Ariel Atom: bomba na kolech se dočkala vlastního šampionátu

Je to auto zcela mimo rámec současných zvyklostí ve sportovních vozech. Je totiž extrémně lehké a v kombinaci s výkonným motorem neuvěřitelně rychlé a zábavné.

Třetí generace modelu Ariel Atom z dílen malosériové automobilky Ariel Motor Company se představila již na sklonku roku 2007, ale dodnes nepřestává fascinovat. Ve standardu vyjíždí do provozu s atmosféricky plněným dvoulitrovým čtyřválcem Honda K20Z z někdejšího Civicu Type R, takže není divu, že v roce 2010 nabídl vlastní ladění vozu dvorní ladič Hondy a dal vzniknout modelu Ariel Atom Mugen.

Ariel Atom 3, třetí generace silniční šílenosti

Ariel Atom 3, třetí generace silniční šílenosti

Tento motor u Mugenu prošel rozsáhlou přestavbou. Nové písty, vačkové hřídele či ventilové pružiny přispívají k tomu, že tato jednotka dosahuje i bez přeplňování výkonu 274 koní (201 kW) při 8 600 ot./min. Točivý moment (255 Nm při 6 000 ot./min.) se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom Cup Spec pro nový britský šampionát v roce 2013

Zrychlení z klidu na 100 km/h za 3 s a rychlost přes 240 km/h v kombinaci s pohotovostní hmotností něco přes půl tuny pak snad ani nepřekvapí. Pro ještě náročnější motoristy je k dispozici také provedení Ariel Atom V8. vyznačuje se především zástavbou amerického vidlicového osmiválce Hartley s objemem rovných tří litrů, který byl původně zkonstruován pro použití v motocyklu Suzuki. Výkon 482 koní (354 kW) tomuto bizarními stroji umožní dosáhnout rychlosti 320 km/h.

Ariel Atom Mugen: 0 - 100 km/h za 3 sekundy

Ariel Atom Mugen: 0 - 100 km/h za 3 sekundy

Ale zpět k současnosti. Automobilka Ariel Motor Company nyní spojila své síly s firmou Atomic Race Management a pro sezónu 2013 připravila seriál osmi závodů upravených vozů Ariel Atom Cup Spec, který následuje vzoru stávajícího šampionátu ježděného v současnosti v USA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom v ladění Mugen

Stroje Ariel Atom Cup Spec nesou opatřeny osmiválci, ale dostupnějšími a lehčími čtyřválci Honda s výkonem naladěným na 248 koní (183 kW), jež vozům s pohotovostní hmotností sníženou pod hranici 500 kg umožňují dosáhnout rychlosti přes 250 km/h. Oproti standardním verzím se tyto stroje vyznačují také trubkovou ochrannou klecí, speciálním přístrojovým štítem, závodními sedadly s pásy podle předpisů FIA a stavitelnými tlumiči Ohlins.

Ariel Atom V8: malá jaderná elektrárna

Ariel Atom V8: malá jaderná elektrárna

Vozy pro nový seriál budou zcela identické, ale na přání dostanou také speciální nerezové výfuky a několik dalších dílů. Standardem jsou shodné pneumatiky Yokohama a certifikované závodní palivo. Vozy Atom Cup Spec budou k mání ve třech edicích, resp. balíčcích lišících se především doplňkovými službami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom V8

Stroje budou k mání v sériích Bronze, Silver a Gold s cenami v přepočtu 2 062 000 Kč, 2 325 000 Kč a 2 700 000 Kč. Bronze zahrnuje auto, startovné a ubytování, Silver přidává pneumatiky, palivo a asistenta nápomocného při ladění vozu a Gold se vyznačuje vším uvedeným a navíc také garážování stroje, jeho přepravu a údržbu. Pokud si chcete příští rok zazávodit, přihlášky již lze posílat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 93 312 km
Cena: 166 000 Kč
Suzuki Swift 1,2
Rok výroby: 2012
Stav: 56 677 km
Cena: 176 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 68 723 km
Cena: 250 000 Kč
Suzuki SX4 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 114 536 km
Cena: 160 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 119 789 km
Cena: 126 000 Kč
Suzuki Vitara 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 495 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků