Ariel míří do terénu. V lednu představí model Nomad

Ariel míří do terénu. V lednu představí model Nomad

Společnost Ariel známe především díky motokárám určeným pro silniční provoz, případně díky motocyklům. Nově se tato značka pustila do vývoje stroje mířícího do terénu. Ten vychází z modelu Atom a představí se devátého ledna na britské Autosport Show. Ariel už také vyslal do éteru první obrázky chystaného vozu.

Ariel Atom na dvou kolech se jmenuje Ace. Ročně vznikne pouze 150 kusů

Ariel Atom na dvou kolech se jmenuje Ace. Ročně vznikne pouze 150 kusů

Nomad používá rám převzatý z modelu Atom. Ten byl ovšem zesílen a doplněn o klec, která ochrání posádku při případném převrácení. Oproti silniční motokáře je terénní novinka zhruba o 150 kg těžší, stále se ale vejde s hmotností hluboko pod jednu tunu. Vážit bude zhruba 700 kg.

Podvozek je kompletně přepracovaný, světlá výška výrazně větší a vůz dostal terénní pneumatiky. Co se nezměnilo, to je systém pohonu. Nomad je stále zadokolka. Motor pochází od Hondy, přičemž objem činí 2,4 litru. Výkon překročí hranici 200 koní a standardem bude manuální šestistupňová převodovka opět z dílny automobilky Honda.

Ariel Atom míří do služeb britské policie. „Pomáhat a chránit“ ale nebude

Ariel Atom míří do služeb britské policie. „Pomáhat a chránit“ ale nebude

Ariel prozatím nezveřejnil žádné bližší detaily. Podle předběžných zpráv by se cena terénního Atomu měla pohybovat kolem třiceti tisíc liber. První zájemci se dočkají přibližně v polovině roku 2015. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků