Ariel Atom Mugen: 0 - 100 km/h za 3 sekundy

Britská automobilka Ariel z Northamptonu představuje další bombu na kolech: výroční model Atom v úpravě Mugen.

O přípravách tohoto stroje jsme vás pravidelně informovali, naposledy jsme na něj upozornili v souvislosti s odhalením prvního snímku. Nyní je tato extrémně lehká stavba, vyvinutá v rámci oslav desátého výročí znovuzrození jména Ariel (a zároveň tisícovky dosud vyrobených vozů), konečně zde. Jak symbolické, v sérii Atom Mugen vznikne přesně desítka strojů. A původ jména Mugen je nasnadě: o pohon vozu Ariel Atom Mugen se stará motor Honda, s jejichž laděním má firma Mugen dlouholeté zkušenosti.

Atom Mugen se obejde bez dveří, čelního skla, střechy i kapotáže, místo ní si všimneme plně odhaleného, rudě lakovaného trubkového rámu.   Kola vystupují z obrysu rámu a spokojí se s malými blatníky motocyklového typu. O pohon vozu Ariel Atom Mugen se stará „pouhý“ čtyřválec, i když k mání pro vozy Atom jsou také osmiválce, nicméně jednotka vestavěná do vozů narozeninové série nesnese žádný despekt. Jedná se o „dvoulitr“ K20Z Type R důsledně přestavěný společností Mugen. Nové písty, vačkové hřídele či ventilové pružiny přispívají k tomu, že tato jednotka dosahuje i bez přeplňování výkonu 274 koní (201 kW) při 8 600 ot./min. Točivý moment (255 Nm při 6 000 ot./min.) se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál. Podle Mugenu trvá adaptace každé této jednotky pro nové použití celý týden. 

Tato „motokára“ sice nenese mohutná křídla jako Atom V8, ale z klidu na 96 km/h zrychlí za 2,9 s a dosáhne rychlosti přes 240 km/h. Šťastní majitelé těchto vozů se však naštěstí mohou těšit také na vylepšené, plně stavitelné pérování a výkonnější brzdovou soustavu s čtyřpístkovými třmeny Alcon. Interiéru dominuje rozměrný LCD poskytující řidiči informace o stavu všech důležitých palubních soustav.

A co a to cena? Ta zveřejněna nebyla, ale soudě již dle velmi omezeného počtu plánovaných vozů bude jistě nemalá. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ariel Atom Mugen

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 72 977 km
Cena: 76 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 18 031 km
Cena: 540 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 37 099 km
Cena: 206 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků