Ariel Atom na dvou kolech se jmenuje Ace. Ročně vznikne pouze 150 kusů

Britskou značku Ariel znáte možná v souvislosti s extrémním otevřeným sporťákem, který je rychlejší než Bugatti Veyron. Jenže ona dřív dělala hlavně motorky.

Britská značka Ariel uvádí na trh po dlouhé době nový motocykl. Jmenuje se Ace a má jít ne jen o prémiový (a drahý) produkt, ale rovněž o velmi rychlý stroj. Techniku opět dodala společnost Honda. Poprvé model Ace uvidíme tento týden na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Značka Ariel byla založena v roce 1902 a vyráběla na svou dobu velmi pokrokové a rychlé motocykly. Ovšem po druhé světové válce to s ní šlo z kopce, v roce 1951 ji odkoupila společnost BSA a v roce 1970 přestala formálně existovat. Nyní se ale její jméno vrací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na detailech si dal Ariel opravdu záležet. Aby ne, když je tohle zakázková ruční práce.

Nová společnost Ariel Ltd existuje od roku 1999 a vy ji určitě znáte jako výrobce extrémistického nekapotovaného sporťáku Atom, který protahoval obličej Jeremy Clarksona a který dokáže ve zrychlení potrápit i Bugatti Veyron.

Ariel Ace bude stát kolem tři čtvrtě milionu korun a zákazník si nakonfiguruje, zda chce zaměřením sportovní nebo spíše cestovní stroj. Odlišit lze třeba uspořádání podvozku, velikost a design nádrže, tvar sedla a podobně. Technický základ však zůstane stejný.

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Motocykl pohání vidlicový čtyřválec Honda o objemu 1,2 l, který najdete třeba v modelu VFR12000. V Hondě má výkon 139 kW (175 k), ale Ariel si vyvinul vlastní management motoru a dynamické parametry tak zřejmě budou odlišné. Cílem je prý maximální rychlost 265 km/h a zrychlení na stovku za 3,4 sekundy.

Ariel chce ročně vyrábět jen asi 100 až 150 motocyklů. Každý stroj bude ruční práce jednoho jediného technika, který ho pak podepíše. Jedná se tedy o velmi exkluzivní a vlastně zakázkovou záležitost.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků