Ariel ukazuje vývoj svého třetího modelu. Poprvé bude mít klasickou střechu

Britský malosériový výrobce se proslavil modelem Atom, před dvěma lety ukázal i terénní Nomad.

Nejen "splašené trubky" chce britská malosériovka Ariel vyrábět. Novinka má být o poznání pragmatičtější než přemotorovaná lešení. Ta všichni milujeme, ale už i Ariel chystá elektromobil.

Nový projekt nese jméno Hipercar, ano, s měkkým i. Zatím není jasné, jestli výrobce použije dva nebo čtyři elektromotory. Každá jednotka každopádně umí 220 kW a 450 Nm. Kombinovaný výkon by tedy mohl dosáhnout až 880 kW!

Terénní Ariel je realitou. Prohlédněte si model Nomad v akci

Terénní Ariel je realitou. Prohlédněte si model Nomad v akci

O dostatečný dojezd se mají postarat lithium-iontové kapalinou chlazené baterie s kapacitou 42, případně až 56 kWh. K tomu má být k dispozici ještě malá turbína o výkonu 35 kW.

Základem konstrukce je lehký hliníkový podvozek, kola, přední o průměru dvaceti palců a zadní jedenadvacetipalcová. Mohou být kovaná či z karbonu. Díky širšímu použití uhlíkových vláken by se hmotnost elektromobilu měla vměstnat do 1 600 kg.

Novinku chce Ariel uvést již do dvou let. Podívejte se zatím, jak vypadají současné nákresy a prototyp:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 90 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 871 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků