Ariel Atom na dvou kolech se jmenuje Ace. Ročně vznikne pouze 150 kusů

Britskou značku Ariel znáte možná v souvislosti s extrémním otevřeným sporťákem, který je rychlejší než Bugatti Veyron. Jenže ona dřív dělala hlavně motorky.

Britská značka Ariel uvádí na trh po dlouhé době nový motocykl. Jmenuje se Ace a má jít ne jen o prémiový (a drahý) produkt, ale rovněž o velmi rychlý stroj. Techniku opět dodala společnost Honda. Poprvé model Ace uvidíme tento týden na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Značka Ariel byla založena v roce 1902 a vyráběla na svou dobu velmi pokrokové a rychlé motocykly. Ovšem po druhé světové válce to s ní šlo z kopce, v roce 1951 ji odkoupila společnost BSA a v roce 1970 přestala formálně existovat. Nyní se ale její jméno vrací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na detailech si dal Ariel opravdu záležet. Aby ne, když je tohle zakázková ruční práce.

Nová společnost Ariel Ltd existuje od roku 1999 a vy ji určitě znáte jako výrobce extrémistického nekapotovaného sporťáku Atom, který protahoval obličej Jeremy Clarksona a který dokáže ve zrychlení potrápit i Bugatti Veyron.

Ariel Ace bude stát kolem tři čtvrtě milionu korun a zákazník si nakonfiguruje, zda chce zaměřením sportovní nebo spíše cestovní stroj. Odlišit lze třeba uspořádání podvozku, velikost a design nádrže, tvar sedla a podobně. Technický základ však zůstane stejný.

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Motocykl pohání vidlicový čtyřválec Honda o objemu 1,2 l, který najdete třeba v modelu VFR12000. V Hondě má výkon 139 kW (175 k), ale Ariel si vyvinul vlastní management motoru a dynamické parametry tak zřejmě budou odlišné. Cílem je prý maximální rychlost 265 km/h a zrychlení na stovku za 3,4 sekundy.

Ariel chce ročně vyrábět jen asi 100 až 150 motocyklů. Každý stroj bude ruční práce jednoho jediného technika, který ho pak podepíše. Jedná se tedy o velmi exkluzivní a vlastně zakázkovou záležitost.

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 220 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 568 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 530 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 57 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 152 049 km
Cena: 203 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 110 434 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků