Ariel Atom V8: malá jaderná elektrárna

Britská společnost Ariel vypustila do světa další informace ke svému novému Atomu V8. Vyznačuje se především ohromujícím výkonem.

Již na první pohled je jasné, že jméno Atom V8 je pro tento vůz poměrně přiléhavé. Stroj vlastně postrádá karoserii, vše je zde podřízeno co nejnižší hmotnosti a jízdním zážitkům pro dva cestující bez kompromisů. Novinka vychází ze zatím poslední konstrukce Atom 3, ale vyznačuje se především zástavbou amerického vidlicového osmiválce Hartley s objemem rovných tří litrů, který byl původně zkonstruován pro použití v motocyklu Suzuki.

Ačkoli se to na první pohled nemusí zdát, tento motor nabízí skutečně vynikající výkonové parametry. Ve standardním provedení totiž dává 482 koní (354 kW), zatímco plánovaná závodní verze se vyznačuje neuvěřitelnou špičkou v úrovni 507 koní (373 kW), což znamená měrný výkon 922 koní na tunu hmotnosti! A proto nás snad ani nepřekvapí hodnoty zrychlení. Hranice 96 km/h padne při startu z klidu již za 2,3 s, hranice 160 km/h kapituluje za 5,4 s a rafička tachometru se údajně zastaví až na 322 km/h. V souladu s původním posláním této pohonné jednotky lze očekávat extrémně vysoké otáčky až 16 500 ot./min.

Na motor navazuje šestistupňová převodovka Sadey s manuálním sekvenčním řazením přenášející výkon motoru na zadní kola. Nápravy byly přepracovány, takže na podvozku najdeme nové trubkové závěsy z chrom-molybdenové oceli, tlumiče Intrax, brzdy Alcon a pneumatiky Toyo.

V tuto chvíli vrcholí poslední jízdní zkoušky a do prodeje se Ariel Atom V8 dostane během příštího roku. Vznikne omezená série čítající pouhých 25 vozů, z nichž každý vás přijde na nemalých 183 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ariel Atom V8
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků