Splašená hromada trubek do terénu je ještě splašenější. A trochu mění místo svého působení.
Zatímco se standardním Arielem Nomad byste nejradši vyrazili někam na lesní cesty přeskakovat horizonty, limitovaná novinka Nomad R chce být dle slov automobilky co nejblíže specifikaci rallye auta pro asfaltové erzety. Silniční specifikaci Nomadu již Ariel nabízel, zaměření této verze je však daleko očividnější.
Černá 18palcová kola obutá do pneumatik Yokohama nasvědčují, že Nomadu R bude nejlépe na okreskách. Upravitelnost splašeného lešení je stále působivá, nechybí zde nastavitelný podvozek s tlumiči Öhlins nebo čtyřpístkové brzdy Alcon s možností nastavení brzdného účinku pro jednotlivé nápravy.
Hlavní změnou u Nomadu R je ale výměna původního 2,4litrového motoru K24 od Hondy o výkonu 238 koní (175 kW) za sice menší dvoulitrový čtyřválec K20Z3, nicméně doplněný o vlastní kompresor Arielu. Ve výsledku tak dvoulitr produkuje 340 koní (250 kW). Na pohotovostní hmotnost 670 kg tedy slušná hodnota.
Z nuly na 100 km/h se Nomad R dostane za 2,9 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 195 km/h. Kvalty se odstřelují šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, kterou už Ariel použil u Atomů V8 a 3.5R, přičemž v balení pochopitelně nechybí ani samosvorný diferenciál.
Ariel vyrobí jen pět kusů Nomadu R, a to za cenovku od 80.000 liber (asi 2,3 milionu korun). Pokud už nejsou všechny kusy zamluvené v době psaní těchto slov, velice rychle pravděpodobně budou.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E