Ariel Atom na dvou kolech se jmenuje Ace. Ročně vznikne pouze 150 kusů

Britskou značku Ariel znáte možná v souvislosti s extrémním otevřeným sporťákem, který je rychlejší než Bugatti Veyron. Jenže ona dřív dělala hlavně motorky.

Britská značka Ariel uvádí na trh po dlouhé době nový motocykl. Jmenuje se Ace a má jít ne jen o prémiový (a drahý) produkt, ale rovněž o velmi rychlý stroj. Techniku opět dodala společnost Honda. Poprvé model Ace uvidíme tento týden na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Značka Ariel byla založena v roce 1902 a vyráběla na svou dobu velmi pokrokové a rychlé motocykly. Ovšem po druhé světové válce to s ní šlo z kopce, v roce 1951 ji odkoupila společnost BSA a v roce 1970 přestala formálně existovat. Nyní se ale její jméno vrací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na detailech si dal Ariel opravdu záležet. Aby ne, když je tohle zakázková ruční práce.

Nová společnost Ariel Ltd existuje od roku 1999 a vy ji určitě znáte jako výrobce extrémistického nekapotovaného sporťáku Atom, který protahoval obličej Jeremy Clarksona a který dokáže ve zrychlení potrápit i Bugatti Veyron.

Ariel Ace bude stát kolem tři čtvrtě milionu korun a zákazník si nakonfiguruje, zda chce zaměřením sportovní nebo spíše cestovní stroj. Odlišit lze třeba uspořádání podvozku, velikost a design nádrže, tvar sedla a podobně. Technický základ však zůstane stejný.

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Motocykl pohání vidlicový čtyřválec Honda o objemu 1,2 l, který najdete třeba v modelu VFR12000. V Hondě má výkon 139 kW (175 k), ale Ariel si vyvinul vlastní management motoru a dynamické parametry tak zřejmě budou odlišné. Cílem je prý maximální rychlost 265 km/h a zrychlení na stovku za 3,4 sekundy.

Ariel chce ročně vyrábět jen asi 100 až 150 motocyklů. Každý stroj bude ruční práce jednoho jediného technika, který ho pak podepíše. Jedná se tedy o velmi exkluzivní a vlastně zakázkovou záležitost.

bazar

Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 52 397 km
Cena: 560 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 97 607 km
Cena: 320 000 Kč
Honda Civic 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 65 428 km
Cena: 296 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 98 544 km
Cena: 176 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků