Ariel Atom Mugen: 0 - 100 km/h za 3 sekundy

Britská automobilka Ariel z Northamptonu představuje další bombu na kolech: výroční model Atom v úpravě Mugen.

O přípravách tohoto stroje jsme vás pravidelně informovali, naposledy jsme na něj upozornili v souvislosti s odhalením prvního snímku. Nyní je tato extrémně lehká stavba, vyvinutá v rámci oslav desátého výročí znovuzrození jména Ariel (a zároveň tisícovky dosud vyrobených vozů), konečně zde. Jak symbolické, v sérii Atom Mugen vznikne přesně desítka strojů. A původ jména Mugen je nasnadě: o pohon vozu Ariel Atom Mugen se stará motor Honda, s jejichž laděním má firma Mugen dlouholeté zkušenosti.

Atom Mugen se obejde bez dveří, čelního skla, střechy i kapotáže, místo ní si všimneme plně odhaleného, rudě lakovaného trubkového rámu.   Kola vystupují z obrysu rámu a spokojí se s malými blatníky motocyklového typu. O pohon vozu Ariel Atom Mugen se stará „pouhý“ čtyřválec, i když k mání pro vozy Atom jsou také osmiválce, nicméně jednotka vestavěná do vozů narozeninové série nesnese žádný despekt. Jedná se o „dvoulitr“ K20Z Type R důsledně přestavěný společností Mugen. Nové písty, vačkové hřídele či ventilové pružiny přispívají k tomu, že tato jednotka dosahuje i bez přeplňování výkonu 274 koní (201 kW) při 8 600 ot./min. Točivý moment (255 Nm při 6 000 ot./min.) se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál. Podle Mugenu trvá adaptace každé této jednotky pro nové použití celý týden. 

Tato „motokára“ sice nenese mohutná křídla jako Atom V8, ale z klidu na 96 km/h zrychlí za 2,9 s a dosáhne rychlosti přes 240 km/h. Šťastní majitelé těchto vozů se však naštěstí mohou těšit také na vylepšené, plně stavitelné pérování a výkonnější brzdovou soustavu s čtyřpístkovými třmeny Alcon. Interiéru dominuje rozměrný LCD poskytující řidiči informace o stavu všech důležitých palubních soustav.

A co a to cena? Ta zveřejněna nebyla, ale soudě již dle velmi omezeného počtu plánovaných vozů bude jistě nemalá. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ariel Atom Mugen
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků