Ariel Atom na dvou kolech se jmenuje Ace. Ročně vznikne pouze 150 kusů

Britskou značku Ariel znáte možná v souvislosti s extrémním otevřeným sporťákem, který je rychlejší než Bugatti Veyron. Jenže ona dřív dělala hlavně motorky.

Britská značka Ariel uvádí na trh po dlouhé době nový motocykl. Jmenuje se Ace a má jít ne jen o prémiový (a drahý) produkt, ale rovněž o velmi rychlý stroj. Techniku opět dodala společnost Honda. Poprvé model Ace uvidíme tento týden na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Značka Ariel byla založena v roce 1902 a vyráběla na svou dobu velmi pokrokové a rychlé motocykly. Ovšem po druhé světové válce to s ní šlo z kopce, v roce 1951 ji odkoupila společnost BSA a v roce 1970 přestala formálně existovat. Nyní se ale její jméno vrací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na detailech si dal Ariel opravdu záležet. Aby ne, když je tohle zakázková ruční práce.

Nová společnost Ariel Ltd existuje od roku 1999 a vy ji určitě znáte jako výrobce extrémistického nekapotovaného sporťáku Atom, který protahoval obličej Jeremy Clarksona a který dokáže ve zrychlení potrápit i Bugatti Veyron.

Ariel Ace bude stát kolem tři čtvrtě milionu korun a zákazník si nakonfiguruje, zda chce zaměřením sportovní nebo spíše cestovní stroj. Odlišit lze třeba uspořádání podvozku, velikost a design nádrže, tvar sedla a podobně. Technický základ však zůstane stejný.

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Motocykl pohání vidlicový čtyřválec Honda o objemu 1,2 l, který najdete třeba v modelu VFR12000. V Hondě má výkon 139 kW (175 k), ale Ariel si vyvinul vlastní management motoru a dynamické parametry tak zřejmě budou odlišné. Cílem je prý maximální rychlost 265 km/h a zrychlení na stovku za 3,4 sekundy.

Ariel chce ročně vyrábět jen asi 100 až 150 motocyklů. Každý stroj bude ruční práce jednoho jediného technika, který ho pak podepíše. Jedná se tedy o velmi exkluzivní a vlastně zakázkovou záležitost.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků