Ariel Atom Mugen: 0 - 100 km/h za 3 sekundy

Britská automobilka Ariel z Northamptonu představuje další bombu na kolech: výroční model Atom v úpravě Mugen.

O přípravách tohoto stroje jsme vás pravidelně informovali, naposledy jsme na něj upozornili v souvislosti s odhalením prvního snímku. Nyní je tato extrémně lehká stavba, vyvinutá v rámci oslav desátého výročí znovuzrození jména Ariel (a zároveň tisícovky dosud vyrobených vozů), konečně zde. Jak symbolické, v sérii Atom Mugen vznikne přesně desítka strojů. A původ jména Mugen je nasnadě: o pohon vozu Ariel Atom Mugen se stará motor Honda, s jejichž laděním má firma Mugen dlouholeté zkušenosti.

Atom Mugen se obejde bez dveří, čelního skla, střechy i kapotáže, místo ní si všimneme plně odhaleného, rudě lakovaného trubkového rámu.   Kola vystupují z obrysu rámu a spokojí se s malými blatníky motocyklového typu. O pohon vozu Ariel Atom Mugen se stará „pouhý“ čtyřválec, i když k mání pro vozy Atom jsou také osmiválce, nicméně jednotka vestavěná do vozů narozeninové série nesnese žádný despekt. Jedná se o „dvoulitr“ K20Z Type R důsledně přestavěný společností Mugen. Nové písty, vačkové hřídele či ventilové pružiny přispívají k tomu, že tato jednotka dosahuje i bez přeplňování výkonu 274 koní (201 kW) při 8 600 ot./min. Točivý moment (255 Nm při 6 000 ot./min.) se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál. Podle Mugenu trvá adaptace každé této jednotky pro nové použití celý týden. 

Tato „motokára“ sice nenese mohutná křídla jako Atom V8, ale z klidu na 96 km/h zrychlí za 2,9 s a dosáhne rychlosti přes 240 km/h. Šťastní majitelé těchto vozů se však naštěstí mohou těšit také na vylepšené, plně stavitelné pérování a výkonnější brzdovou soustavu s čtyřpístkovými třmeny Alcon. Interiéru dominuje rozměrný LCD poskytující řidiči informace o stavu všech důležitých palubních soustav.

A co a to cena? Ta zveřejněna nebyla, ale soudě již dle velmi omezeného počtu plánovaných vozů bude jistě nemalá. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ariel Atom Mugen
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků