. ostatné stroje (skoro 50 ks je na predaj a platia sa ťažké prachy na ich udržiavanie).Takže výhodnosť tejto "investície" je dosť pochybná.
Ani sme si nedali a podnik skrachoval a žiadne motory nevyrába.:-D Podnik neskrachoval drzi sa nad vodou. Pred mesiacom dodal 3 motory do Ciny.
Absolutní kravina. Otázka původu má svůj podstatný význam mj. ze strategických důvodů - přístupu k náhr. dílům apod.
Pre riziká s ND sa vyberajú "spriatelené krajiny". Dnešné zbrane sú príliš drahé aby si ich každý vyrábal sám. Aj Švédsko s bohatou tradíciou výrobou obrnenej techniky nakúpilo nemecké Leopardy 2 a už nevyvíja vlastné tanky. Poľsko je úspešným výrobcom i vývozcom tankov PT-91 (poľská verzia T-72) a i napriek tomu kúpili od Nemcov za veľmi výhodných podmienok (platili len repasiu a modernizáciu) tanky Leopard 2A4 z prebytkov nemeckej armády.A dokonca i americké letectvo chce nakúpiť "cudzie" tankovacie stroje od Airbusu napriek mohutnému odporu domácich lobistov.
ak kupia airbusy, budem sa smiat - to by si nakopali vlastne pozadie uz aj na tomto poliCo mate proti Tatre? Ceskoslovenske vyrobky boli sice obcas az moc komplikovane a bez praktickeho sedliackeho rozumu; ALE mnohe technicke riesenia su na svetovej urovni.priklady:- Tatra- ovladanie UNC [este som nemal tu cest riadit stroj s citlivejsim ovladanim v tomto segmente]- UDS + Tratra [koncept, nie technicke problemy]- traktory s iba pomocnym ramomChrobak aj Porsche 911 su ceskou myslienkouAko moze narod budovat krajinu bez podporovania domacich vyrobcov [obzvlast v armadnom sektore kde vsetky drahe kusky su originaly a experimentalne projekty]
"Najdôležitejšie je aby dané vozidlo spĺňalo požiadavky uživateľa - t.j. vojakov. Reči o domácom výrobku sa síce dobre počúvajú, ale nie sú ničím opodstatnené."Ha ha - to platí v mieri, nie v konflikte. Vieš, slušné armády kalkulujú aj trocha inak - napr. doma vyrobené je najmä od nikoho nezávislé (nie je prípad tejto Tatry) a nikto mi nemôže výrobu zablokovať, embargovať, v prípade, že s niektorou krajinou "nepohodnem". Takže tak. Armáda predsa nebude vysvetľovať rodičom, že "viete mohol žiť, ale to by sme museli mať na čom bojovať".
Každý zložititjší výrobok vojenského priemyslu sa nezaobíde tak či tak bez množstva kľúčových dodávok zo zahraničia - -čiže aj "domáci" produkt je takmer tak isto závislý od zahraničných dodávateľov ako ten zahraničný.Na riešenie týchto problémov sa vytvárajú vlastné oprávarenské kapacity a sklady náhradných dielov.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.