Ariel ukazuje vývoj svého třetího modelu. Poprvé bude mít klasickou střechu

Britský malosériový výrobce se proslavil modelem Atom, před dvěma lety ukázal i terénní Nomad.

Nejen "splašené trubky" chce britská malosériovka Ariel vyrábět. Novinka má být o poznání pragmatičtější než přemotorovaná lešení. Ta všichni milujeme, ale už i Ariel chystá elektromobil.

Nový projekt nese jméno Hipercar, ano, s měkkým i. Zatím není jasné, jestli výrobce použije dva nebo čtyři elektromotory. Každá jednotka každopádně umí 220 kW a 450 Nm. Kombinovaný výkon by tedy mohl dosáhnout až 880 kW!

Terénní Ariel je realitou. Prohlédněte si model Nomad v akci

Terénní Ariel je realitou. Prohlédněte si model Nomad v akci

O dostatečný dojezd se mají postarat lithium-iontové kapalinou chlazené baterie s kapacitou 42, případně až 56 kWh. K tomu má být k dispozici ještě malá turbína o výkonu 35 kW.

Základem konstrukce je lehký hliníkový podvozek, kola, přední o průměru dvaceti palců a zadní jedenadvacetipalcová. Mohou být kovaná či z karbonu. Díky širšímu použití uhlíkových vláken by se hmotnost elektromobilu měla vměstnat do 1 600 kg.

Novinku chce Ariel uvést již do dvou let. Podívejte se zatím, jak vypadají současné nákresy a prototyp:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků