Ariel Atom Mugen: 0 - 100 km/h za 3 sekundy

Britská automobilka Ariel z Northamptonu představuje další bombu na kolech: výroční model Atom v úpravě Mugen.

O přípravách tohoto stroje jsme vás pravidelně informovali, naposledy jsme na něj upozornili v souvislosti s odhalením prvního snímku. Nyní je tato extrémně lehká stavba, vyvinutá v rámci oslav desátého výročí znovuzrození jména Ariel (a zároveň tisícovky dosud vyrobených vozů), konečně zde. Jak symbolické, v sérii Atom Mugen vznikne přesně desítka strojů. A původ jména Mugen je nasnadě: o pohon vozu Ariel Atom Mugen se stará motor Honda, s jejichž laděním má firma Mugen dlouholeté zkušenosti.

Atom Mugen se obejde bez dveří, čelního skla, střechy i kapotáže, místo ní si všimneme plně odhaleného, rudě lakovaného trubkového rámu.   Kola vystupují z obrysu rámu a spokojí se s malými blatníky motocyklového typu. O pohon vozu Ariel Atom Mugen se stará „pouhý“ čtyřválec, i když k mání pro vozy Atom jsou také osmiválce, nicméně jednotka vestavěná do vozů narozeninové série nesnese žádný despekt. Jedná se o „dvoulitr“ K20Z Type R důsledně přestavěný společností Mugen. Nové písty, vačkové hřídele či ventilové pružiny přispívají k tomu, že tato jednotka dosahuje i bez přeplňování výkonu 274 koní (201 kW) při 8 600 ot./min. Točivý moment (255 Nm při 6 000 ot./min.) se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál. Podle Mugenu trvá adaptace každé této jednotky pro nové použití celý týden. 

Tato „motokára“ sice nenese mohutná křídla jako Atom V8, ale z klidu na 96 km/h zrychlí za 2,9 s a dosáhne rychlosti přes 240 km/h. Šťastní majitelé těchto vozů se však naštěstí mohou těšit také na vylepšené, plně stavitelné pérování a výkonnější brzdovou soustavu s čtyřpístkovými třmeny Alcon. Interiéru dominuje rozměrný LCD poskytující řidiči informace o stavu všech důležitých palubních soustav.

A co a to cena? Ta zveřejněna nebyla, ale soudě již dle velmi omezeného počtu plánovaných vozů bude jistě nemalá. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ariel Atom Mugen
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků