Ariel Atom V8: malá jaderná elektrárna

Britská společnost Ariel vypustila do světa další informace ke svému novému Atomu V8. Vyznačuje se především ohromujícím výkonem.

Již na první pohled je jasné, že jméno Atom V8 je pro tento vůz poměrně přiléhavé. Stroj vlastně postrádá karoserii, vše je zde podřízeno co nejnižší hmotnosti a jízdním zážitkům pro dva cestující bez kompromisů. Novinka vychází ze zatím poslední konstrukce Atom 3, ale vyznačuje se především zástavbou amerického vidlicového osmiválce Hartley s objemem rovných tří litrů, který byl původně zkonstruován pro použití v motocyklu Suzuki.

Ačkoli se to na první pohled nemusí zdát, tento motor nabízí skutečně vynikající výkonové parametry. Ve standardním provedení totiž dává 482 koní (354 kW), zatímco plánovaná závodní verze se vyznačuje neuvěřitelnou špičkou v úrovni 507 koní (373 kW), což znamená měrný výkon 922 koní na tunu hmotnosti! A proto nás snad ani nepřekvapí hodnoty zrychlení. Hranice 96 km/h padne při startu z klidu již za 2,3 s, hranice 160 km/h kapituluje za 5,4 s a rafička tachometru se údajně zastaví až na 322 km/h. V souladu s původním posláním této pohonné jednotky lze očekávat extrémně vysoké otáčky až 16 500 ot./min.

Na motor navazuje šestistupňová převodovka Sadey s manuálním sekvenčním řazením přenášející výkon motoru na zadní kola. Nápravy byly přepracovány, takže na podvozku najdeme nové trubkové závěsy z chrom-molybdenové oceli, tlumiče Intrax, brzdy Alcon a pneumatiky Toyo.

V tuto chvíli vrcholí poslední jízdní zkoušky a do prodeje se Ariel Atom V8 dostane během příštího roku. Vznikne omezená série čítající pouhých 25 vozů, z nichž každý vás přijde na nemalých 183 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ariel Atom V8
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků