Ariel Atom: bomba na kolech se dočkala vlastního šampionátu

Je to auto zcela mimo rámec současných zvyklostí ve sportovních vozech. Je totiž extrémně lehké a v kombinaci s výkonným motorem neuvěřitelně rychlé a zábavné.

Třetí generace modelu Ariel Atom z dílen malosériové automobilky Ariel Motor Company se představila již na sklonku roku 2007, ale dodnes nepřestává fascinovat. Ve standardu vyjíždí do provozu s atmosféricky plněným dvoulitrovým čtyřválcem Honda K20Z z někdejšího Civicu Type R, takže není divu, že v roce 2010 nabídl vlastní ladění vozu dvorní ladič Hondy a dal vzniknout modelu Ariel Atom Mugen.

Ariel Atom 3, třetí generace silniční šílenosti

Ariel Atom 3, třetí generace silniční šílenosti

Tento motor u Mugenu prošel rozsáhlou přestavbou. Nové písty, vačkové hřídele či ventilové pružiny přispívají k tomu, že tato jednotka dosahuje i bez přeplňování výkonu 274 koní (201 kW) při 8 600 ot./min. Točivý moment (255 Nm při 6 000 ot./min.) se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom Cup Spec pro nový britský šampionát v roce 2013

Zrychlení z klidu na 100 km/h za 3 s a rychlost přes 240 km/h v kombinaci s pohotovostní hmotností něco přes půl tuny pak snad ani nepřekvapí. Pro ještě náročnější motoristy je k dispozici také provedení Ariel Atom V8. vyznačuje se především zástavbou amerického vidlicového osmiválce Hartley s objemem rovných tří litrů, který byl původně zkonstruován pro použití v motocyklu Suzuki. Výkon 482 koní (354 kW) tomuto bizarními stroji umožní dosáhnout rychlosti 320 km/h.

Ariel Atom Mugen: 0 - 100 km/h za 3 sekundy

Ariel Atom Mugen: 0 - 100 km/h za 3 sekundy

Ale zpět k současnosti. Automobilka Ariel Motor Company nyní spojila své síly s firmou Atomic Race Management a pro sezónu 2013 připravila seriál osmi závodů upravených vozů Ariel Atom Cup Spec, který následuje vzoru stávajícího šampionátu ježděného v současnosti v USA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom v ladění Mugen

Stroje Ariel Atom Cup Spec nesou opatřeny osmiválci, ale dostupnějšími a lehčími čtyřválci Honda s výkonem naladěným na 248 koní (183 kW), jež vozům s pohotovostní hmotností sníženou pod hranici 500 kg umožňují dosáhnout rychlosti přes 250 km/h. Oproti standardním verzím se tyto stroje vyznačují také trubkovou ochrannou klecí, speciálním přístrojovým štítem, závodními sedadly s pásy podle předpisů FIA a stavitelnými tlumiči Ohlins.

Ariel Atom V8: malá jaderná elektrárna

Ariel Atom V8: malá jaderná elektrárna

Vozy pro nový seriál budou zcela identické, ale na přání dostanou také speciální nerezové výfuky a několik dalších dílů. Standardem jsou shodné pneumatiky Yokohama a certifikované závodní palivo. Vozy Atom Cup Spec budou k mání ve třech edicích, resp. balíčcích lišících se především doplňkovými službami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom V8

Stroje budou k mání v sériích Bronze, Silver a Gold s cenami v přepočtu 2 062 000 Kč, 2 325 000 Kč a 2 700 000 Kč. Bronze zahrnuje auto, startovné a ubytování, Silver přidává pneumatiky, palivo a asistenta nápomocného při ladění vozu a Gold se vyznačuje vším uvedeným a navíc také garážování stroje, jeho přepravu a údržbu. Pokud si chcete příští rok zazávodit, přihlášky již lze posílat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 115 898 km
Cena: 260 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 95 401 km
Cena: 112 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 91 622 km
Cena: 107 000 Kč
Suzuki Jimny 1,5
Rok výroby: 2005
Stav: 82 612 km
Cena: 136 000 Kč
Suzuki Splash 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 62 820 km
Cena: 119 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků